- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (144 opinie)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (174 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (75 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Po co progi zwalniające tylko na jednym pasie?
Takie pytanie o nowy odcinek ul. Rdestowej w Gdyni zadał nasz czytelnik przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Urzędnicy w odpowiedzi przekazali, że montaż był możliwy tylko na jednym kierunku. - Dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, co jest niebezpieczne - odpowiadają.
- Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
- Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
Jeden próg zwalniający, więc kierowcy go objeżdżają
- Kierowcy objeżdżają je drugim pasem, stwarzając zagrożenie dla pojazdów jadących z naprzeciwka. Czy to prawidłowa budowa pasów spowalniających? Tylko na jednym pasie ruchu? A co z drugim pasem? - takie pytanie zadał pan Marcin przedstawicielom Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podzielił się z nami odpowiedzią, którą przekazali urzędnicy.
- Jako inwestor nie przewidywaliśmy progów zwalniających na tej inwestycji. Przy uzgadnianiu projektu stałej organizacji ruchu z zarządcą tej drogi, postawione zostało oczekiwanie w zakresie zastosowania progów zwalniających przed przejściem dla pieszych - odpowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Dodaje, że próg zwalniający jest najbardziej efektywny w odległości 5-10 m przed przejściem dla pieszych, gdyż fizycznie wymusza redukcję prędkości na przejściu dla pieszych.
Dlaczego jednak nie zamontowano progów po drugiej stronie jezdni?
- Efektywne zamontowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych możliwe było tylko na jednym kierunku: dla drugiego kierunku zamontowanie progu wyszłoby na środku skrzyżowania, a to jest niebezpieczne. Siły skrętne od kół powodowałyby notoryczne uszkadzanie urządzenia. Z kolei montaż za przejściem dla pieszych jest nieefektywny - pojazdy zwalniałyby za przejściem, a nie przed przejściem - przekazuje czytelnikowi rzecznik GDDKiA.
Przypomina, że omijanie progów zwalniających drugą jezdnią z przekroczeniem linii P-4 (podwójna ciągła) jest niedozwolone.
Uwagi związane z przekraczaniem przepisów do zarządcy drogi
- GDDKiA nie sprawuje nadzoru nad ruchem drogowym. Uwagi w tym zakresie należy kierować do odpowiednich służb uprawnionych do kontroli ruchu drogowego - przypomina Brożyna.
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy granicy z Gdynią. Obecnie jest wyłączona.
- Nie ma aż tam tak dużego ruchu w okolicy ul. Rewerenda. Jest przystanek ZKM, ale linia 171 jeździ rzadko. Mimo to światła nie działają. Czyżby postawiono je na wyrost, a teraz nie wiadomo, co z nimi dalej zrobić? Czy nie są potrzebne gdzieś o wiele bardziej? - pyta pan Marcin.
Trasa Kaszubska: wszystko o inwestycji
Światła przy skrzyżowaniu z masztem telewizyjnym będą włączone
- Obecnie ruch na drodze z Chwaszczyna do Gdyni Dąbrowy jest możliwy zarówno tymczasowym łącznikiem do Trasy Kaszubskiej, jak i przez ul. Brunona Synaka. Ruch na ul. Synaka jest mniejszy niż docelowy, gdyż większość kierowców wybiera wygodniejszą możliwość przejazdu przez Trasę Kaszubską - wskazują urzędnicy.
Podkreśla, że w momencie oddania do użytkowania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej najkrótszą drogą łączącą Chwaszczyno z Gdynią Dąbrową będzie właśnie ul. Brunona Synaka. Wówczas sygnalizacja świetlna będzie w pełni uzasadniona.
- Przedmiotowa sygnalizacja jest na etapie odbiorów technicznych i w niedługim czasie zostanie prawdopodobnie uruchomiona w tryb trójkolorowy - kończy Mateusz Brożyna.
![Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2833/405x405/2833556__kr.webp)
Nietypowe budowle Trójmiasta. Czy rozpoznasz wszystkie?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (183) 8 zablokowanych
-
2024-01-15 05:45
Hulajnogi wedlug prawa jezdza po ulicach i taki prog to dla hulajnogarza kaplica
W krakowie juz byl jeden wypadek smiertelny. Bo na ulicy jedziesz predkoscia innych uczestnikow a na progu lecisz jak z procy twarzą prosto w asfalt. Nogi tez polamane. Popytajcie na SORach
Dajcie juz spokoj z tymi progami tylko naprawiajcie drogi bo gdynia wyglada jak po nalocie ruskich- 4 0
-
2024-01-15 05:59
Są fajne
A ta sygnalizacja zawsze tam była, przecież to odcinek starej Chwaszczyńskej , zostały zbudowane dla bezpieczeństwa pieszych
- 0 0
-
2024-01-15 06:04
kamerka -za przejazd bokiem 5k zl mandat
i po problemie
- 0 4
-
2024-01-15 06:06
Kontrowersyjna dla czytelnika okazała się też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i Rewerenda tuż przy
tam bedzie stawiana potezna hala ,jak wybuduja dziennie bedzie przejezdzac tam do 150 tirow ,wlasnie po to bedza potrzebne swiatla na skrzyzowaniu
- 1 0
-
2024-01-15 06:52
Tego typu progi to zachęta do cwaniakowania. (1)
W Gdyni przy Strzelców są z obu stron ale środkiem, dwoma pasami na raz, da się przejechać prawie bez zwalniania. I cyk zamiast 30 jest 70 kmh
- 1 1
-
2024-01-15 07:14
150 km h
- 0 0
-
2024-01-15 07:05
(1)
Ludzie ogarnijcie się. Tam nie ma pieszych. Na 100 samochodów może jest jeden. A ten próg to jest taki, że trzeba zwolnić do 5 km/h, żeby podwozia nie uszkodzić. Nie można było tego inaczej rozwiązać?
- 4 1
-
2024-01-15 08:28
Nie można było. Hamuj i nie dyskutuj.
- 0 1
-
2024-01-15 08:05
Niech najpierw naucza się je budować.
Wiele progów budowanych szczególnie z kostki jest zbyt wysokich i wąskich, w ich przypadku nie da się normalnie przejechać niczym nie zahaczając.
- 3 0
-
2024-01-15 08:07
Opinia wyróżniona
bezmyślność urzędników poraża (5)
Ktoś wykoncypował, że do Chwaszczyna z Gdyni tysiące samochodów będzie jeździło dookoła boczną drogą. To teraz potrzebne progi zwalniające do 20 km/h. Po to się robi drogę szybkiego ruchu, żeby odciążyć właśnie takie boczne drogi. Dlaczego nie ma zjazdu na Chwaszczyno? Kto jest odpiwiedzialny za ten bajzel?
- 56 4
-
2024-01-15 08:52
I tak będą jeździli bocznymi i tak.
- 1 3
-
2024-01-15 10:24
Pisowcy takie babole wcielają w zycie. Masz efekt poprzedników u wladzy
- 3 2
-
2024-01-15 10:28
Ul.Rdestowa nie jest drogą szybkiego ruchu ,więc progi zwalniające nie przeszkadzają.
- 4 7
-
2024-01-15 15:59
Rece opadają (1)
Progi zwalniające, zwężenia ulic przecież to jakaś paranoia.
- 1 0
-
2024-01-15 16:42
Szkoda zawieszenia nawet w nowych samochodach.
- 0 0
-
2024-01-15 08:26
ciekawe, czy policja czyta to i juz wyslala mandaty do bohaterów ze zdjęc?
- 0 0
-
2024-01-15 08:33
W Gdańsku w takim przypadku montuje się próg za przejściem, a nie przed (1)
Efekt jest identyczny
- 0 1
-
2024-01-15 12:14
dziwne a u mnie na osiedlu w Gdańsku progi mam przed i za przejściem dla pieszych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.