• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna

Patryk Szczerba
6 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.

Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską Mapka, gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.



Budowa Trasy Kaszubskiej komplikuje twoje podróże samochodem?

Zwężenie jezdni ul. Chwaszczyńskiej do jednego pasa w każdym kierunku na odcinku od Górniczej do Nowowiczlińskiej nastąpiło w październiku zeszłego roku. Powodem są trwające prace przy budowie Trasy Kaszubskiej

Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.

- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.

GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci



O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.

- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.



Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki



Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.


- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac



Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (181) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Już nie narzekajmy.Budują źle nie budują jeszcze gorzey.Można by się przy okazyi w końcu zabrać za resztę trójmiejskich dziursk i kolein...tyle do zrobienia a nic się nie dzieje...niedługo tylko czołgiem albo jadąc 5km/h...

    • 32 41

    • Ty trolu jako osoba wszystkowiedząca, wszechstronnie uzdolniona i wykształcona, powinieneś zatrudnić się jako doradca wszystkich Prezydentów. Pokazałbyś wszystkim jak zrobić, żeby wszystko było szybko i sprawnie skończone.

      • 12 6

    • Minus za wymądrzanie się mimo przeczytania jedynie nagłówka art.

      • 12 1

    • Tam jedzie się 1 km przez 45 minut!!

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Musi być gorzej by było lepiej. (16)

    Ludzie zrzedzą i chyba zapomnieli o czasach, gdy na drogach była dziura na dziurze, obwodnica miała kilkanaście km, a dalej w Polskę trzeba było się tłuc wąską szosą, na której masa kmiotów wyprzedzała na trzeciego i czwartego.

    Mam nadzieję, że będzie buspas.

    • 149 54

    • (1)

      dziura na dziurze dalej jest

      • 20 7

      • a kmioty dalej wyprzedzaja

        na trzeciego i czwartego

        • 4 0

    • To nie kwestia tego, że kiedyś było mało dróg

      TO kwestia tego, że rocznie przybywa w Polsce 500tys pojazdów na drogach. Nie ma wyjścia, trzeba budować drogi, bo wszystko by stanęło

      • 15 6

    • wyprzedzali bo umieli (1)

      obecnie prawo jazdy daje jedynie umiejetnosc nagrywania filikow ajfonem

      • 6 20

      • tak umieli że teraz moi rodzice nie żyją

        Bo tacy to byli kiedyś dobrzy kierowcy na polskich drogach że wyprzedzanie na 3 to była norma, nie mówiąc o wyprzedzaniu na zakręcie, wymuszaniu pierszeństwa przejazdu itp
        zawsze to byl horror, dobrze że już odchodzi w zapomnienie bo drogi mamy coraz lepsze mimo że aut coraz jest wiecej

        • 14 1

    • Będzie buspas (2)

      Tramwaj konny i 4 pasy ruchu dla rowerów, jeden dla koni i 3 dla świń. Zadowolony?

      • 9 8

      • To sie wyprowadź (1)

        • 4 8

        • Ty się wyprowadź

          Gdzieś gdzie są buspasy. Zamiast truć

          • 2 0

    • Ale kiedy przestanie byc gorzej, a zacznie sie robic lepiej? (2)

      • 7 3

      • jak przestaniesz korzystać z samochodu

        • 1 8

      • jak stąd wyjedziesz

        wszystkim nam bedzie lepiej

        • 1 3

    • Lepiej?

      Kiedyś ludzie żyli w szalasach i odziewali się w skóry zwierzęce. I co z tego wynika?

      • 0 1

    • Redaktorze - terminy (1)

      Jak już podawane jest, że: Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r." to może warto uściślić co będzie oddawane w kwietniu a co w sierpniu?

      • 7 1

      • Redakcja podaje terminy

        które oficjalnie podaje inwestor, więc nie przywiązywałbym się do nich. Już kilka razy je przesuwali. O ile środkowy odcinek trasy jest już niemal gotowy, to pierwszy i ostatni są w głębokiej d... Obstawiam, że w 2022 roku jeszcze TK nie pojedziemy

        • 6 0

    • Bredzisz

      Nawet żółw budowałby szybciej. Banda obiboków nie potrafi zaplanować intealizowac w terminie. Pogoda im przeszkadza- wstyd

      • 2 1

    • Nikt nie marudzi. Ludzie i tak sa nad wyraz cierpliwi.

      Piszesz tak jakby te trase budowano za darmo. Firmy zarabiaja na tym krocie. Ta inwestycja trwa po prostu zbyt dlugo. Inwestor powinien placic kary za przeciaganie. Wszystkie zimy w trakcie budowy bardzo lekkie. Tam sie po prostu malo dzieje. Pomijam slaba organizacje.

      • 1 0

  • Predkosc (5)

    Nie ma co kręcić nosem. Dzięki temu ominiemy małe trójmiasto, ale wg rysunku zakończenie prac na końcowym etapie w.roku 2025 to chyba żart??

    • 14 17

    • (2)

      Takie tempo,na zachodzie czy usa budują dzień i noc świątek piątek.U nas tylko 8 do 15 w dni powszednie.Stąd tempo ślimacze.

      • 6 13

      • Przestań bredzić. Wszędzie stawka za godziny nocne jest większa. Kogo stać, to płaci. U nas w przetargach ne ma miejsca na extra stawki za nocki i święta

        • 10 3

      • Tja budują dzień i noc.

        • 1 3

    • Anonim (1)

      2025 r. to zakończenie prac wszystkich pozostałych odcinków S6. (Luzino - Słupsk)

      • 3 2

      • Nie licz na to

        • 2 1

  • Korkuje jak korkuje ale to co robią z cała ulica Chwaszczynska to jest dramat , mam nadzieje,że położą niwa nawierzchnie, a nie zostawia te łaty

    • 24 5

  • (1)

    Musi być źle żeby było lepiej

    • 15 19

    • musi być źle żeby było gorzej

      • 3 4

  • Dąbrowa tego nie zapomni (1)

    Drugi rok niszczenia życia. Co to za organizacja prac i tempo?

    • 53 22

    • Lepsza niż w Gdyni

      W Gdyni nic się nie dzieje poza malowaniem pasów i łataniem 50% dziur. Głosuj na swojego nieudanego prezydencika który nic nie zrobił w sprawie TK bałwanie.

      • 15 5

  • Tak budujemy drogi... (2)

    NIe myślimy do przodu... nasi włodarze nie zabezpieczają gruntów pod budowę nowych dróg w przyszłości... jak budowana jest nowa droga nie jest zabezpieczony plac z żadnej ze stron na ewentualne powiększenie jej o jeden/dwa pasy za kilkanaście lat... to jest przykre... miasta wydają pozwolenia na budowę domów/osiedli a za 2 lata planują w tym samym miejscu niezbędną drogę... brakuje kogoś kto będzie myślał do przodu o co najmniej 20 lat!

    • 60 8

    • Za 20 lat pasy bedzie się dostawiało w pionie, a nie w poziomie

      Już teraz w normalnych krajach teren jest droższy niż budowa i opłacają się skomplikowane konstrukcje. Tylko w postkomunuach drogi i skrzyżowania zajmują hektary.

      • 1 9

    • I co to da?

      Za 20 lat będzie po 6 pasów w każdą stronę i tak będą korki. Wystarczy zobaczyć jak to wygląda i wyglądało w USA, gdzie autostrady maja po 10 pasów ale i tak są gigantyczne korki. Nie chodzi już o poszerzenie jezdni tylko o budowę alternatywnych dróg. Tunel pod Martwą Wisłą okazało się świetną alternatywą dla mieszkańców Stogów pracujących w Nowym Porcie czy w Oliwie dzięki czemu są mniejsze korki na Błędniku. Gdzieś było nawet zdjęcie Błędnika podczas otwartego i zamkneirego tunelu wystarczy zerknąć.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Co zysk dobrowa? Nic (13)

    Stanie się tranzytową dzielnica dla Chwaszczyno i wiczlino

    Nie będzie bus pasa nie będzie ronda na skrzyżowaniu w dobrowa centrum.

    Węzeł zakorkuje dojazd do Gdyni

    Miejsce z potencjałem niszczone przez włodarzy

    • 58 117

    • Dawno nie czytalem takich bzdur (3)

      • 34 13

      • to zaglądaj tu częściej ;)

        • 19 3

      • A co konkretnie?

        • 3 1

      • najpierw sprawdź jak dojedziesz z Chwaszczyna do Gdyni koleżko...

        • 7 0

    • puk, puk jest tam kto - echo ,echo, echo (4)

      widzę że w ogóle nie cztyałeś/aś artykułu odpowiedzialnym za ww. budowę nie jest miasto Gdynia tylko Warszawa - GDDKiA

      • 14 4

      • przecież miasto brało udział w planowaniu (3)

        to nie tak, że gddkia zarządza "tu sobie walniemy autostradę a tam przeniesiemy jezioro"

        • 12 12

        • No chyba jednak nie

          • 5 1

        • Miasto Gdynia jest zarządzane przez niekompetentnych nieudaczników, którzy otwarcia kiosku ruchu by nie potrafili zaplanować (1)

          • 6 2

          • Hmm, to tak, jak cały ten kraj :D

            • 3 1

    • Stać kaszuby

      • 2 1

    • Już zyskała choćby wyremontowane odcinki drogi. (1)

      Inna sprawa, że za parę lat znowu stanie się spokojną dzielnicą, a nie taką, którą wszyscy omijają korki do ronda w Chwaszczynie czy objeżdżają Chwaszczyno żeby dostać się do Bojana. Wystarczy ruszyć głową.

      • 8 4

      • Nie kojarzę remontu dróg na Dąbrowie, dziury na Rdestowej jak były tak dalej są. Jedynie zatoki autobusowe zostały wyremontowane. Rdestowa ma być przedłużona do Chwaszczyna żeby obsłużyć ruch lokalny dodatkowo Dąbrowa to tranzyt dla stale rozbudowywanego Wiczlina więc nie licz że będzie kiedyś spokojną dzielnicą.

        • 9 1

    • A po ch... komu buspas?

      • 3 0

  • (5)

    2 miliardy a nie stać na wyburzenie ruin. Czy będziemy skazani na koszmarny widok po Polifarbie?

    • 22 18

    • Polifarb górą (2)

      Jakie wyburzenie, to są tak solidne konstrukcje że nawet po pożarze i staniu iluś lat jako pustostan nadają się do remontu tak jak budynek Ansera. Problem jest w tym że miasto zniechęca do inwestycji tam żądając chorej kwoty za dostęp do dróg dziurawych jak ser szwajcarski

      • 14 1

      • (1)

        Drogi dziurawe są w całej Gdyni, ba w całym Trójmieście!

        • 5 2

        • no tam jest inny poziom dziur, taki na 5km/h i modlitwę

          • 3 0

    • a jak będą wyburzać ruiny to będziesz się pluć ,ze deweloperka , lepiej sobie wypierz (1)

      • 6 1

      • Nie narzekam na deweloperów. Wręcz przeciwnie. Nie jestem bezdomnym!

        • 2 0

  • Końca nie widac (8)

    Nie potrafię zrozumieć tej sytuacji. Ktoś się zobowiązuje do wykonania jakiejś pracy w określonym terminie. Na tą chwilę terminy opóźnione min 1 rok a roboty prowadzone bardzo powoli przy nakładzie małej ilości osób. Ważne skrzyżowanie zostało zwężone do jednego pasa ruchu a była że tygodniami nic się tam nie dzieje. Rozumiem, że muszą być utrudnienia ale szlak mnie trafia z rana jak stoję w korku a tam się nic nie dzieje. Dlaczego dla przykładu remont biedronki firma która podejmuje się prac potrafi wywiązać się z terminu. Pracują od rana do wieczora 7 dni w tygodniu. W przypadku budowy trasy kaszubskiej nawet nie widzę chęci przyspieszenia prac. Czyżby kary za nie dotrzymania terminów były za małe, albo wcale ich brak.

    • 99 8

    • Kasa misiu, kasa. Na drodze nikt nie zapłaci za akord. A kierowcami nikt sie nie przejmuje, tak było zawsze. To samo się dzieje w razie wypadku i blokady drogi. Widziałeś kiedyś, żeby policja reagowała szybko i organizowała informację i objazdy? Nie w tym kraju z dykty.

      • 14 1

    • Rusz łbem (4)

      Na jednym odcinku archeolodzy urzędowali prawie rok. Rok nic tam się nie działo. Może to przyczyna opóźnienia całości geniuszu po podstawówce?

      • 6 13

      • (1)

        Grzeczniej bezczelny chamie

        • 8 3

        • Grzeczniej się nie da

          .. półgłówku nr 2.

          • 3 8

      • nikt już nie kupuje gadek o archeologach i śniegu w grudniu

        • 6 0

      • ???

        Na jednym. Z ilu? I miał on wpływ na rzeczone skrzyżowanie?

        • 3 0

    • Chłopie co Ty porównujesz biedre do skomplikowanych obiektów inżynieryjnych. W październiku mają otworzyć trasę przed czasem. Nie będzie ukończona, ale przejezdna

      • 4 5

    • A jakiej ilosci osob brakuje? Wagonu? Dwoch?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane