• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?

Patryk Szczerba
14 stycznia 2024, godz. 18:00 
Opinie (183)
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.
  • Próg zwalniający na ulicy Rdestowej w Gdyni kierowcy często po prostu omijają.

Takie pytanie o nowy odcinek ul. RdestowejMapka w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.




Co sądzisz o progach zwalniających?

Podczas przebudowy Trasy Kaszubskiej między Gdynią i Chwaszczynem na nowym odcinku ul. Rdestowej, pomiędzy nowym marketem i masztem telewizyjnym, zamontowano po jednym progu zwalniającym.

Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają



- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.

- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.

Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?



- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.


Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.

Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi



- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
  • Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Rdestowa i Rewerenda na granicy Gdyni i Chwaszczyna ma zacząć działa niebawem. W pełni spełni swoją rolę po tym, jak powstanie Obwodnica Metropolitalna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.

- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.


Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji



Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone



- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.

- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
Quiz Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie? Średni wynik 57%

Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (183) 8 zablokowanych

  • Nie rozumiem po co w ogóle tam te progi, po jednej stronie są firmy gdzie ruch pieszy jest po stronie firm tylko rano i po południu, po drugiej stronie są pola z dwoma domami na krzyż. Od pół roku nikogo na tych przejściach nie spotkałem, a jeżdże tamtędy do pracy i z.

    • 5 0

  • (1)

    Ogólnie ta ulica jest kompletnie nieudana budowana w szczerym polu mimo to zbudowano pseudo infrastrukture dla rowerów tylko po jednej stronie teraz te progi zwalniające kompletnie bez sensu

    • 6 1

    • Dzisiaj pole ale za dwa latka osiedle...!

      • 1 0

  • To nie są progi zwalniające, a hamujące praktycznie do zera. Przejazd przez taki próg z dozwoloną prędkością grozi (1)

    uszkodzeniem zawieszenia.

    • 14 0

    • I słonym wydatkiem w kwocie kilku tys. za naprawę..

      • 4 0

  • A gdzie ekologia? Przecież przy takim progu praktycznie trzeba się zatrzymać, żeby nie uszkodzić samochodu. (18)

    Każde zatrzymanie, to zwiększona emisja pyłów z hamulców, spalin przy ponownym rozpędzaniu i hałasu oraz wibracji.

    • 180 46

    • to doskonaly pretekst (4)

      zeby lobbowac elektryki jako auta niskoemisyjne, tak samo z czerwona fala, od jakiegos czasu mam wrazenie, ze w mojej okolicy ile bym nie cisnal - czy 30 km/h czy 80 km/h to zawsze bede stal na czerwonym.... po co to komu ?

      • 21 8

      • (1)

        Dajesz 110kmh i przelatujesz całość bez zatrzymania

        • 12 5

        • A jak się postarasz i dobrze wybijesz na rondzie (no co za głąb je tam postawił) to wylądujesz telemarkiem po drugiej stronie nawet nie zwalniając :)

          • 13 2

      • I w dodatku będą mówić że akumulatory z mąki i wody ulepili.

        • 4 1

      • A próbowałeś "cisnąć" dokładnie tyle, ile wynosi limit?

        • 5 2

    • (4)

      O proszę nagle podnoszą się głosy eko. Bezpieczeństwo jednak ma wyższy priorytet.

      • 13 12

      • (3)

        To jako pieszy noś w końcu odblaski po zmierzchu!

        • 16 10

        • A rowerzyści niech mają zamontowane oświetlenie po zmierzchu! Też nie mają!

          • 14 4

        • Nie ośmieszaj się. Np. celebryci po wyjściu

          z wypasionego auta przechodząc w ciemnym miejscu przez ulicę założą odblaski na równie wypasione ciuchy?

          • 2 4

        • taa ,jasne, a jak potrącisz takiego pieszego z odblaskami to szybko odblaski zerwiesz i zrzucisz winę na pieszego

          • 1 1

    • Powiedział ten, co w zimie odśnieża samochód przy włączonym silniku, a w lecie stoi na parkingu z włączonym silnikiem, żeby działała klimatyzacja.

      • 7 17

    • Obowiązkiem kierowcy jest ominięcie przeszkody (1)

      • 20 5

      • Nie jest.

        • 1 2

    • Ekologia? Mówisz o tych oszołomach, bez pojęcia technicznego co to chcą, żeby samochody jeździły na wodę?

      Najbardziej krzyczą ci co nie mają pojęcia o podstawowych sprawach iniżynierskich. Takie magistry lub licencjaci po kierunkach 'zarządzanie przesypywaniem piasku na pustyni'. Ale wyższe wykształcenie jest to mają prawo wypowiadać się na każdy temat.

      • 5 2

    • kierowczyk mówiący o ekologii to tak jakby pijak mówił o alkoholiźmie. (2)

      albo pislam o praworządności.

      • 8 8

      • Widzisz "kierowczyk" dajesz łapę w dół bez czytania. (1)

        Szkoda czasu na intelektualny brodzik.

        • 5 5

        • Jakoś trzeba odróżnić i**otów od kierowców.

          A śmieszy jak kierowczyki, których ulubionym sportem jest wyścig na ćwierć mili od świateł do świateł, albo zmiana pasa co 30s, gadają cokolwiek o ekologii...

          Skoro tak Ci na niej zależy, to czemu nie jedziesz zgodnie z limitem i korzystając z zielonej fali?

          • 4 5

    • Martwisz się o ekologię?

      Wysiądź z samochodu.

      • 0 0

  • W tej zaistaniałej sytuacji należy rozważyć kwestie zagrożenia bezpieczeństwa (2)

    który powoduje akurat ten próg zwalniający i należałoby jak najszybciej usunąć aby nie powodować nieustannego objeżdżania progu i wynikających z tego sytuacji kolizyjnych dla nadjeżdżających z naprzeciwka!

    • 8 1

    • (1)

      Ma ktoś klucz elektryczny? Odkręcimy i zawieziemy do zdiz

      • 2 0

      • U oponiarza za rogiem.

        • 2 0

  • Trzeba uważać na progi (3)

    Kto zaprojektował te kanciaste kawałki blachy przykręcone do jezdni?? To stwarza zagrożenie -po jakimś czasie rogi odstają i trzeba uważać, żeby nie uszkodzić koła! Na tym najbardziej musi koncentrować kierowca przed przejściem.

    • 7 0

    • (2)

      Odstają nie tylko kawałki ale i często śruby wystają które przebijają opony.

      • 3 0

      • Hmm

        Może trzeba zacząć składać do Miasta wnioski o odszkodowanie.

        • 3 0

      • Widocznie trzeba zacząć składać do Miasta wnioski o odszkodowanie .

        • 3 0

  • Te g*wniane blachy powinny być natychmiast usunięte z jezdni!

    • 12 0

  • (2)

    d**ilna argumentacja. "Gdyby próg był za przejściem to kierowcy by zwalniali za przejściem". A teraz zwalniają gdzie?

    • 0 4

    • Za przejściem.

      • 1 0

    • Dla kogo to przejście?

      Dla starego gospodarza jednej obory. Nikt więcej tam nie mieszka

      • 1 0

  • obwodnica (3)

    nie będzie zjazdu w Chwaszczynie to dopiero mistrz kto to wymyślił

    • 3 1

    • Ale się obudziłeś

      • 0 1

    • bezmyślny projekt układu drogowego

      • 1 0

    • a wjazd? chyba też nie

      • 0 0

  • Jesteśmy murzynami Europy

    Jakoś u niemca w pewnym mieście kurorcie niedaleko Świnoujścia nie ma ani pasów bez świateł. Ani progów zwalniających. Jest od groma przejść sugerowanych, albo ludzie poprostu przechodzą przez ulice. Żadnego zbędnego zwalniania i pierwszeństwa pieszych. Jest płynny ruch i bezpieczeństwo. Tylko my musimy pokazywać jacy to my nie jesteśmy innowacyjni, a prawda jest taka, że robimy przysługę naszym mechanikom jeżdżąc regularnie na remont podwozia....

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane