• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi

Michał Brancewicz
12 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (190)
Torowisko ma zostać wpuszczone w nawierzchnię, by nie utrudniać przekraczania go pieszym i rowerzystom w dowolnym miejscu. Wizualizacja pochodzie ze zwycięskiej pracy konkursowej na zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Torowisko ma zostać wpuszczone w nawierzchnię, by nie utrudniać przekraczania go pieszym i rowerzystom w dowolnym miejscu. Wizualizacja pochodzie ze zwycięskiej pracy konkursowej na zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar.

Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. GrunwaldzkiejMapka do dworca we WrzeszczuMapka oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.



Powinno powstawać więcej tras tramwajowych prowadzących mniejszymi ulicami i deptakami?

DRMG już po raz drugi poszukuje wykonawcy projektu połączenia tramwajowego al. Grunwaldzkiej z dworcem we Wrzeszczu i zagospodarowania placu Czerwonych Gitar.

Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.

Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.

Po co budować 250-metrowe torowisko?



Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?

Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.

Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.



Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.

  1. Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
  2. Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł


Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł



Koncepcja zagospodarowania placu Czerwonych Gitar wraz z przebiegającą obok linią tramwajową wzdłuż ul. Klonowej, która zajęła drugie miejsce w konkursie.
Koncepcja zagospodarowania placu Czerwonych Gitar wraz z przebiegającą obok linią tramwajową wzdłuż ul. Klonowej, która zajęła drugie miejsce w konkursie.
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.

Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.

Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.

Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.

Opinie (190) 8 zablokowanych

  • A kiedy koniec świętej przepustowości dla samochodów? (2)

    Tramwaj powinien mieć w mieście priorytet. Jeżdżą co 2 minuty i czekają na światłach ponad 2 minuty. Tworzą się codziennie korki na torach i spóźnienia.

    • 16 13

    • Jestem strasznie ciekawy, ile przeciętnie kurs jednej linii (np. 12) traci na tym, że tramwaj stoi na praktycznie każdych światłach. Bazując wyłącznie na pasażerskich doświadczeniach i czekaniu po kilka minut na każdym skrzyżowaniu, jestem pewien, że uzbierałoby się kilkanaście minut samego czekania na światło.

      • 1 1

    • taaa... wszystko funkcjonuje wspaniale...

      w warunkach monopolu i świętego priorytetu.

      • 0 0

  • 142 wroc!!! (1)

    Przez Chrzanowskiego do OBC...

    A co z nowa Abrahama?
    Tramwajem na Kolobrzeskiej?

    • 8 1

    • To zbudują czy nie?

      Przecież miał być tramwaj wzdłuż najdłuższego falowca na Przymorzu przy galerii Przymorze!!!

      • 0 0

  • I dobrze że myślą o takich rzeczach teraz a nie w trakcie realizacji

    • 3 7

  • (1)

    250 M nie można dojść do dworca? A może pociągi puścić Grunwaldzką, głupota i szastanie pieniędzmi, trzeba zmienić ta ekipę bo nas wykończą finansowo

    • 24 8

    • Chodzi o tory odstawcze dla trasy GPW

      • 0 0

  • Ja pier***le. Kto nami rzadzi. Czy w Gdansku nie ma wiekszych potrzeb???

    • 25 6

  • Nie będzie więcej kursów bo nie ma obsady

    Ani taboru. Wiec proszę te bajki schować między wiersze.

    • 24 3

  • (2)

    Skomunikowanie dworców kolejowych poprzez linie tramwajowe to dobry krok. Ważne aby powstał też tam deptak z funkcjami wypoczynkowymi i zielenią dla mieszkańców.

    • 45 43

    • Tutaj brakuje 700 tysięcy i biadolą a jednocześnie dają kilkaset tysięcy na owce (1)

      Miliony na klub z pierwszej ligi itd. O co tu chodzi??

      • 16 4

      • I 400 tysięcy na festyn z tramwajami przy stadionie.

        • 12 4

  • Lepiej budować PKM na południe. A nie wolny tramwaj, który będzie jechał wolniej niż chodzi przeciętny emeryt

    • 18 4

  • Bzdura

    Po co ta inwestycja ?!

    • 26 2

  • Po co komu ta trasa?

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane