- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (93 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (284 opinie)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (130 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (62 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-14 20:41
Nie rozumiem po co w ogóle tam te progi, po jednej stronie są firmy gdzie ruch pieszy jest po stronie firm tylko rano i po południu, po drugiej stronie są pola z dwoma domami na krzyż. Od pół roku nikogo na tych przejściach nie spotkałem, a jeżdże tamtędy do pracy i z.
- 5 0
-
2024-01-14 20:42
(1)
Ogólnie ta ulica jest kompletnie nieudana budowana w szczerym polu mimo to zbudowano pseudo infrastrukture dla rowerów tylko po jednej stronie teraz te progi zwalniające kompletnie bez sensu
- 6 1
-
2024-01-14 21:21
Dzisiaj pole ale za dwa latka osiedle...!
- 1 0
-
2024-01-14 20:49
To nie są progi zwalniające, a hamujące praktycznie do zera. Przejazd przez taki próg z dozwoloną prędkością grozi (1)
uszkodzeniem zawieszenia.
- 14 0
-
2024-01-14 21:20
I słonym wydatkiem w kwocie kilku tys. za naprawę..
- 4 0
-
2024-01-14 20:51
A gdzie ekologia? Przecież przy takim progu praktycznie trzeba się zatrzymać, żeby nie uszkodzić samochodu. (18)
Każde zatrzymanie, to zwiększona emisja pyłów z hamulców, spalin przy ponownym rozpędzaniu i hałasu oraz wibracji.
- 180 46
-
2024-01-14 21:00
to doskonaly pretekst (4)
zeby lobbowac elektryki jako auta niskoemisyjne, tak samo z czerwona fala, od jakiegos czasu mam wrazenie, ze w mojej okolicy ile bym nie cisnal - czy 30 km/h czy 80 km/h to zawsze bede stal na czerwonym.... po co to komu ?
- 21 8
-
2024-01-14 21:06
(1)
Dajesz 110kmh i przelatujesz całość bez zatrzymania
- 12 5
-
2024-01-14 22:02
A jak się postarasz i dobrze wybijesz na rondzie (no co za głąb je tam postawił) to wylądujesz telemarkiem po drugiej stronie nawet nie zwalniając :)
- 13 2
-
2024-01-15 00:28
I w dodatku będą mówić że akumulatory z mąki i wody ulepili.
- 4 1
-
2024-01-15 08:53
A próbowałeś "cisnąć" dokładnie tyle, ile wynosi limit?
- 5 2
-
2024-01-14 21:04
(4)
O proszę nagle podnoszą się głosy eko. Bezpieczeństwo jednak ma wyższy priorytet.
- 13 12
-
2024-01-14 21:19
(3)
To jako pieszy noś w końcu odblaski po zmierzchu!
- 16 10
-
2024-01-14 21:59
A rowerzyści niech mają zamontowane oświetlenie po zmierzchu! Też nie mają!
- 14 4
-
2024-01-15 00:38
Nie ośmieszaj się. Np. celebryci po wyjściu
z wypasionego auta przechodząc w ciemnym miejscu przez ulicę założą odblaski na równie wypasione ciuchy?
- 2 4
-
2024-01-15 10:58
taa ,jasne, a jak potrącisz takiego pieszego z odblaskami to szybko odblaski zerwiesz i zrzucisz winę na pieszego
- 1 1
-
2024-01-14 21:25
Powiedział ten, co w zimie odśnieża samochód przy włączonym silniku, a w lecie stoi na parkingu z włączonym silnikiem, żeby działała klimatyzacja.
- 7 17
-
2024-01-14 21:26
Obowiązkiem kierowcy jest ominięcie przeszkody (1)
- 20 5
-
2024-01-15 11:18
Nie jest.
- 1 2
-
2024-01-15 00:47
Ekologia? Mówisz o tych oszołomach, bez pojęcia technicznego co to chcą, żeby samochody jeździły na wodę?
Najbardziej krzyczą ci co nie mają pojęcia o podstawowych sprawach iniżynierskich. Takie magistry lub licencjaci po kierunkach 'zarządzanie przesypywaniem piasku na pustyni'. Ale wyższe wykształcenie jest to mają prawo wypowiadać się na każdy temat.
- 5 2
-
2024-01-15 06:50
kierowczyk mówiący o ekologii to tak jakby pijak mówił o alkoholiźmie. (2)
albo pislam o praworządności.
- 8 8
-
2024-01-15 09:22
Widzisz "kierowczyk" dajesz łapę w dół bez czytania. (1)
Szkoda czasu na intelektualny brodzik.
- 5 5
-
2024-01-15 11:20
Jakoś trzeba odróżnić i**otów od kierowców.
A śmieszy jak kierowczyki, których ulubionym sportem jest wyścig na ćwierć mili od świateł do świateł, albo zmiana pasa co 30s, gadają cokolwiek o ekologii...
Skoro tak Ci na niej zależy, to czemu nie jedziesz zgodnie z limitem i korzystając z zielonej fali?- 4 5
-
2024-01-15 22:10
Martwisz się o ekologię?
Wysiądź z samochodu.
- 0 0
-
2024-01-14 20:52
W tej zaistaniałej sytuacji należy rozważyć kwestie zagrożenia bezpieczeństwa (2)
który powoduje akurat ten próg zwalniający i należałoby jak najszybciej usunąć aby nie powodować nieustannego objeżdżania progu i wynikających z tego sytuacji kolizyjnych dla nadjeżdżających z naprzeciwka!
- 8 1
-
2024-01-14 21:07
(1)
Ma ktoś klucz elektryczny? Odkręcimy i zawieziemy do zdiz
- 2 0
-
2024-01-14 21:18
U oponiarza za rogiem.
- 2 0
-
2024-01-14 21:17
Trzeba uważać na progi (3)
Kto zaprojektował te kanciaste kawałki blachy przykręcone do jezdni?? To stwarza zagrożenie -po jakimś czasie rogi odstają i trzeba uważać, żeby nie uszkodzić koła! Na tym najbardziej musi koncentrować kierowca przed przejściem.
- 7 0
-
2024-01-14 21:18
(2)
Odstają nie tylko kawałki ale i często śruby wystają które przebijają opony.
- 3 0
-
2024-01-14 21:26
Hmm
Może trzeba zacząć składać do Miasta wnioski o odszkodowanie.
- 3 0
-
2024-01-14 21:28
Widocznie trzeba zacząć składać do Miasta wnioski o odszkodowanie .
- 3 0
-
2024-01-14 21:19
Te g*wniane blachy powinny być natychmiast usunięte z jezdni!
- 12 0
-
2024-01-14 21:32
(2)
d**ilna argumentacja. "Gdyby próg był za przejściem to kierowcy by zwalniali za przejściem". A teraz zwalniają gdzie?
- 0 4
-
2024-01-14 22:14
Za przejściem.
- 1 0
-
2024-01-14 23:38
Dla kogo to przejście?
Dla starego gospodarza jednej obory. Nikt więcej tam nie mieszka
- 1 0
-
2024-01-14 21:45
obwodnica (3)
nie będzie zjazdu w Chwaszczynie to dopiero mistrz kto to wymyślił
- 3 1
-
2024-01-14 23:39
Ale się obudziłeś
- 0 1
-
2024-01-15 08:03
bezmyślny projekt układu drogowego
- 1 0
-
2024-01-15 13:25
a wjazd? chyba też nie
- 0 0
-
2024-01-14 21:59
Jesteśmy murzynami Europy
Jakoś u niemca w pewnym mieście kurorcie niedaleko Świnoujścia nie ma ani pasów bez świateł. Ani progów zwalniających. Jest od groma przejść sugerowanych, albo ludzie poprostu przechodzą przez ulice. Żadnego zbędnego zwalniania i pierwszeństwa pieszych. Jest płynny ruch i bezpieczeństwo. Tylko my musimy pokazywać jacy to my nie jesteśmy innowacyjni, a prawda jest taka, że robimy przysługę naszym mechanikom jeżdżąc regularnie na remont podwozia....
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.