• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • lepszy ztm, niż skm

    gdy kończę pracę o 22, mam do wyboru tramwaje jadące co 10 min., natomiast skm oferuje odjazdy co 30 min.

    • 10 1

  • nie no jasna, winna wszystkich innych

    tylko nie SKM, ważne, że Zarząd nie ma sobie nic do zarzucenia :)

    • 9 0

  • dlatego oszczędzają na ogrzewaniu :((( (1)

    • 4 1

    • raczej na odwrót...

      a Ty Kasiu chyba oszczędzasz na ciuchach

      • 2 0

  • Przestarzaly sprzet i brak dbalosci o klienta...

    Klientów stracić jest dużo łatwiej niż nowych pozyskać.
    Oby szefowie SKM- ki nie przespali całkowicie.

    • 6 0

  • za drogo

    Moim zdaniem powinniscie zwiekszyc ceny za bilety , bardziej pobrudzic siedzenia i lazienki oraz zmiejszyc ogrzewanie , na bank wzrośnie wam liczba ludzi korzystających z skm

    • 12 1

  • (1)

    Wkurza mnie, ze pomiędzy peronem a pociągiem jest tak duża odległość, ze przy tym tłoku i zwłaszcza teraz zimą, trzeba naprawdę uważać, żeby nie wpaść noga w dziurę!

    • 13 0

    • Oj Joasiu

      od razu noga w dziure... :) Moze troche delikatniej? Jak sie dobrze namaca to szparka nie jest problemem ;)

      • 1 2

  • masakra-SYF KIŁA MOGIŁA =SKM

    POWODY?=drogie bilety,,nieczynne biletomaty,brak kas biletowych i poczekalni na prawie kazdej stacji,,,spóźnienia,,brud,, duze bezrobocie(ostatnimi latami zwolniono ok 4000ludzi w firmach z 3-city),,stare wagony i sklady,,,

    • 6 0

  • Goscie z SKM powinni sobie poczytac uwagi klientow / pasazerow tego forum

    może skumaja o co chodzi

    • 11 0

  • Tendencja spadkowa będzie się utrzymywała!

    Strach podróżować nocą, a w dzień w godzinach szczytu nic przyjemnego z tłoczenie się w zbyt krótkich składach, poza szczytem podróżowaniem z cuchnącymi menelami. Tendencja spadkowa będzie się utrzymywała, a wszystkim winne jest podejście spółki do pasażerów! Brak zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podróży to główni winowajcy! Znajomy jest rewidentem w SKM i często opowiada z jaką patologią mają na co dzień do czynienia, ostatnio odkażali cały przedział, bo był zapchlony...

    • 12 0

  • Remonty jasne a moze soory taki mamy klimat

    Hahaha smieszne zwalaja wine na remonty a wina tkwi w polityce skm
    odebranie ulg zmniejszenie kolejek do wejherowa gdzie mieszka duzo ludzi i bedzie ich tam wiecej wola j i r po co jechac skm skoro te autobusy sa czesciej czemu tylko skm gdynia gdansk jezdza czesciej a w 2 strone nie aaa wiem bo trzeba zaplacic pkp a woleliscie nie placic i macie mniej pasazerow tak dalej a wcakle zaraz ich nie bedziecie mniec
    s-syf
    k-kila
    m-mogila
    to chya sie potwierdza

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane