• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłok w kolejkach. SKM: w szczycie na torach tylko długie składy

Patryk Szczerba
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki. Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki.

Na coraz bardziej przepełnione wagony Szybkiej Kolei Miejskiej narzekają pasażerowie, korzystający z usług przewoźnika. Miejsca brakuje głównie wtedy, gdy na stację w godzinach szczytu podjeżdża pojedynczy skład. SKM tłumaczy, że to wyjątkowe sytuacje.



Czy często masz problem z wejściem do SKM-ki?

Od 9 grudnia pociągi kursują z częstotliwością maksymalnie co 10 minut w dni powszednie między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. I choć przewoźnik reklamuje od jakiegoś czasu łatwą do zapamiętania częstotliwość hasłem: "Od teraz rozkład SKM masz po prostu w głowie", podróżującym w pamięci zostaje przede wszystkim tłok i ścisk, jaki panuje w kolejkach. Jednym z powodów jest ich zdaniem brak konsekwencji w liczbie składów wypuszczanych na trasę.

- Pociąg odjeżdżający z Gdyni Redłowa do Gdańska Głównego 12 i 13 marca o godz. 9:20 miał skrócony skład. Był zawsze zatłoczony, ale wcześniej jeździł o tej porze podwójny, więc dało się jakoś jechać. Tym razem musiałam biec przez cały peron, by móc wejść do środka. Usłyszałam od kierowniczki pociągu, że wszyscy w firmie wiedzą, że jest tłok i nic z tym nie da się zrobić. Nie rozumiem dlaczego zmieniana jest liczba składów z dnia na dzień w tygodniu, gdy liczba pasażerów nie zmienia się - pisze w liście do naszej redakcji pani Beata.

Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że była to wyjątkowa sytuacja. Po wprowadzeniu w grudniu rozkładu, w którym pociągi jeżdżą w szczycie co dziesięć minut, każdy jest złożony z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej.

- Defekt składu obsługującego ten kurs niefortunnie wystąpił dzień po dniu. Byliśmy zmuszeni do wysłania w trasę jednej jednostki składającej się z czterech wagonów. Zapewniam, że był to tylko jednorazowy incydent. Pociąg kursujący o tej porze obsługuje skład złożony z dwóch jednostek, każda posiada po trzy wagony. Nie chcieliśmy doprowadzić do tego, żeby pociąg w ogóle nie pojawił się na trasie, stąd taka decyzja - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.

Od grudnia zniknęły również definitywnie specjalne oznaczenia na rozkładach jazdy wieszanych w gablotach na peronach stacji, które informowały pasażerów o tym, jak długi pociąg przyjedzie.

- Były potrzebne, kiedy pociągi jeździły co 7,5 minuty, teraz nie ma to większego sensu. Zapewniam również wszystkich, że nie jest tak, że na stacji początkowej zapadają decyzje, jak długi pociąg jedzie. Zapisy kontraktowe oraz harmonogram nie pozwalają na takie sytuacje. Wszystko jest z góry ustalone i rozpisane - zaznacza Głuszek.

Krótkich pociągów należy się najczęściej spodziewać podczas nocnych kursów od poniedziałku do piątku oraz w dni weekendowe, kiedy jeździ mniejsza liczba pasażerów.

Bez wpływu na liczbę jednostek kursujących po torach ma pozostać modernizacja 21 składów EN 57, która ma zostać przeprowadzona do 2014 roku. Firma Tabor Szynowy Opole, która wygrała przetarg na ich modernizację, złożyła wniosek o upadłość. Nowy wykonawca prac ma zostać wyłoniony za kilka tygodni.

- Na obecny rozkład mamy taką rezerwę jednostek, że pozwoli ona na wykonanie modernizacji i zachowanie wszystkich warunków, także tych, w których w godzinach szczytu po torach jeżdżą dwie połączone jednostki - deklaruje Marcin Głuszek.

Razem w taborze przewoźnika znajdują się obecnie 64 pociągi. Kilka z nich jest poza Trójmiastem, przygotowanych do remontu. Po zakończeniu modernizacji, co druga wyjeżdżająca na tory ma być składem odnowionym.

Miejsca

Opinie (218) 6 zablokowanych

  • zastanawia mnie jedno ile Gluszek jeszcze bedzie kierowal tym syfem? gdzie jest Marszalek?!!!

    • 2 0

  • Dwa razy w tyg. jeżdżę SKM Drevnolino - wrażenia są niezapomniane (1)

    - zaparowane okna, pozamykane wywietrzniki, stężenie Co2 i zarazy rekordowe (to też zasługa pasażerów),

    - Smród, brud, ale za równowartość 1 EUR dojadę do Gdańska chyżo ;)

    • 8 0

    • to nie jest wybór: albo drożyzna albo syf

      np w Wawie jest taniej i czysto

      że niby tam mają NIECO wyższe dotacje?
      a wiesz ile kosztuje utrzymywanie pięciu różnych zarządów komunikacji (SKM, ZTM, ZKM, PR, ZKMZG) a będzie sześć (dojdzie PKM)?
      oraz trzech prezydentów miast et consortes (a Budyń, Gryzoń i Karno-Skarbowy mało nie jedzą)

      i coś ty kobieto złego narobiła, że musiałaś się przeprowadzać z tak przepięknego miejsca w taki grajdół?...

      • 3 1

  • gorzej niz za komuny masakra

    • 4 0

  • Kiedys w Berlinie pytalem w informacji o odjazdy... (3)

    Pani z usmiechem poinformowala ,ze w czasie kiedy rozmawiamy odjechaly dwa sklady,a zanim dojde do peronu odjedzie nastepny...itd,itd...
    Propaganda i realia w kraju Slonca Peru to dwa bieguny...a my bedziemy sie tloczyc do konca swiata,a moze jeszcze dluzej...

    • 10 1

    • A co ma Peru wspólnego z Polską? (2)

      Tam SKM nie ma

      • 1 1

      • cudze chwalicie... i slusznie (1)

        metro warszawskie też nie podaje godzin odjazdu, tylko czestotliwosc. a ta jest tak duza, ze nie oplaca sie biegac by gonic uciekajace metro, skoro nastepne za 3 minuty...

        • 5 0

        • Ale jak się przyjedzie z Peru do Berlina to czemu się dziwić?

          Yyyy a dy sznylcug wer da uns die naturlich?
          Was?

          • 0 1

  • Krótkie składy w piątek wieczorem

    Zapraszam zarząd SKM do podróży w piątek wieczorem...
    Człowiek czuje się jak sardynka w puszce! To samo w godzinach popołudniowych.
    Czasami chciałbym poznać ludzi którzy decydują o ilości składów. Chętnie splunąłbym im w twarz.

    • 8 0

  • czy ktoś wie (2)

    dlaczego w trójmiejskiej metropolii, w weekend SKM jeżdżą co 30 minut

    • 10 0

    • Masochista?

      Jeszcze nie masz dość jeżdżenia SKM-ką w tygodniu?

      • 2 1

    • W Wawie metro w niedzielę jedzie co ~6 minut

      składy czyściutkie, tabor przyspiesza szybko i pomimo niewielkich odległości między przystankami da się przemieszczać.
      Drzwi są na tyle szerokie i tak gęsto upakowane że nie ma problemu z wymianą pasażeów.

      Ostrzeżenie "uwaga odstęp" przy wsiadaniu do składu brzmi jak żart porównując to do półmetrowego rowu mariańskiego jaki trzeba u nas pokonać.

      Jesteśmy mniej więcej na poziomie Indii :(

      • 3 0

  • Kłamstwo, że kolejki jeżdżą co 10 minut!

    Zgodnie z aktualnie obowiązującym rozkładem jazdy SKM- ka odjeżdża z mojej stacji o godzinie 6 minut 45, a następna o godz. 7 minut 3. Według moich obliczeń w żaden sposób nie będzie to dziesięć minut, a osiemnaście. No cóż jak się doliczy malutkie opóźnienie to będzie dwa razy tyle! i to w godzinach szczytu. O tłoku i warunkach jazdy już nie wspomnę.

    • 6 0

  • "Od teraz rozkład SKM masz po prostu w głowie" (1)

    mistrzowie pijaru. pewnie pokładają się ze śmiechu wymyślając te chamskie hasła

    • 7 0

    • nie narzekaj...

      za pół roku pan Głuszek wpadnie na pomysł, że przecież pasażerom łatwiej będzie zapamiętać, że pociąg mają co pół godziny.

      A tak z innej beczki. Jak jeździli co 7,5 min to przynajmiej było jakieś skomunikowanie z autobusami w Gdyni. A teraz to kolejka zwiewa sprzed nosa a na drugą czekasz na wygwizdowie w Redłowie, poczym wbijasz się taranem do środka bo zapchana na maksa. Idźta w pi....du z taką koleją

      • 1 0

  • do chrzanu (1)

    Pamiętam jak 20 lat temu SKM jeździła co 6 minut w szczycie, składy najczęściej 9 wagonów. Bez fanaberii typu Słupsk czy Malbork. Syf taki jak dziś ale za to siè jeździło.

    • 9 0

    • Tak było ale się zmyło

      • 1 0

  • ali

    to zgłoś to odpowiednim SŁUŻBĄ.NIE bronie SKM-ki ale dojeżdżając do pracy do Gdańska często widać osoby sprzątające pociągi po naszym KULTURALNYM SPOŁECZEŃSTWIE.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane