- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (30 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (290 opinii)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (198 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu
oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody do 30 tys. zł. Ponad 1000 ofert
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-12 21:08
A kiedy koniec świętej przepustowości dla samochodów? (2)
Tramwaj powinien mieć w mieście priorytet. Jeżdżą co 2 minuty i czekają na światłach ponad 2 minuty. Tworzą się codziennie korki na torach i spóźnienia.
- 16 13
-
2023-07-13 11:16
Jestem strasznie ciekawy, ile przeciętnie kurs jednej linii (np. 12) traci na tym, że tramwaj stoi na praktycznie każdych światłach. Bazując wyłącznie na pasażerskich doświadczeniach i czekaniu po kilka minut na każdym skrzyżowaniu, jestem pewien, że uzbierałoby się kilkanaście minut samego czekania na światło.
- 1 1
-
2023-07-14 00:20
taaa... wszystko funkcjonuje wspaniale...
w warunkach monopolu i świętego priorytetu.
- 0 0
-
2023-07-12 21:11
142 wroc!!! (1)
Przez Chrzanowskiego do OBC...
A co z nowa Abrahama?
Tramwajem na Kolobrzeskiej?- 8 1
-
2023-07-13 08:16
To zbudują czy nie?
Przecież miał być tramwaj wzdłuż najdłuższego falowca na Przymorzu przy galerii Przymorze!!!
- 0 0
-
2023-07-12 21:15
I dobrze że myślą o takich rzeczach teraz a nie w trakcie realizacji
- 3 7
-
2023-07-12 21:16
(1)
250 M nie można dojść do dworca? A może pociągi puścić Grunwaldzką, głupota i szastanie pieniędzmi, trzeba zmienić ta ekipę bo nas wykończą finansowo
- 24 8
-
2023-07-13 00:16
Chodzi o tory odstawcze dla trasy GPW
- 0 0
-
2023-07-12 21:29
Ja pier***le. Kto nami rzadzi. Czy w Gdansku nie ma wiekszych potrzeb???
- 25 6
-
2023-07-12 21:37
Nie będzie więcej kursów bo nie ma obsady
Ani taboru. Wiec proszę te bajki schować między wiersze.
- 24 3
-
2023-07-12 21:44
(2)
Skomunikowanie dworców kolejowych poprzez linie tramwajowe to dobry krok. Ważne aby powstał też tam deptak z funkcjami wypoczynkowymi i zielenią dla mieszkańców.
- 45 43
-
2023-07-12 22:51
Tutaj brakuje 700 tysięcy i biadolą a jednocześnie dają kilkaset tysięcy na owce (1)
Miliony na klub z pierwszej ligi itd. O co tu chodzi??
- 16 4
-
2023-07-12 23:13
I 400 tysięcy na festyn z tramwajami przy stadionie.
- 12 4
-
2023-07-12 21:49
Lepiej budować PKM na południe. A nie wolny tramwaj, który będzie jechał wolniej niż chodzi przeciętny emeryt
- 18 4
-
2023-07-12 22:04
Bzdura
Po co ta inwestycja ?!
- 26 2
-
2023-07-12 22:37
Po co komu ta trasa?
- 19 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.