- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (144 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (174 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (308 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (75 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-15 08:43
GD
I wszystko jasne
- 3 0
-
2024-01-15 09:16
A po co w ogóle są te progi?
- 1 1
-
2024-01-15 09:22
Tytuł
Chyba: dlaczego progi tylko na jednym pasie, a nie : po co.
- 0 1
-
2024-01-15 09:33
Moje ulubione to poduszki zwalniające ZA przejściem :)
- 1 0
-
2024-01-15 09:35
a znacie jakieś miasto gdzie na wylotowej drodze wojewódzkiej są progi zwalniające?
- 1 0
-
2024-01-15 09:37
Najwiekszym problemem jest montowanie progow na drogach glownych, zbiorczych
Progi powinny sie znajdowac na drogach osiedlowych, wewnatrz dzielnicowych, ale nie na glownych drogach przelotowych. Uzasadnianie tego tylko i wylacznie ograniczeniem predkosci do 50 km/h w terenie zabudowanym, gdzie ruch pieszych jest minimalny jest blednym podejsciem do tematu. Do tego progi maja najrozmaitsze konstrukcje, gdzie te z szerokim i lagodnym podjazdem sa wielce pozadane, a te wyrastajace jak krawezniki na drodze powinny byc wrecz zabronione.
- 2 1
-
2024-01-15 10:23
zasadnicze pytanie, czy w tym kraju mamy aż tak żałosnych kierowców że wszędzie muszą być progi zwalniające?
czy tak ciężko nauczyć się przepisów i ich przestrzegać?
wszędzie trzeba montować hopki żeby kierowczyk przypomniał sobie jedz te max 30 km/h
wszędzie musza być progi żeby kierowczyk widział że jest przejście dla pieszych?- 2 0
-
2024-01-15 10:25
Na 3 Maja w Sopocie to można się pobujać na tych progach wysokie i zupełnie niepotrzebne hopki, jako kierowca zawsze skupiam uwagę na tych hopkach zamiast na tym, co się dzieje na ulicy i chodniku.
- 2 0
-
2024-01-15 10:27
więcej progów to większe bezpieczeństwo! widać jak auta muszą zwolnić a pędzić jak &^&*^%^&*(*
więcej progów! widać jak auta muszą zwolnić a pędzić jak &^&*^%^&*(*
- 0 3
-
2024-01-15 10:29
Takie progi to czysta złośliwość urzędników! Trzeba być sadystą, aby dopuścić cos takiego do użytku na drogach publicznych
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.