• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Podwala Grodzkiego

Michał Stąporek
7 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej... Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej...
...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek. ...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek.
Coraz więcej niespodzianek zaskakuje drogowców w czasie remontu Podwala Grodzkiego w Gdańsku.

Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.

- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.

Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.

Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.

Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
Harmonogram prac na Podwalu Grodzkim i Hucisku
lipiec 2006 - kwiecień 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (prawa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu
- remont mostu na Raduni

kwiecień - lipiec 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (lewa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu dla pieszych
- remont mostu na Raduni

15 lipca - 31 sierpnia 2007
- roboty drogowe na jezdni lewej na wys. Ratusza i Huciska
- remont torowiska tramwajowego na Hucisku i w obrębie mostu na kanale Raduni
- roboty drogowe i przebudowa torowiska tramwajowego na Hucisku
- remont mostu na kanale Raduni

Opinie (106) ponad 10 zablokowanych

  • Myślę..

    że te dwa kable łączą siedzibę Solidarności z SB-cją.Transmisje z obrad były "na żywo".A drugim kablem przekazywano zadania i polecenia agentom

    • 0 0

  • do wszystkich pytających

    akurat tak się składa że codziennie dojeżdzam autobusami do firmy drogowej na Matarnię-Skanska, pracuję w drogownictwie od lat, i wiem na czym polega ta praca, na czym polegają koszty pracy w nocy, czym sie "je" przetargi itp. itd, ile mogą pracować pracownicy bo ilość nadgodzin jest ograniczona przez przepisy, na czym w końcu polega tzw. sezonowośc pracy w drogownictwie. a Błędnik robiło przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Płocka.Acha, po mieście poruszam się na rowerze, cieszmy się naprawdę że jest forsa na robienie dróg

    • 0 0

  • :))))

    Wykonawca prowadzi roboty.
    Głęboki wykop.
    Prace prowadzone w nocy, w bardzo trudnych warunkach, jest ciemno (jak to w nocy).
    Nagle...robotnicy patrzą...
    przecieli kabel, którego nie ma w dokumentacji.

    i co?
    jak myślicie?
    Odpadły uszy... kasai, andrzeja i kartofliska!!!

    • 0 0

  • do tego co ma kartofle zamiast mózgu

    Pytasz sie za co 150 tysiecy? To sie najpierw facio cofnij do wniosku aplikacyjnego i dowiedz się kim jest inżynier kontraktu? To jeden z podstawowych wymogów stawianych przez UE dla projektów współfinansowanych przez Unię. I przestań w końcu strugać idiotę bo jeszczę uwierzę Ci że nadajesz z wariatkowa, tylko drobne pytanko skąd komputer z modemem na Srebrzysku? No i te krawężniki klejone na glinę, z którymi walczysz od kilku miesięcy na wszystkich portalach, poczytaj sobie o rodzajach zapraw i spoin do granitu, reszta bez komentarza....

    • 0 0

  • W nocy nocy nocy

    praca w nocy, luz ale na zadupiu, drodze poza miastem. postawcie sie na miejscu ludzi, którzy tam mieszkają. nie ma żadnych argumentów, no chyba że ktoś ma tłumiki do młotów pneumatycznych:)))

    • 0 0

  • chore opinie

    Jak zwykle Ci sami fachowcy od wszystkiego opanowali to forum. Nie remontuja źle, remontuja jeszcze gorzej. Jak szybko to źle bo byle jak, jak wolno to też źle bo za wolno. Jednym słowem ekipa nieudaczników okupujaca forum i płaczaca dla samej zasady, bez wiedzy, bez koncepcji na dalsze zycie. A wystarczy poczytać biuletyny zamówień publicznych, czy chociazby wejść na stronę urzedu miasta i mozna znaleźć wszystko o remoncie Podwala łącznie z kosztami podziałem na etapy etc.

    • 0 0

  • do pragmatycznego

    Co ty!
    Oni mieliby zrobic cos merytorycznego? Zajrzec do regulaminow? Do kodeksow? Do analiz? POMYSLEC?
    Przeciez latwiej opluc. A jak sie wyjdzie na idiote, zawsze mozna zmienic nick i zaatakowac z nowej mańki.
    Poza tym łączy ich obsesyjna wrecz niechec do wszytkiego co adamowiczowe. Albo choc adamowiczo-prawdopodobne.
    ADAMOWICZ - i tu im sie, i tak juz szczatkowe, myslenie wylacza.
    Prawdziwe:
    - remontu nie ma - zle, bo sa dziury
    - remont jest - zle bo sa objazdy
    - remont jest na jedna zmiane - zle bo wolno
    - remont jest na 3 zmiany - zle bo niedbale i drogo
    - itd, kto da wiecej?

    Hau, hau!*

    *) to do tych szczekaczy zaslepionych, w ich jezyku

    • 0 0

  • do: "MassAttack", "pastuch elektryczny"

    I do pozostałej sfory krzykaczy na tym forum: "pragmatyczny", "blanco", ":))))", "psychiatra z dobrego domu", jak zwykle przekonałem się, ze mało merytorycznych i konkretnych wypowiedzi na tym forum, natomiast dużo ujadaczy urągających wszystkim, którzy myślą inaczej albo mają odmienny od nich osąd, którzy jakakolwiek polemike zamieniaja w inwektywy, ukrywajac się pod wieloma pseudonimami(patrz wymienieni) a pisza te same teksty.
    Do "psychiatra z dobrego domu" - trafny nick. Reszta, szkoda słów, ten sam poziom, uważajcie, nie zróbcie sobie krzywdy, szkoda na was czasu.

    • 0 0

  • naszczęście jest to tylko forum niezrealizowanych frustratów

    A drogowcy niech robią swoje

    • 0 0

  • Trójmiasto znowu marginalizowane

    Gdynia Główna na czerwonym świetle
    Przebudowa stacji Gdynia Główna, od której miała ruszyć modernizacja trasy do stolicy, stanęła pod znakiem zapytania. Prace nad przebudową miały ruszyć od razu po podpisaniu kontraktu przez wykonawcę i potrwać 36 miesięcy. Ogłoszony przez PKP w kwietniu przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot podanych przez oferentów. Przetarg to część inwestycji wartej 480,3 mln euro, obejmującej linię E-65 do Warszawy.
    (str. 9)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane