- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (31 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (293 opinie)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (199 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu
oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody do 30 tys. zł. Ponad 1000 ofert
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-13 12:47
Trzeba jak najszybciej wybudować tram przez Hynka do Kościuszki
bardzo brakuje tego połączenia.
tram linii 5 na około jedzie strasznie długo- 1 4
-
2023-07-13 14:02
Mieszkańcy Południa na pewno bedą bardzo szczęśliwi (1)
że buduje się za miliony i**otyczny odcinek 250 metrów zamiast ratować komunikacyjny ugór na Południu i zrobić coś na prawdę dobrego dla dziesiątek tysięcy ludzi, a nie dla kilku napalonych amatorów tramwajów.
żenada co się w tym mieście wyprawia, jakich ignorantów za doradców ma obecna pani Prezydent- 9 1
-
2023-07-14 09:35
jak się kupuje mieszkanie na polu to chyba się liczysz, że nie ma komunikacji
- 0 0
-
2023-07-13 15:42
Uparli się z tym głupim pomysłem jak na sr*czkę,
koperty już wzięte, czy co?
- 8 0
-
2023-07-13 16:18
Po wyborach ( prawdopodobnie na wiosnę) będzie nowa koncepcja.
A kasę na projekty ktoś przytuli. I to by było na tyle.
- 7 0
-
2023-07-13 17:55
Super
Wtedy skm miałaby konkurencję bo niepotrzebny byłyby ten złom.
- 1 2
-
2023-07-13 18:41
Ciekawe jak chętnie komentujący rezygnują (1)
z brakujących 250m torowiska do dworca, ale gdyby mieli podejść 250m z parkingu do miejsca pracy, czy szkoły to by był zamach na wolność i prawa człowieka.
- 2 4
-
2023-07-13 19:02
Na Południu musimy chodzić dużo dalej niż te 250 metrów
I jakoś nikogo to nie obchodzi, że nie ma dróg, nie ma chodników, nie ma ścieżek rowerowych.
No ale będzie tramwaj na 250 metrach za miliardy we Wrzeszczu. Kto bogatemu zabroni.- 1 0
-
2023-07-13 21:54
a tramwaju nr 1 jak nie było tak nie ma (1)
Trasa: STOGI-brętowo
- 1 0
-
2023-07-13 23:36
korzystajcie ze Stogów...
...tak szybko znikają...
- 0 0
-
2023-07-27 16:32
Tak! Wybudujmy jeszcze metro! Puśćmy je pod skm, pkm, tramwajami i tunelem pod Wisłą! Zlikwidujmy chodniki! Skoro już teraz nie da się nimi chodzić przez rowery, hulajnogi, samochody
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.