- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (30 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (290 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (198 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu
oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody do 30 tys. zł. Ponad 1000 ofert
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-12 20:27
szpachlowanie bledow przebudowy Slowackiego (2)
Ten tramwaj powinien byc na wiadukcie nad torami oraz nad Zwyciestwa...
Zamiast tego opinia publiczna jest irytowana urzedniczymi wydumkami typu BGW i tramwaj do dworca...- 19 1
-
2023-07-13 16:01
A z tramwaju na Słowackiego do dworca we Wrzeszczu było by na pewno bliżej, niż z Grunwaldzkiej... (1)
... a nie, czekaj, jednak nie :D
Tramwaj pokazuje swoją przewagę wtedy, gdy jest blisko generatorów ruchu. A nie w pasie rozdziału miejskiej autostrady.- 0 5
-
2023-07-14 00:11
ten tramwaj nie ma być bliżej dworca
on ma komunikować dwie strony torów i/lub OBC.
Chętnych na SKM zabiorą spod "bandyckiej" dziesiątki autobusów, które tam kończą bieg...
Tylko ten "wspólny bilet"...- 0 0
-
2023-07-12 20:30
Jaka linia będzie skrócona? (3)
Powstała linia tramwajowa na Nowej Warszawskiej i Łostowice straciły bezpośrednie połączenia z Przymorzem i Zaspą. Powstanie linia do dworca we Wrzeszczu i jaka dzielnica straci bezpośrednie połączenie? Stogi? Nowy Port? Piecki-Migowo? Tras tramwajowych przybywa, a tabor i liczba linii tramwajowych taka sama. Jak tak to ma wyglądać to ja nie chce takiej rozbudowy komunikacji miejskiej.
- 35 1
-
2023-07-12 20:41
Dokładnie, zarządzanie komunikacją w Gdańsku w pigułce
Nowa trasa = nowe wozokm, a nie przerzucanie między pętlami. To co zrobiono z pętlą Świętokrzyska po otwarciu Nowej Warszawskiej to kpina. Zabrano 2 linie łączące z przymorzem i zaspą, dając w zamian jedną która nie miała prawa zostać wydłużona, gdyż należała do Chełmu, żeby tam też był pusty tramwaj i żeby rozjazdy na Chełm Witosa nie rdzewiały. Ale nasi miejscy decydenci już w tym projekcie na 100% ostrzą zęby na skrócenie 5, 6 lub 9. Oby nigdy nie powstało.
- 12 1
-
2023-07-12 21:08
(1)
Nowych tramwajów nie będzie, dopóki nie powstanie nowa zajezdnia obok pętli na Ujeścisku, gdyż w obecnych zwyczajnie nie ma już miejsca, a pójście śladem Torunia i zostawianie tramwajów na noc na pętlach jest dosyć ryzykowne. Przy rozbudowanym układzie komunikacyjnym nie ma natomiast możliwości, by każda pętla miała bezpośrednie połączenie z każdą inną, chyba że ma być 40 linii, z czego każda jeżdżąca z częstotliwością raz na godzinę lub rzadziej. Narzekanie zresztą na brak bezpośredniości w mieście, gdzie praktycznie wszystkie linie tramwajowe pojawiają się na przystanku Dworzec Główny (wyjątki: 4, 5 i 68) i można się tam szybko przesiąść, jest narzekaniem dla narzekania.
- 2 9
-
2023-07-12 22:32
Zajezdnia na Łąkowej
Szkoda, że została wiele lat temu zlikwidowana...
- 3 0
-
2023-07-12 20:38
tramwaj to przeżytek stosowany tylko tam gdzie drogi nie pozwalają na puszczenie autobusow !!!!! (2)
pomysł godny lat 20 poprzedniego wieku wstyd dla wladz miasta ( zamkniętych myślami w tamtych czasach ) !!!!!
- 21 26
-
2023-07-12 21:11
Do transportu szynowego wszelkiej maści powraca się w całej Europie, a autobusy sprowadzane są do roli pojazdów dowożących ludzi z głębi osiedli do węzłów przesiadkowych.
- 12 2
-
2023-07-13 11:47
Ty tak...poważnie? Ty to chyba nie zdałes do 2 klasy SP!
- 1 0
-
2023-07-12 20:40
Odpuścić
Realizacja inwestycji na raty zwiększa ogólny koszt, jak przyjdzie moment realizacji połączenia Wrzeszcz -Zaspa wtedy przeprowadzić analizę którędy poprowadzić tramwaj. Budowa odcinka 250 m do samego dworca nie ma najmniejszego sensu
- 27 5
-
2023-07-12 20:45
W żadnym stadzie zwierzęta nie pozwalają przewodzić najgłupszemu,
a tu...
- 31 3
-
2023-07-12 20:49
Projekt nie obejmuje tylko torowiska, ale także cały plac Czerwonych Gitar. Do tego dochodzi przebudowa skrzyżowania z Grunwaldzką i modyfikacja pętli autobusowej. Inwestycja bardzo potrzebna, ale spłycanie jej wyłącznie do pytania o 250 metrów torów pokazuje wyłącznie, że autor nie ma zielonego pojęcia o projekcie.
- 19 22
-
2023-07-12 20:53
a czy nie mozna w ten projekt wplesc tego tam rydwana wolnosci czy innego diabła?
- 23 7
-
2023-07-12 21:01
Wszystkie słoiki pisza
Smuerdzi na szadolkach. Róbmy nam tramwaj. A auta dalej na nnm i nmr ! I podatków tu nie płacą.
- 8 12
-
2023-07-12 21:04
Tak blisko... (1)
Teraz od przystanku tramwaju jest tak blisko do dworca..... że WY chyba chcecie bardziej bocznicę wybudować i zdenerwować kierowców przecinając grunwaldzką chorym pomysłem.
- 36 7
-
2023-07-13 16:04
E tam,
do denerwowania kierowców używa się odwracania ruchu na potrzebnych, jednokierunkowych skrótach, bo rowerzyści nie potrafią trzymać się przepisów. Grunwaldzka i tak tam ma przejście dla pieszych i wyjazd z bocznej ulicy, tramwaj przejedzie w cyklu dla pieszych.
- 1 0
-
2023-07-12 21:08
Teraz idealnie widac jak bardzo kosztowny jest tramwaj w miescie a jednoczeni najgorszy z mozliwychw miescie (2)
Mozna było by tam zrobic bus pas kosztował by 10razy mniej ale to za tonio władze miasta musza byc najl;epsi w Polsce w marnowaniu setek milionów !!
Dzien bez awari tramwaju to dzien stracony i naturalnie jeden blokuje wszystkie linie- 18 10
-
2023-07-12 21:37
To samochody wjeżdżają pod tramwaj nie odwrotnie
Chyba jeździsz tramwajem jak na wycieczki zagraniczne. Wszędzie komunikacja jest priorytetem.
- 6 4
-
2023-07-14 06:02
Pisząc te bzdury ujawniasz się jako szofer autobusu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.