- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (99 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (288 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (135 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (65 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-15 10:29
zamiast progów zwalniajacych powinny byc szykany jak na Goplanskiej w Gdansku
- 1 0
-
2024-01-15 11:28
A ja zawsze je objezdzam i mam
To gleboko w poważaniu. Łatajcie drogi i ściągnijcie te "wyjazdy z budowy" rozwiązanie do kasowania mandatów gdzie nikt nigdy nie widział żadnego pojazdu budowy
- 1 2
-
2024-01-15 12:27
I GD250LF mandat za przekroczenie podwójnej linii ciągłej.
Średnio co 3-4 geniusz tak jeździ i potrafi wyjechać na czołówkę, żeby ominąć próg, bo mu się jeszcze fura rozpadnie.
- 1 3
-
2024-01-15 14:22
Jak w soczewce widać chaos kompetencji między inwestorem a zarządcą drogi!!!
Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
- 1 0
-
2024-01-15 15:26
Drugi próg zwalniający można zrobić 5 metrów dalej i nie będzie problemu ! To jest takie trudne ,czy niezrozumiałe dla zleceniodawców?!!!
- 0 1
-
2024-01-15 16:05
....
Kazdy kto ma wyzsze zawieszenie, samochód dostawczy lub ciężarowy albo zwyczajnie w czterech literach przelatuje przez progi jakby ich nie bylo.. Progi sa w zasadzie na osobówki i na tych którym zależy na zawieszeniu
- 2 0
-
2024-01-15 17:32
Po co w ogóle progi....
....diura na dziurze skutecznie spowalnia ruch.
- 1 0
-
2024-01-15 18:28
Wszystkie progi muszą zostać natychmiast zlikwidowane!
- 1 0
-
2024-01-16 16:17
Prog jest nasza dewiza i mysla przewodnia
Twoje Miasto Gdansk. Nikt nie wie po co to jest więc nie boimy sie, ze ktoś spyta. Twoje Miasto wolny obywatelu.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.