- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (370 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (189 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (100 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (49 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (253 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Po karach za opóźnienia we wdrożeniu systemu Fala jego twórcy zabrali głos
Po tym, jak spółka Innobaltica nałożyła prawie 1 mln zł kar na Asseco Data Systems za opóźnienia przy wdrożeniu systemu Fala, głos w sprawie zabrali przedstawiciele ukaranej spółki. Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający w Asseco Data Systems tłumaczy, że system Fala to złożony i ambitny projekt, wymagający w realnym środowisku długotrwałych testów. Kiedy system będzie gotowy, by uruchomić go także na kolei? - Po zakończeniu wewnętrznych testów.
Teraz głos w sprawie zabrali przedstawiciele Asseco. Jak przyznaje Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający z pionu Smart City w Asseco Data Systems, kary rzeczywiście zostały naliczone, ale obecnie trwa ich analiza i weryfikacja.
Fala to jakiś zart (12 opinii)
To po co one ram wiszą, żeby się stresować czy się uda, czy nie?
To po co one ram wiszą, żeby się stresować czy się uda, czy nie?
- W trakcie trwającej obecnie fazy testowej Systemu Fala spółka Innobaltica zwróciła się do nas z listą zgłoszeń i informacją o naliczonych karach. Nie dotyczą one jednak stricte opóźnień, a czasu obsługi incydentów w systemie - podkreśla Banaś. - Obecnie jesteśmy w trakcie weryfikacji tych zgłoszeń i szczegółowo analizujemy każde z nich. W projekt jest zaangażowanych wielu podwykonawców, trwa ciągły dialog i wspólna praca nad systemem. Nieustannie działamy, by przekazać mieszkańcom województwa narzędzie, które ułatwi podróżowanie na Pomorzu.
Najważniejsze, by zakończyć testy
Problem w tym, że system nadal działa w trybie testowym i nie jest gotowy, by udostępnić pasażerom jego wszystkie funkcjonalności np. optymalizację biletów (przy zakupie kilku jednorazowych system sam zamienia je na korzystniejszy cenowo jeden bilet dobowy). Fala nie jest obecna też na kolei. Kiedy będzie to możliwe?
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w twoim telefonie
- System Fala jest w pełni wdrożony u wszystkich organizatorów transportu miejskiego w miastach województwa pomorskiego tj. Lęborku, Chojnicach, Pucku, Słupsku, Władysławowie, Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Ostatnim etapem wdrożenia systemu będzie udostępnienie go przewoźnikom kolejowym: Polregio i SKM. W chwili obecnej najważniejszą kwestią pozostaje zakończenie wewnętrznych testów poprzedzających uruchomienie systemu u przewoźników kolejowych - dodaje Banaś.
Złożone projekty informatyczne wymagają długotrwałych testów
Jednoznacznej deklaracji, kiedy zakończą się testy, a system będzie w pełni gotowy nadal jednak nie uzyskaliśmy. Twórcy informatycznego wkładu do systemu Fala tłumaczą, że to "niezwykle złożony i ambitny projekt, który integruje ponad 100 taryf dostępnych w województwie pomorskim i dotyczy wielu organizatorów transportu, operatorów i ich pracowników".
- Poza wykonaniem samego systemu, wymaga przygotowania organizacyjnego wszystkich uczestników oraz potwierdzenia ich gotowości do korzystania z niego. Co istotne, wdrożenie tej klasy rozwiązań informatycznych niesie za sobą zmiany w dotychczasowych sposobach funkcjonowania zaangażowanych instytucji, które się od siebie różnią. Tak złożone projekty informatyczne wymagają długotrwałych testów w realnym środowisku. W tym czasie obserwujemy reakcje systemu, wdrażamy działania optymalizacyjne i dostrajamy go do bieżących potrzeb odbiorców. Takie zmiany stanowią nieodzowną część tego typu przedsięwzięć. Trwa proces weryfikacji wprowadzanych zmian, natomiast decyzje dotyczące harmonogramu udostępniania poszczególnych funkcjonalności podejmuje spółka Innobaltica w porozumieniu z organizatorami transportu - dodaje dyrektor zarządzający Asseco Data Systems.
Całkowita wartość systemu Fala to 153 mln zł, z czego 90 mln zł to dofinansowanie z funduszy UE.
Jak działa - lub nie - system Fala?
Miejsca
Opinie (258) 2 zablokowane
-
2024-05-20 15:20
Gdy czytam o wdrażaniu Fali
to bardzo się cieszę, że jestem osobą, która nie musi kupować biletów komunikacji miejskiej, bo mogę z niej korzystać za darmo, a tych kilka przejazdów koleją mi nie stanowi
- 4 0
-
2024-05-20 18:09
Jakby adomicz wiedzial ze, jest jeszcze
Jeden przewal do zrobienia to be wrocil z daleka.
- 0 3
-
2024-05-20 18:11
Kidy w Londynia otwierali pierwsza linie metra.
To w Polsce wybuchlo powstanie listopadowe. Polska miala 200 lat na testy.
- 2 2
-
2024-05-20 18:30
Czy ja dobrze rozumiem, że Pan Barnaś narzeka na złożoność systemu mimo, że wcześniej jego firma deklarowała się, że jest w stanie dopiąć inwestycję (i to w dużo krótszym terminie - które to już przełożenie daty startu)?
- 3 0
-
2024-05-20 18:43
Fala
Kto za to odpowiada nie jesteście bezkarni to że nikt nie złożył wniosku do prokuratury to nie znaczy że tak będzie zawsze
- 1 0
-
2024-05-20 18:58
evv
kilka dni temu nie mogłam kupic biletu w aplikacji telefonu, wiec postanowiłam kupic w autobusie...zadowlona odklikałam karte i pojechałam do pracy...pozniej sprawdzam ze pobrało mi z konta 1zł a chciałam bilet za 6zł ten 75min...dobrze ze nie było kontroli bo by były jaja....
- 0 0
-
2024-05-21 09:32
Bezsens
Mamy przecież aplikacje takie jak jakdojadę czy ebilet które nie wymagają budowy zadnej infrastruktury.
- 1 0
-
2024-05-21 16:50
Projekt niezwykle złożony więc realizacja się spóźnia
Trzeba przyznać rację, jest to złożony projekt, tyle że to było wiadomo od samego początku. Jak się za coś takiego bierze, to trzeba realnie dopasować ilość developerów, testerów i pracowników wsparcia zamiast wziąć projekt na hura a potem płacić kary i dłubać przy niesprawnym bublu "na żywca". Za takie podejście powinno być zerwanie kontraktu + kara + ogłoszony przetarg na nowego, solidnego wykonawcę, tymczasem milion kary zapłacą, i tak zarobią wystarczająco, a system bublem jest i długi czas pozostanie, więc stracą na tym wyłącznie podróżni niemogący z tego korzystać, choć gdyby zrobił to ktoś solidny to by już działało od grudnia albo jeszcze wcześniej. Smutne to.
- 0 0
-
2024-05-23 09:43
moment
Pamiętam że to InnoBaltica miała ten system tworzyć,ona zainkasowała potężne jak na taki system pieniądze ,a czemu cisza że InnoBaltica to zbieranina teoretyków i ludzi lokalnych władz, nic praktyki. teraz że to nie oni a inna firma, czyli InnoBaltica to zwykle miejsce teorii/wykładowcy/ i polityki, zero doświadczenia ,pralnia kasy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.