• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłok w kolejkach. SKM: w szczycie na torach tylko długie składy

Patryk Szczerba
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki. Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki.

Na coraz bardziej przepełnione wagony Szybkiej Kolei Miejskiej narzekają pasażerowie, korzystający z usług przewoźnika. Miejsca brakuje głównie wtedy, gdy na stację w godzinach szczytu podjeżdża pojedynczy skład. SKM tłumaczy, że to wyjątkowe sytuacje.



Czy często masz problem z wejściem do SKM-ki?

Od 9 grudnia pociągi kursują z częstotliwością maksymalnie co 10 minut w dni powszednie między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. I choć przewoźnik reklamuje od jakiegoś czasu łatwą do zapamiętania częstotliwość hasłem: "Od teraz rozkład SKM masz po prostu w głowie", podróżującym w pamięci zostaje przede wszystkim tłok i ścisk, jaki panuje w kolejkach. Jednym z powodów jest ich zdaniem brak konsekwencji w liczbie składów wypuszczanych na trasę.

- Pociąg odjeżdżający z Gdyni Redłowa do Gdańska Głównego 12 i 13 marca o godz. 9:20 miał skrócony skład. Był zawsze zatłoczony, ale wcześniej jeździł o tej porze podwójny, więc dało się jakoś jechać. Tym razem musiałam biec przez cały peron, by móc wejść do środka. Usłyszałam od kierowniczki pociągu, że wszyscy w firmie wiedzą, że jest tłok i nic z tym nie da się zrobić. Nie rozumiem dlaczego zmieniana jest liczba składów z dnia na dzień w tygodniu, gdy liczba pasażerów nie zmienia się - pisze w liście do naszej redakcji pani Beata.

Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że była to wyjątkowa sytuacja. Po wprowadzeniu w grudniu rozkładu, w którym pociągi jeżdżą w szczycie co dziesięć minut, każdy jest złożony z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej.

- Defekt składu obsługującego ten kurs niefortunnie wystąpił dzień po dniu. Byliśmy zmuszeni do wysłania w trasę jednej jednostki składającej się z czterech wagonów. Zapewniam, że był to tylko jednorazowy incydent. Pociąg kursujący o tej porze obsługuje skład złożony z dwóch jednostek, każda posiada po trzy wagony. Nie chcieliśmy doprowadzić do tego, żeby pociąg w ogóle nie pojawił się na trasie, stąd taka decyzja - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.

Od grudnia zniknęły również definitywnie specjalne oznaczenia na rozkładach jazdy wieszanych w gablotach na peronach stacji, które informowały pasażerów o tym, jak długi pociąg przyjedzie.

- Były potrzebne, kiedy pociągi jeździły co 7,5 minuty, teraz nie ma to większego sensu. Zapewniam również wszystkich, że nie jest tak, że na stacji początkowej zapadają decyzje, jak długi pociąg jedzie. Zapisy kontraktowe oraz harmonogram nie pozwalają na takie sytuacje. Wszystko jest z góry ustalone i rozpisane - zaznacza Głuszek.

Krótkich pociągów należy się najczęściej spodziewać podczas nocnych kursów od poniedziałku do piątku oraz w dni weekendowe, kiedy jeździ mniejsza liczba pasażerów.

Bez wpływu na liczbę jednostek kursujących po torach ma pozostać modernizacja 21 składów EN 57, która ma zostać przeprowadzona do 2014 roku. Firma Tabor Szynowy Opole, która wygrała przetarg na ich modernizację, złożyła wniosek o upadłość. Nowy wykonawca prac ma zostać wyłoniony za kilka tygodni.

- Na obecny rozkład mamy taką rezerwę jednostek, że pozwoli ona na wykonanie modernizacji i zachowanie wszystkich warunków, także tych, w których w godzinach szczytu po torach jeżdżą dwie połączone jednostki - deklaruje Marcin Głuszek.

Razem w taborze przewoźnika znajdują się obecnie 64 pociągi. Kilka z nich jest poza Trójmiastem, przygotowanych do remontu. Po zakończeniu modernizacji, co druga wyjeżdżająca na tory ma być składem odnowionym.

Miejsca

Opinie (218) 6 zablokowanych

  • kolej skm kolekjrze to brudasy flejtuchy niechluje syfiarze - biora kase za bilety a sklady taboru sa brudne - wysylaja na

    • 4 0

  • skm za prl lepiej wygladala jak teraz - wielki wstyd bezwstydni kierownicy skm

    • 2 0

  • Od kiedy regularne polaczenie SKM do Pruszcza Gdanskiego

    Pruszcz Gdanski czeka na SKM

    • 2 0

  • SKM

    PANIE GŁUSZEK MOŻE POJEŹDZI PAN SOBIE TROCHĘ KOLEJKAMI SKM O RÓŻNYCH PORACH DNIA I NIE MÓWI PAN ŻE TO TYLKO JEDNORAZOWY INCYDENT.

    • 4 0

  • Co 6 minut - można to już odłożyć na półki historii

    Tak samo jak założenie relacji Gdańsk - Wejherowo,
    Od kiedy SKM zamieniła się na SKW - jest coraz gorzej,
    a faktycznie te Słupski i Malborki to fanaberie,
    kiedyś była jeszcze Iława i Elbląg,
    swego czasu zapytałem naczalstwo SKM - kiedy Warszawa, Kraków, Poznań?
    jakoś nic nie odpowiedzieli

    • 5 0

  • Gdanska skm i kolejaze to wielka porazka

    W Niemczech skm to rarytas a w Polsce to brud syf kila smrod i malaria
    Kolejarze brudni przychodza to pracy
    Tabor wyjezdza brudny na trasy
    SKM to wielka klapa
    Kolejarze biora kase za bilety a nic nierobia - gnija we wlasnym brudzie

    • 2 0

  • najwyższa jakość...

    długość składu nie jest jedynym problemem. dlaczego w weekendy na trasie gdynia-gdańsk opóźnienie ok 10/15 minut jest właściwie obowiązkowe?
    dlaczego kolejki przyjeżdzają punktualnie i nie zatrzymują się w ogóle na stacji?

    • 4 0

  • Reklama SKMw radiu...

    Ostatnio słyszałem w radiu reklamę, w której "chwalą" się, że odjeżdzają co 10 minut. Wg mnie to chyba powinni się żalić bo nigdy tak źle nie było...

    • 10 0

  • motto skm

    Mmiejsza iloscią taboru ta samą ilosc bydła sie przewiezie

    • 6 0

  • W zasadzie SKM od lat straciła swoje zadanie i znaczenie

    Obecnie powinna się nazywać zupełnie inaczej,
    jaka miejska?
    jeżdżąca po prowincji - to kolej miejska?
    tabor absolutnie nie przystosowany do ruchu miejskiego /wysokie perony/, tabor jaki można może spotkać w Indiach czy Byngladeszu,
    brak jakiejkolwiek regularności w kursowaniu - co o znaczy powrót do cyklu 7,5 - co to za "cykl"?
    chyba głuszkowo-miesiączkowy,
    rozkład jazdy zmieniany co miesiąc - gdzie tak jest?

    Zmienić nazwę na PKP - Pomorska Kolej Przypadkowa,
    pasuje?

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane