- 1 Dostał 5 mandatów naraz (62 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (31 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (293 opinie)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (116 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (199 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (45 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu
oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody do 30 tys. zł. Ponad 1000 ofert
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-13 00:32
Bylo pytanie po co odpowiadam a po to zeby wkurzyc mieszkancow jak to robia od lat kiedy Pawelek zginal, sa mlodzi i sprawni
- 4 0
-
2023-07-13 03:35
Taki kurnik już był kiedyś na starym mieście i zbiegiem lat rozwój miasta go wyparł. Po co to powtarzać.
- 10 0
-
2023-07-13 04:55
Sama linia jest bezsensu.
Ludzie i rowery pałętający się po torach to śmierć każdego dnia.
- 12 4
-
2023-07-13 06:17
(1)
Kiedy remont dworca pks
- 9 1
-
2023-07-13 12:33
zapytaj właściciela budynku.
- 1 0
-
2023-07-13 06:52
Krecik (1)
władza Gdańska znowu daje popis, będzie jak w przypadku daktylowca, rowerów mevo, wprowadzeniu "skali smrodu z Szadółek" zamiast usunięcia problemu i wypasu owiec na trawnikach. To łatanie na kolanie miasta, bezsensowne połączenie (5min na pieszo!), wyrzucone pieniądze w błoto, by przeciąć wstążkę przed wyborami. Już wyobrażam sobie budowę w tym miejscu .... z Grunwaldzkiej zakręt koło Galerii i co .... dobudują estakadę, dla tramwaju da się dla samochodów się nie dało ? Będzie też ciekawie jak się tam kiedyś tramwaj zepsuje w godzinach szczytu, jak ludzie do domów wracają ... . Licha władzo, trzeba zacząć myśleć/budować metro, jak w Warszawie. Najtrudniej będzie zacząć, ale potem jest coraz łatwiej. niestety widać, że prezydentka ma jakąś awersję do tuneli i przejść podziemnych, ale tu nie o nią chodzi tylko o mieszkańców i rozwój miasta. SKM jest już niewydolna, miasto rozrosło się na "boki". Zwężanie ulic i utrudnianie w poruszaniu się samochodami oraz ograniczania w parkowaniu (wykluczające tych z górnych tarasów, jazda w dół (5km!) to minimum godzina) zakorkowuje miasto i wkurza mieszkańców. Po co brednie o elektrykach? Budujcie metro, każdy będzie zadowolony, ludzie ograniczą jazdę samochodami, hulajnogami, nie będzie potrzeba tylu parkingów, będzie mniej wypadków , korków, kłótni, bo będzie alternatywa dla każdego! Drodzy, kochane, Gdańszczanki, Gdańszczanie . Trzeba pisać do unii o dotacje, pokazać że będzie ekologicznie, prospołecznie i bezpiecznie , należy chociaż spróbować. Bez wizji i chęci powstanie łącznik karakan (prezydentka jak widać już już ma wizję) i znowu skłóci mieszkańców. No zawężajmy ulice jak w Oliwie, likwidujmy parkingi, podnośmy opłaty, jeździjmy rowerami (zimy przecież łagodne, a za obwodnicą to nie Gdańsk przecież, sami winni że tam mieszkają, niech sobie i 2 godziny dojeżdżają) Turyści co tam , mają pociągi do dworca (remontowanego od 4 lach dojadą ) ... drodzy Gdańszczanki i Gdańszczanie
- 15 1
-
2023-07-13 08:07
ul.Wyzwolenia w NP zawalona ciężarowymi samochodami do portu
a dojazdu do portu gdańskiego nadal brak!
- 2 0
-
2023-07-13 07:58
Nowa Letnica (2)
Czy Nowa Letnica doczeka się lepszej komunikacji?
- 10 2
-
2023-07-13 12:34
to slamsy. Tam komunikacja nie jest potrzebna.
- 2 1
-
2023-07-14 09:37
jeszcze co
- 0 0
-
2023-07-13 08:22
Ja wiem (2)
CHodzi o robienie dobrze deweloperom, najpierw zabudowywują plac co do mm teren a potem miasto=Gdańszczanie płacą za budowę ulic, szkół, przedszkoli, transport na te osiedla a powinno być odwrotnie
- 21 3
-
2023-07-13 10:29
(1)
To znaczy jak? Ciągle ta komuna siedzi w głowie. Najgorsi są badylarze, bo gdyby nie oni to klasa robotnicza miała by lepiej.
- 0 1
-
2023-07-14 00:22
"bandycka"
nie bez powodu jest tak nazywana.
Pieniądze nie upoważniają do arogancji pomieszanej z ignorancją.- 0 0
-
2023-07-13 08:28
Jakoś we Wrocławiu,czy Toruniu dało się wybudować kilka km nowej trasy,a w Gdańsku są problemy z ogryzkiem 250m
- 4 0
-
2023-07-13 08:53
A kiedy tramwaj na Szadólki?
Żona mówi: - wyrzuć śmieci, więc wsiadasz na takim Przymorzu czy Oruni w tramwaj. Wieziesz śmieci prosto na wysypisko.
Od razu fajna wycieczka.- 10 0
-
2023-07-13 08:53
Budżet
Żadne doświadczone biuro projektowe nie zrobi tego za takie pieniądze. To nie jest tylko projekt torowiska, a wielobranżowa skomplikowana inwestycja w środku miasta...
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.