- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (507 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (102 opinie)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (53 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (84 opinie)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (81 opinii)
- 6 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (379 opinii)
Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna
Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską , gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.
Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.
- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.
GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci
O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.
- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.
Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki
Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.
Trasa Kaszubska na filmach
- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.
Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac
Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.
- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie (181) 7 zablokowanych
-
2022-02-07 13:15
Słabo to idzie.
Tempo jest ślamazarne. Około pół roku do końca a docelowego zjazdu od strony Karwin do Gdańska nie ma w ogóle. Długo jeszcze to rondo tymczasowe będzie? Zjazd z Gdańska zakorkowany właśnie przez to zwężenie Chwaszczyńskiej. To chociaż to można przyspieszyć, podkład już tam jest.
- 4 0
-
2022-02-07 17:22
Dom wariatow
Gosciu stwierdza ze wolno ta przebudowa postepuje, a mu odpowiadaja, ze niestety, ale nie ma mozliwosci prowadzenia remontu 2x2 (co ma odpowiedz do pytania to nie wiem).
Inny pyta, czemu tak wolno, to mu odpowiadaja, ze zle warunki atmosferyczne (czyli rozumiem ze 5-10 C w styczniu to zle warunki atmosferyczne).
To jest zwykle robienie z ludzi d...li, aby przypadkiem nie odpowiedziec: spie...ylismy koncertowo, jestesmy rok po terminie i wlasciwie nadal nie wiemy kiedy skonczymy.- 8 0
-
2022-02-08 10:43
Maja chlopaki dobre perelowskie tempo.
Umieram ze smiechu kiedy czytam, a to ze pogoda, a to ze rur za duzo, jak nie powyzsze to prace archeologiczne zlosliwi przodkowie im zafundowali. Prawda jest taka, bierzecie za to kosmiczną kasę. Terminy są ustalone w kontrakrach. Nie realuzujecie na czas, oddajecie kase za dany odcinek. Nie potraficie planowac i budowac, zajmijcie czym innym. Tyle
- 2 0
-
2022-02-09 10:52
To się pan "rzecznik" wysilił
"jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy"
czyli co?
bez rozoranego pasa zieleni i zwężonej drogi w tym miejscu nie da się budować TK?
Nie można położyć nawieżchni tymczasowej?
Może trzeba było zaorać drogi do zera - byłoby jeszcze łatwiej.
Niestety, mam wrażenie że planowaniem infrastruktury drogowej i planowanie prac, w naszym pięknym kraju zajmują się dyletanci.- 1 0
-
2022-02-23 15:43
Przedłużenie terminów z uwagi na trudne warunki jest.
Tylko trudnych warunków nie ma. Głupio wyszło. Zima znowu zaskoczyła drogowców, tym razem bo jej nie ma.
- 1 0
-
2022-03-09 16:44
Wkurzony
Te korki to jakaś farsa. Kto wymyślił tę koszmarną budowę? Dramat.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.