- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (137 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (39 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Projekt najkrótszej trasy tramwajowej wciąż drogi
Miasto zwiększyło budżet na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu
oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Jednak oferty nadal znacznie go przekraczają.
Trasa ma mieć zaledwie 250 metrów długości.
Torowisko ma być wpuszczone w nawierzchnię z zachowaniem możliwości przekraczania go przez pieszych w dowolnym miejscu.
Po co budować 250-metrowe torowisko?
Ktoś może zapytać, po co budować krótki odcinek torów właściwie donikąd?
Po pierwsze: tramwaje będą mogły kończyć tam bieg, zamiast dojeżdżać do pętli na Strzyży lub w Oliwie. To szczególnie ważne w kontekście uruchomienia dodatkowych kursów, które będą zjeżdżały z Moreny do Wrzeszcza Nową Politechniczną. Według analiz z odcinka za Galerią Bałtycką korzysta już znacznie mniej pasażerów.
Po drugie: w przyszłości ten niewielki fragment pozwoli pociągnąć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
Niestety, po raz kolejny oferty okazały się wyższe niż budżet przeznaczony na zaprojektowanie tej trasy.
- Highway z Gdańska - 1 938 480 zł
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 2 312 400 zł
Budżet większy o 450 tys., ale wciąż brakuje ponad 700 tys. zł
Budżet DRMG wzrósł z niecałych 750 tys. zł do 1,2 mln zł. Wciąż jednak brakuje ponad 700 tys. zł do najniższej oferty.
Warto dodać, że obie firmy złożyły też swoje propozycje w pierwszym przetargu, który odbył się wiosną. Oferta pierwszej firmy jest teraz o 490 tys. zł niższa, a drugiej o 344 tys. zł wyższa.
Tym razem zleceniodawca dał 64 tygodnie na wykonanie projektu i zdobycie niezbędnych pozwoleń. Poprzednio były to 72 tygodnie.
Nie wiadomo, czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć kwotę zamówienia i rozstrzygnąć przetarg.
Opinie (190) 8 zablokowanych
-
2023-07-13 09:13
Kolejna bezsensowna inwestycja
Dojście z przystanku tramwajowego Klonowa do dworca we Wrzeszczu trwa jakieś 3min.
Powinni buspady tam gdzie sobie chcą. Po co wydawać pieniądze?- 9 1
-
2023-07-13 09:17
co z polaczeniem od Slowackiego do tunelu po martwa wisla ? (1)
Czyby urzednicy zampomnieli o polaczeniu Slowackiego z tunelem pod martwa Wisla
Cala Hallera zakorkowana- 9 0
-
2023-07-13 09:40
zapomnieli?
Wydali na to przeznaczoną kasę, również unijną dotacje.
Bo to zadanie było elementem całości przedsięwzięcia.
Jednak kasy zbrakło a i zorientowano się, że taka realizacja zabije inne pomysły jak trasa "zielona".
Koledzy pomogli rozliczyć i końce w wodę.- 0 0
-
2023-07-13 09:37
2 kwestie
po pierwsze albo budują tory do Hallera albo ta inwestycja do palenie kasy, po drugie jak rowery będą mogły sobie przejeżdżać swobodnie gdzie chcą, to tam będzie dochodziło do regularnych potrąceń
- 8 1
-
2023-07-13 10:32
Wielu mieszkańcom nie podoba się ta inwestycja, więc może należy odpuścić.
- 10 0
-
2023-07-13 10:38
Na gwałt jest potrzebne więcej połączeń pomiędzy zaspą/przymorzem a wrzeszczem. Niby są to sąsiednie dzielnice a komunikacyjnie równie dobrze mogły by być na innych planetach.
- 8 1
-
2023-07-13 11:00
Może zrobić coś dla obecnych mieszkańców a nie ich prawnuków. (1)
Z Moreny puszczono tramwaj do Wrzeszcza przez Śródmieście Gdańska i w to miejsce zlikwidowano autobus 129 jeżdżący do dworca we Wrzeszczu . Obecnie najprostrzym rozwiązaniem dla obecnych mieszkańców byłby autobus 127 przejeżdżający koło dworca we Wrzeszczu. Może to za mało "ambitny" projekt?
- 39 1
-
2023-07-13 23:33
"Na tę okoliczność" zlikwidowano również 142
Usuwa się dobrze funkcjonujące linie, inne zamienia na "turystyczne".
W odróżnieniu od mieszania gorzkiej herbaty to mieszanie widocznie powoduje osłodzenie...Czegoś albo komuś.
Wszystko po to, aby ludzie poprosili o akceptację urzędniczych fantasmagorii typu prezentowanego wybryku intelektualnego i inżynierskiej aberracji...- 1 0
-
2023-07-13 11:18
Wolałabym, żeby tam postał park zamiast betonu, do tramwaju każdy 200 m dojdzie, a jak ma problem, to są też autobusy do dworca przecież.
- 6 0
-
2023-07-13 11:36
Zaoytam po raz 16-ty (2)
Dlaczego tory tramwajowe nie idą wzdłuż całej Grunwaldzkiej aż do Oliwy, tylko skręcają na Wita Stwosza? Tory po Grunwaldzkiej byłyby idealnym dojazdem do Olivia Gate i innych biurowych bloków.
- 6 2
-
2023-07-13 11:45
Zapytaj Google to się dowiesz dlaczego tak jest. Historia tak ukształtowała miasto, a potem przyszedł autoholizm, czyli polska choroba kierowczyków niszcząca ten kraj.
- 4 4
-
2023-07-13 12:38
bo jak budowali linię tramwajową to Grunwaldzka nie istniała.
- 4 0
-
2023-07-13 11:59
To jest tak absurdalne, że aż trudno to skomentować... nie mamy na to pieniędzy to po pierwsze. Po drugie klamstwem jest ten tekst o zawracaniu tramwaju. Każdy kto.jechal tramwajem chodź raz w życiu to wie. Głupich inwestycji ciąg dalszy
- 7 1
-
2023-07-13 12:34
po co tam tramwaj skoro pieszo można tą trasę przejść w minutę?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.