• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna

Patryk Szczerba
6 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.

Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską Mapka, gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.



Budowa Trasy Kaszubskiej komplikuje twoje podróże samochodem?

Zwężenie jezdni ul. Chwaszczyńskiej do jednego pasa w każdym kierunku na odcinku od Górniczej do Nowowiczlińskiej nastąpiło w październiku zeszłego roku. Powodem są trwające prace przy budowie Trasy Kaszubskiej

Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.

- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.

GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci



O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.

- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.



Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki



Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.


- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac



Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (181) 7 zablokowanych

  • Oświetlenie, oznakowanie, drogi - czy tak się przeprowadza remonty i budowy?

    Największym problemem tej budowy jest oświetlenie, oznakowanie i jakość dróg zastępczych.
    Pasy, praktycznie nie istnieją, dla tych co nie znają przepisów albo nie potrafią jeździć to wielki problem, gdyż łatwo zajeżdżają drogę, albo próbują w Ciebie wjechać. Co do oświetlenia, to rozumiem że dla wykonawcy robót, jest to wielki problem, całe szczęście że na jednym odcinku drogi doświetla Leroy Merlin. Na reszcie zapomnij. Brak oświetlenia, plus brak wymalowanych pasów stwarza zagrożenie. Zdarza się że ludzie jeżdżą pod prąd, ale wcale się nie dziwie, jak np. resztki farby na jezdni wskazują zupełnie co innego niż znaki. Wisienką na torcie jest ostatni odcinek Rdestowej, zaraz z nowym Lidlem. Aktualnie 2x kierowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej, to potem piękny odcinek terenowy, idealny na naprawę zawieszenia lub kupno nowych opon, plus przy kompletnym braku oświetlenia, przejścia dla pieszych. Oczywiście wjazd na Chwaszczyńską też super oznakowany, już nie wspomnieć o dziurach. Czy tam jest jakaś inspekcja na tej budowie, przecież stwarza ona zagrożenie, dla wszystkich. Przykładem tego np była piękna dziura n obwodnicy zaraz za budowanym węzłem na wysokości wiaduktu do Źródła Marii. W trakcie Wigilii stało z 7 aut z uszkodzonym zawieszeniem. Redaktorom z Trójmiasto.pl proponuję wycieczkę po zmroku. A wykonawcom chociaż pożyczenie farby z Gdyni.

    • 6 0

  • Opieszałość

    Opieszałe wykonywanie prac, to bardzo delikatnie ujęte. Na tak olbrzymim zakresie robót pracuje max kilkanaście osób! Nie ma takiej opcji aby zakończyli prace w połowie roku. Opóźnienie spowodowały złe warunki atmosferyczne?! Kiedy? Czy mamy jakoś wybitnie mroźną i śnieżną zimę? Czy przy planowaniu prac, nie wzięli pod uwagę warunków jakie panują zimą?! Zawsze to samo. Indolencja intelektualna wykonawcy jest godna politowania.

    • 2 0

  • Co za durna maniera by Trasę Kaszubską nazywać TK

    proponuję by Pan redaktor zapomniał o okresie dojrzewania i nie posługiwał się językiem wprost z popularnej aplikacji telefonicznej ...

    • 2 0

  • W tym tempie pracy koniec robot bedzie w roku 2050.

    • 2 0

  • Trudne warunki atmosferyczne???

    O jakich trudnych warunkach atmosferycznych oni mówią??? Jakoś nie zarejestrowałem żeby mróz skuł grunt na 2 - 3 metry w głąb, jak na Syberii, ani żeby przywaliło ze 3 metry śniegu, który leżałby od grudnia do końca kwietnia :-/ Coś mnie ominęło???

    • 3 0

  • Jako lokalni dziennikarze powinniście...

    Częściej dopytywać o tempo prac tej kluczowej inwestycji - ciągłe opóźnienia nie wynikają z warunków, zima w tym roku bardzo łagodna a z każdym miesiącem opóźnienia coraz większe - wywierajcie presję a i pewnie zepną się jeszcze pod koniec

    • 3 0

  • Jest dobrze

    Za dwa lata ,wszyscy o tym bólu zapomną

    • 0 0

  • Opóźnienie spowodowały złe warunki atmosferyczne?!

    Ten argument był jeszcze do przyjęcia podczas zimy 20/21 ale nie tej obecnej.
    Kpina. Jeżdżę codziennie w różnych godzinach i na budowie cięzko wypatrzeć ludzi. Jedyny ruch jest na rusztowaniach, przy odbudowie i poszerzeniu wyburzonych latem(?) pasów obwodnicy.
    Reszta stoi.

    • 3 0

  • Jako mieszkaniec Karwin współczuję mieszkancom Dąbrowy , to koszmar dostać się tam po południu, chociaż korek zaczyna się juz często na Karwinach też ale tu można wjechać w osiedle i ominąć , ile jeszcze potrwa ta masakra komunikacyjna

    • 4 0

  • Skandal

    Pogoda przeszkadza? 5-7 pracowników w tym 4 pali faje. Brak nadzoru i kar za niedopełnienie terminu prac

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane