- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (62 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (339 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Ponad 1000 głosów za kładką nad obwodnicą w Osowej
Mieszkańcy Osowej i radni miasta zbierają podpisy pod petycją do ministra infrastruktury, w której apelują o budowę kładki nad Obwodnicą Trójmiasta. Autorzy petycji liczą na wsparcie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który budowę przejścia umieścił wśród propozycji do rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Rekomendowana lokalizacja nowej kładki to przedłużenie ul. Jednorożca.
Aktualizacja: godz. 10:20
Nieco ponad 3 godziny po publikacji tego artykułu liczba podpisów pod petycją przekroczyła 1000.
W 2018 r. budowę kładki, która miałaby ułatwić mieszkańcom poruszanie się między Osową a Oliwą bez konieczności korzystania z mało przyjaznego i niebezpiecznego pieszym węzła drogowego, obiecywał kandydat na prezydenta Kacper Płażyński.
Teraz pomysł wraca za sprawą radnych miasta Karola Ważnego i Jana Peruckiego, Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia oraz Stowarzyszenia Inne Jest Piękne z Osowy. W internecie trwa zbiórka podpisów pod petycją do ministra infrastruktury, Andrzeja Adamczyka. Wnioskodawcy apelują w niej o budowę kładki pieszo-rowerowej nad Obwodnicą Trójmiasta między węzłami Osowa i Owczarnia.
Do wtorkowego wieczora podpisało się pod nią ponad 800 osób.
- Petycję do ministerstwa chcemy wysłać jeszcze przed świętami - deklaruje Karol Ważny, radny miasta. - Zakładaliśmy, żeby zebrać ok. 500 podpisów, a już mamy ok. 800. Zbiórka podpisów, nawet po wysłaniu petycji, będzie trwać nadal. Zależy nam na tym projekcie i wierzymy, że do 2024 r. do kiedy trwa ten program, uda nam się ten cel osiągnąć.
Z kładki skorzysta 30 tys. mieszkańców
Autorzy petycji liczą w tej kwestii na wsparcie zarządcy trasy S6 gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który wskazaną inwestycję wpisał na listę propozycji zadań do wykonania w ramach przyjętego przez Radę Ministrów Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.
Po stronie miasta miałoby z kolei znaleźć się wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji, co w odpowiedzi na jedną z interpelacji zadeklarował kilka tygodni temu wiceprezydent Piotr Grzelak.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
- Beneficjentami tego projektu stanie się ok. 30 tys. mieszkańców Gdańska, Gdyni oraz ościennych gmin kaszubskich, którzy praktycznie od powstania w tym miejscu drogi ekspresowej w latach 70. ub. wieku borykają się z problemem braku bezpiecznej możliwości przekroczenia jezdni Obwodnicy Trójmiasta na wysokości dzielnicy Osowa (tj. pomiędzy Węzłami Osowa (dawniej Wysoka) i Owczarnia). Dotyka on zarówno pieszych, jak i wybierających rower zamiast auta. Ludzie zmuszeni są ryzykować wypadkiem poruszając się pieszo lub rowerem w ruchu ogólnym. Wielopoziomowy i niezwykle obciążony węzeł jest nieprzystosowany do obsługi narastającego ruchu pieszego i rowerowego - piszą autorzy petycji.
Jako rekomendowaną lokalizację nowej kładki autorzy petycji wskazują przedłużenie ul. Jednorożca. Pomysł został wypracowany wspólnie z ekspertami z GDDKiA, jednocześnie radni dodają, że przed przystąpieniem do sporządzania projektu głos powinni też zabrać mieszkańcy dzielnicy.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Dotychczasowe przejście zbyt niebezpieczne
Wnioskodawcy podkreślają, że ze względu na "niesatysfakcjonujący model obsługi tego obszaru przez transport publiczny, rejon dzielnicy Osowa pada ofiarą infrastruktury transportu indywidualnego".
Barierą uniemożliwiającą przedostanie się w kierunku terenów rekreacyjnych w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, ale też do tzw. Dolnego Tarasu Gdańska jest bowiem Obwodnica Trójmiasta.
- Znajduje się tam [na Dolnym Tarasie - dop. red.] m. in. intensywnie rozwijające się centrum biurowe w Oliwie, kampus Uniwersytetu Gdańskiego, szkoły średnie. W konsekwencji, mimo korzyści czasowej, zdecydowana większość mieszkańców tej części Trójmiasta całkowicie rezygnuje z podróży pieszych i rowerowych z obawy o własne bezpieczeństwo. Ruch rowerowy pomiędzy dwoma stronami Obwodnicy Trójmiasta jest najbardziej narażony na zagrożenia komunikacyjne. Wydeptane ścieżki jednoznacznie wskazują, że na omawianym odcinku wiele osób decyduje się na przechodzenie bezpośrednio w poprzek jezdni Obwodnicy Trójmiasta. Przejście estakadą na węźle Wysoka również jest bardzo niebezpieczne i niemożliwe bez przeskakiwania przez barierki - piszą autorzy petycji.
Zebrano już ponad 800 podpisów
Według nich opisane wyżej zagrożenia dotykają nie tylko mieszkańców zainteresowanych walorami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, ale również klientów funkcjonującego w tym miejscu od blisko 30 lat centrum handlowego, którzy docierają do niego wyłącznie samochodami.
Podobne problemy mają mieszkańcy dzielnicy Owczarnia, w tym powstającego nieformalnie "osiedla" na terenie ogródków działkowych.
Kładka nad obwodnicą mogłaby powstać w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakłada on m.in. budowę chodników, kładek, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, a także przebudowę skrzyżowań, montaż znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, poprawę warunków widoczności na skrzyżowaniach, likwidację punktów kolizyjnych na jezdniach, poprawę geometrii skrzyżowań czy zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.
Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego resort zamierza przeznaczyć ok. 2,5 mld zł.
Miejsca
Opinie (315) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-22 09:05
I tak oba wiadukty do zburzenia
Osowskie wiadukty w tym jeden który jest remontowany :) nie spełniają wymogów poszerzanej w przyszłości obwodnicy więc nie lepiej zrobić te wiadukty tak jak należy z infrastruktura rowerowa piesza i dojściem do nich z dzielnicy?
- 4 2
-
2021-12-22 09:05
Zamao gosów na Kacpra było (1)
- 2 2
-
2021-12-22 09:47
I za dużo na serdeczną
- 2 0
-
2021-12-22 09:07
To, że nie ma kładki w tym miejscu to skandal! Może jednak są ludzie którzy wolą przejść pieszo, lub rowerem na drugą stronę Obwodnicy!
- 3 1
-
2021-12-22 09:08
(1)
"Podobne problemy mają mieszkańcy dzielnicy Owczarnia, w tym powstającego nieformalnie "osiedla" na terenie ogródków działkowych."- czy ktoś z władz tego miasta czyta ze zrozumieniem artykuły na tym portalu??? przecież to sygnał do działania dla odpowiednich pracowników urzędu, tereny ogródków działkowych zgodnie z ich statutem nie są terenem mieszkaniowym. A potem za lat kilka będą ci nielegalni mieszkańcy żądać idących w miliony odszkodowań, bo im sie należy, bo oni tam zbudowali sobie domy mieszkalne - patrz ROD-y na Jasieniu (nielegalne osiedle mieszkaniowe, domki na wynajem dla naszych wschodnich sąsiadów).
- 10 0
-
2021-12-22 16:10
wydaje mi sie,ze lepiej jak ludzie zamieszkaja tam na tych dzialkach
niż by to mialy byc ogrodki rekreacyjne.Uwazam bowiem ze dzialki rekreacyjne w granicach miasta to po pierwsze absurd,po drugie przeżytek.
- 1 0
-
2021-12-22 09:11
Tak
Dobra inicjatywa. W tym mieście brakuje infrastruktury dla pieszych w lokalizacjach blisko obwodnicy.
- 5 1
-
2021-12-22 09:14
Ja i wiele osób jest też "ZA". Nie wiedzieliśmy, że zbierane są głosy
- 4 1
-
2021-12-22 09:16
(1)
Kiedyś musiałem przejechać na gapę 179, bo tam po prostu nie ma chodnika. Zresztą jechały też cygany. XD
- 2 0
-
2021-12-22 10:22
A zapomniałem dodać, że w kierunku CH Osowa musiałem na przypale przejść przez obwodnicę.
- 1 0
-
2021-12-22 09:24
Wy tam w Osowej bogate
Samochodami śmigać i autobusami 3,80 za przystanek Olusi płacić :D
- 3 2
-
2021-12-22 09:24
Zdecydowanie za! (8)
Wiele razy przejeżdżaliśmy rowerami drogą od Osowej do Owczarni (i z powrotem), ja zawsze z duszą na ramieniu. Zawsze staraliśmy się przejechać ten odcinek jak najszybciej, żeby mieć jak najkrótszy kontakt z samochodami na tej wąskiej drodze / wiadukcie, a i tak nas wyprzedzano na centymetry. To bardzo niebezpieczny odcinek, oby w końcu powstała kładka!
- 97 7
-
2021-12-22 09:52
Was tam wcale nie powinno być, ale przecież wina kierowców. (3)
- 5 28
-
2021-12-22 10:01
A gdzie powinniśmy być? (2)
- 17 1
-
2021-12-22 10:38
W domu. (1)
- 6 12
-
2021-12-22 15:48
a wy w więzieniu?
- 9 2
-
2021-12-22 10:11
(2)
Polecam w takim razie drogi w lesie. Ta idąca przy Spacerowej oraz Kościerska (świeżo utwardzona).
- 8 6
-
2021-12-22 17:23
A nad obwodnicą fruwać?
Ja akurat nie mam problemów na żadnym z tych wiaduktów, ale niektórzy się boją. Drogi leśne są fajne, gdy jedzie się odpowiednim rowerem. Czasem chce się pojechać na cieńszych oponach. Pozostają Klesza, Reja albo Spacerowa, z krótkim odcinkiem ddr.
- 8 0
-
2021-12-22 18:07
Zgadza się, drogi leśne są super na rower, a tą wzdłuż Spacerowej też bardzo lubię. Ale trzeba tam jakoś się dostać z Osowej. Jak....?
- 4 1
-
2021-12-29 12:04
Idioci z osowej
Przecież sami osowianie protestowali i walczyli jak lwy przeciwko kładce
- 2 0
-
2021-12-22 09:25
Radi z Osowej zgłosili projekt kładki
Jak był temat parku rozrywki to siedzieli cicho. Kładka potrzebna jak najbardziej .Z tego co pamiętam protestowały tam głównie osoby mieszkające w Gdyni (Jelenia,itp). Tam też mieszka podobno nasz słynny działacz solidarności oraz rodzina radnego z Gdańska . Jak zbudują park rozrywki to może będzie jedyna droga aby dojechać rowerem do Oliwy, bo samochodem się nigdzie nie wyjedzie.
A dodatkowo wybory za 2 lata do rady miasta, a wyników brak . Trzeba się pokazać- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.