- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (57 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (394 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Ponad 1000 głosów za kładką nad obwodnicą w Osowej
Mieszkańcy Osowej i radni miasta zbierają podpisy pod petycją do ministra infrastruktury, w której apelują o budowę kładki nad Obwodnicą Trójmiasta. Autorzy petycji liczą na wsparcie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który budowę przejścia umieścił wśród propozycji do rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Rekomendowana lokalizacja nowej kładki to przedłużenie ul. Jednorożca.
Aktualizacja: godz. 10:20
Nieco ponad 3 godziny po publikacji tego artykułu liczba podpisów pod petycją przekroczyła 1000.
W 2018 r. budowę kładki, która miałaby ułatwić mieszkańcom poruszanie się między Osową a Oliwą bez konieczności korzystania z mało przyjaznego i niebezpiecznego pieszym węzła drogowego, obiecywał kandydat na prezydenta Kacper Płażyński.
Teraz pomysł wraca za sprawą radnych miasta Karola Ważnego i Jana Peruckiego, Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia oraz Stowarzyszenia Inne Jest Piękne z Osowy. W internecie trwa zbiórka podpisów pod petycją do ministra infrastruktury, Andrzeja Adamczyka. Wnioskodawcy apelują w niej o budowę kładki pieszo-rowerowej nad Obwodnicą Trójmiasta między węzłami Osowa i Owczarnia.
Do wtorkowego wieczora podpisało się pod nią ponad 800 osób.
- Petycję do ministerstwa chcemy wysłać jeszcze przed świętami - deklaruje Karol Ważny, radny miasta. - Zakładaliśmy, żeby zebrać ok. 500 podpisów, a już mamy ok. 800. Zbiórka podpisów, nawet po wysłaniu petycji, będzie trwać nadal. Zależy nam na tym projekcie i wierzymy, że do 2024 r. do kiedy trwa ten program, uda nam się ten cel osiągnąć.
Z kładki skorzysta 30 tys. mieszkańców
Autorzy petycji liczą w tej kwestii na wsparcie zarządcy trasy S6 gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który wskazaną inwestycję wpisał na listę propozycji zadań do wykonania w ramach przyjętego przez Radę Ministrów Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.
Po stronie miasta miałoby z kolei znaleźć się wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji, co w odpowiedzi na jedną z interpelacji zadeklarował kilka tygodni temu wiceprezydent Piotr Grzelak.
Trzy warianty buspasa na Spacerowej
- Beneficjentami tego projektu stanie się ok. 30 tys. mieszkańców Gdańska, Gdyni oraz ościennych gmin kaszubskich, którzy praktycznie od powstania w tym miejscu drogi ekspresowej w latach 70. ub. wieku borykają się z problemem braku bezpiecznej możliwości przekroczenia jezdni Obwodnicy Trójmiasta na wysokości dzielnicy Osowa (tj. pomiędzy Węzłami Osowa (dawniej Wysoka) i Owczarnia). Dotyka on zarówno pieszych, jak i wybierających rower zamiast auta. Ludzie zmuszeni są ryzykować wypadkiem poruszając się pieszo lub rowerem w ruchu ogólnym. Wielopoziomowy i niezwykle obciążony węzeł jest nieprzystosowany do obsługi narastającego ruchu pieszego i rowerowego - piszą autorzy petycji.
Jako rekomendowaną lokalizację nowej kładki autorzy petycji wskazują przedłużenie ul. Jednorożca. Pomysł został wypracowany wspólnie z ekspertami z GDDKiA, jednocześnie radni dodają, że przed przystąpieniem do sporządzania projektu głos powinni też zabrać mieszkańcy dzielnicy.
Domy na sprzedaż Gdańsk Osowa. Jak się mieszka w Osowej?
Dotychczasowe przejście zbyt niebezpieczne
Wnioskodawcy podkreślają, że ze względu na "niesatysfakcjonujący model obsługi tego obszaru przez transport publiczny, rejon dzielnicy Osowa pada ofiarą infrastruktury transportu indywidualnego".
Barierą uniemożliwiającą przedostanie się w kierunku terenów rekreacyjnych w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, ale też do tzw. Dolnego Tarasu Gdańska jest bowiem Obwodnica Trójmiasta.
- Znajduje się tam [na Dolnym Tarasie - dop. red.] m. in. intensywnie rozwijające się centrum biurowe w Oliwie, kampus Uniwersytetu Gdańskiego, szkoły średnie. W konsekwencji, mimo korzyści czasowej, zdecydowana większość mieszkańców tej części Trójmiasta całkowicie rezygnuje z podróży pieszych i rowerowych z obawy o własne bezpieczeństwo. Ruch rowerowy pomiędzy dwoma stronami Obwodnicy Trójmiasta jest najbardziej narażony na zagrożenia komunikacyjne. Wydeptane ścieżki jednoznacznie wskazują, że na omawianym odcinku wiele osób decyduje się na przechodzenie bezpośrednio w poprzek jezdni Obwodnicy Trójmiasta. Przejście estakadą na węźle Wysoka również jest bardzo niebezpieczne i niemożliwe bez przeskakiwania przez barierki - piszą autorzy petycji.
Zebrano już ponad 800 podpisów
Według nich opisane wyżej zagrożenia dotykają nie tylko mieszkańców zainteresowanych walorami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, ale również klientów funkcjonującego w tym miejscu od blisko 30 lat centrum handlowego, którzy docierają do niego wyłącznie samochodami.
Podobne problemy mają mieszkańcy dzielnicy Owczarnia, w tym powstającego nieformalnie "osiedla" na terenie ogródków działkowych.
Kładka nad obwodnicą mogłaby powstać w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024. Jego głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakłada on m.in. budowę chodników, kładek, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, a także przebudowę skrzyżowań, montaż znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych, poprawę warunków widoczności na skrzyżowaniach, likwidację punktów kolizyjnych na jezdniach, poprawę geometrii skrzyżowań czy zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu.
Na ten cel z Krajowego Funduszu Drogowego resort zamierza przeznaczyć ok. 2,5 mld zł.
Miejsca
Opinie (315) ponad 10 zablokowanych
-
2021-12-22 10:15
Kielnieńską niech wyremontują
- 1 4
-
2021-12-22 10:17
Kiedy tunel pod Pachołkiem i rozbudowa Spacerowej (4)
Niestety to nie są projekty na rangę Dulkiwicz za słaba jest do realizacji takich projektów, Adamowicz był wizjonerem i wybudował choć tunel pod Martwą Wisłą. Tunel pod Pachołkiem miał być przedłużeniem tej trasy, Dylkiewicz jak widać jest bardzo słaba w zarządzaniu miastem, każdy to widzi.
- 3 5
-
2021-12-22 14:49
Nie dla tranzytu w Pasie Nadmorskim !!!!!!!!!
- 0 0
-
2021-12-22 15:04
(1)
Adamowicz drenowal miasto ze srodkow na wielkie misie chlopie, dlatego tu tak ciezko sie poruszac. Ilu ludzi zginelo w wypadkach przez zaniedbania miasta bo kasa na station/muzea musiala byc ?
- 0 0
-
2021-12-23 08:48
wole muzeum, niż wygode i szybką jazde rolnikow z kaszeb
- 0 0
-
2021-12-23 08:47
mamy nadzieje, że już nigdy
jak widzisz, samochodow juz nie bedzie przybywac, moze wiekszosc Polaków nie zauwazylo jeszcze. Ale takie samochody sie wlasnie skonczyly, z roku na rok bedzie coraz ich mniej i coraz dorzsze
- 0 0
-
2021-12-22 10:18
Kładka w tym miejscu jest konieczna.
- 3 2
-
2021-12-22 10:19
800 (1)
Dla takiej grupki wydawać tyle kasy ! Rozrzutność !
- 3 8
-
2021-12-22 10:21
A na Ciebie jednego też rodzice musieli wydawać tyle przysłowiowej kasy. I państwo na zasiłki też Ci daje od groma.
- 2 1
-
2021-12-22 10:21
Nie ma wesołego miasteczka nie ma kładki:))))
- 3 4
-
2021-12-22 10:21
ciągle niezadowoleni (1)
gdy ma powstać MajaLand to niezadowoleni nie chcą tego ale gdy widzą swój partykularny interes to a jakże od razu jakaś petycja od razu zaangażowanie polityków i do tego pewnie jakaś grupa na FB czy gdzie tam jeszcze
- 5 3
-
2021-12-22 10:26
Osowa to nie moja bajka
ale niech te MajaLandy powstają na Żuławach - tam jest dużo miejsca, dobre drogi i mały ruch
- 2 4
-
2021-12-22 10:28
Wykopać tunel pod obwodnicą i połączyć z tunelem pod Pachołkiem. Tylko tunel rozwiąże ten problem!!! (1)
- 2 1
-
2021-12-22 11:16
Jaki tunel.
Jaki tunel, tunele są passe, przejście naziemne jest teraz w modzie.
- 1 0
-
2021-12-22 10:29
Karol Ważny sprzedał Osową już dawno.
- 3 1
-
2021-12-22 10:30
Poszerzyć Spacerową i wybudować tunel pod Pachołkiem ile na to można czekać!!!!
- 2 2
-
2021-12-22 10:39
Wezcie sie lepiej za aleje wstydu.. (2)
.. Czyli ul. Kielnienska... Tylko zaplanujcie roboty 24/7.a nie 8-16 pn-pt
- 7 5
-
2021-12-22 10:47
za osowa konczy sie gdansk (1)
nie mamy zadnego interesu by remontowac ci dojazd do bojanów i innych wynalazkow
- 5 1
-
2021-12-22 12:34
Gdańsk za Osową
Za Osową, jest jeszcze Gdańsk Kukawka.
A Kielnieńską jeździ bardzo dużo mieszkańców Gdańska.
Bez mieszkańców powiatów ziemskich, Gdańsk mówiłby cały po ukraińsku- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.