- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (31 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (292 opinie)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (199 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody do 30 tys. zł. Ponad 1000 ofert
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-12 22:39
Kiedy w Gdyni pociagi beda na skwerze!
Przystanek Gdynia Square! A na 10lutego np. Gdyniami Downtown.
Zeby ludzie z apartamentowcow mieli srodki transportu kolejowego.- 7 0
-
2023-07-12 22:42
(4)
To miasto zamiast rozwiązywać problemy tworzy kolejne.... tramwaje w wąskich uliczkach nie są rozwiązaniem, to nie jest przyjazne miasto. Do tego w Gdańskim wydaniu gdzie nikt nic nie utrzymuje bo nie ma pieniędzy...
- 21 4
-
2023-07-12 23:39
(3)
W calym Wiedniu tramwaje jezdza w waskich uliczkach i nadal budowane sa nowe linie. We wszystkich rankingach Wieden zajmuje pierwsze miejce na swiecie pod wzgledem jakosci zycia. Wskazuje sie glownie na dobra komunikacje miejska. W Wiedniu jest 37 samochodow na 100 mieszkancow, w Gdansku ponad dwukrotnie wiecej.
- 2 6
-
2023-07-13 05:13
" W Wiedniu jest 37 samochodow na 100 mieszkancow, w Gdansku ponad dwukrotnie wiecej." (1)
I co z tego wynika? Pytanie. Dlaczego jest mniej samochodów niż w Gdańsku? Może przejazd komunikacją miejską nie jest znacząco dłuższy niż samochodem? Może ludzie nie jadą upchnięci jak w wagonach bydlęcych?
"W całym Wiedniu tramwaje jezdza w wąskich uliczkach" Po chodnikach też? Bo jak widać tu tramwaj ma jechać po chodniku wśród pałętających się tam ludzi. Duża część z tych ludzi będzie w słuchawkach i to takich odcinających od bodźców zewnętrznych, duża część zapatrzona w ekranik.- 6 0
-
2023-07-13 08:30
W Chorzowie tramwaj też jeździ po deptaku i jakoś nie ma codziennie wypadku z pieszym czy rowerzystą.
- 1 4
-
2023-07-13 09:44
"W calym Wiedniu tramwaje jezdza w waskich uliczkach"
A mają inne wyjście? Jaka alternatywa?
Zapominasz też wspomnieć o schowaniu innego ruchu niż tramwajowy pod centrum miasta.
Widzisz takie przedsięwzięcia w Trójmieście.- 1 0
-
2023-07-12 22:42
Od tej inwestycji głupszy jest tylko przepis o pierwszeństwie pieszych przed pojazdami na ulicy.
- 11 6
-
2023-07-12 22:47
Tu nie chodzi o tramwaj ale o... (1)
...planowaną w miejscu przystanków autobusowych "dominantę". Powstania projekt, który nagle "zmutuje" - tak jak nowa "Do studzienki",która zamiast dwupasmowej jezdni będzie miała apartamentowce.
- 20 1
-
2023-07-14 00:27
która to "dominanta" dziwnym zrządzeniem losu...
...zniknęła z wizek dołączonych do tego artykułu...
- 0 0
-
2023-07-12 23:21
Tory tramwajowe
łączące Havla i nową Łódzką w kierunku pętli Łostowice Świetokrzyska rdzewieją z powodu braku połączenie tramwajowego. Lepiej przeznaczyć wydatki miasta na zwiększenie taboru istniejących linii!
- 13 0
-
2023-07-12 23:35
250 metrów totalnej głupoty
Trzeba tych ludzi jak najszybciej odsunąć od władzy!
- 24 3
-
2023-07-12 23:36
Tramwaj mógłby zawracać przy wysepce (9)
przed Bałtycką. Przy dworcu PKP też nie będzie pełnego koła. widać, że to mydlenie oczu by przed dworcem oddać teren deweloperom
- 97 25
-
2023-07-13 06:46
Jedyny trafny komentarz
- 9 4
-
2023-07-13 08:39
(2)
Tramwaj nie potrzebuje "pełnego koła", żeby zawrócić, a w zasadzie zmienić kierunek jazdy - w Gdańsku mamy tramwaje dwukierunkowe ;).
- 10 1
-
2023-07-13 09:56
To tym bardziej ;)
- 7 0
-
2023-07-14 20:03
W latach 60-70 z Jelitkowa do Oliwy jedził tramwaj,1 wagon.Motorniczy przechodził w Oliwie na tył pojazdu i wracał z powrotem.Takie były pomysłowe wagony,z przodu i z tyłu można było kierować.
- 0 0
-
2023-07-13 09:37
Tramwaje nie potrzebują pętli do zawracania.
Na Lawendowym Wzgórzu linia się po prostu kończy i tramwaje zwyczajnie się tam zatrzymują i robią przerwę (nie wiem czy z wymianą kierowcy czy tak po prostu), po czym zwyczajnie rusza w drugą stronę.
Więc dzięki temu ludzie z okolic Hallera będą mieli dostęp do sieci tramwajowej a i w przyszłości zostanie to pociągnięte dalej. Całkiem dobry plan.- 5 0
-
2023-07-13 12:07
Tramwaj nie musi zawracać - jest dwukierunkowy
- 6 0
-
2023-07-13 22:38
przypominam jedynie, że kiedyś była pętla przy skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego, mniej więcej w tym miejscu gdzie jest pomnik Piłsudskiego i tramwaj nie musiał tak daleko zawracać jak przy zajezdni czy w Oliwie.
- 1 0
-
2023-07-14 10:04
Bocznica do zawracania zmieści się na wysepce
więc argument, że muszą ciągnąć do dworca PKP to ściema
- 2 1
-
2023-07-14 14:51
Zamysł projektu
Inwestycja ta ma przede wszystkim służyć skróceniu trasy przejazdów tramwajów, które do Strzyży/Oliwy jeżdżą puste. Oszczędność na wozokilometrach. Dodatkowo fajna obsługa SKM/tramwaj. Ale prawda, że nie będzie to tanie.
- 1 0
-
2023-07-12 23:48
projekt najgłupszej trasy tramwajowej wciąż drogi
...i całe szczęście dla nas.
- 16 3
-
2023-07-12 23:55
(1)
świat oszalał, 250m to przejdzie w dwie minuty matka z wózkiem i trójką dzieci, po co tam robić sztuczne ułatwienia? lepiej przyjazny ludziom chodnik z wygodnymi przyłączami i zielenią
- 20 3
-
2023-07-13 00:08
A przeczytałeś w ogóle coś więcej niż nagłówek?
- 4 4
-
2023-07-13 00:00
Lepiej Osowę ucywilizujcie w kwestii dojazdów z Przymorza (2)
Są większe potrzeby np.Osowa
- 11 2
-
2023-07-13 08:09
Nowa Letnica też jest wykluczona komunikacyjnie....
- 3 0
-
2023-07-13 09:41
sorry, ale Osowa to inny świat
geograficznie i komunikacyjnie to nie powinien być już Gdańsk tylko odrębna wioska
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.