• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna

Patryk Szczerba
6 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.

Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską Mapka, gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.



Budowa Trasy Kaszubskiej komplikuje twoje podróże samochodem?

Zwężenie jezdni ul. Chwaszczyńskiej do jednego pasa w każdym kierunku na odcinku od Górniczej do Nowowiczlińskiej nastąpiło w październiku zeszłego roku. Powodem są trwające prace przy budowie Trasy Kaszubskiej

Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.

- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.

GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci



O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.

- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.



Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki



Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.


- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac



Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (181) 7 zablokowanych

  • Będzie dobże (3)

    Musi tak być , ulice są potszebne. Fajnie pracują i fszysko idzie dobże.

    • 14 11

    • Jakiś gumofilec

      • 2 2

    • Bedzie dobrze Tak trzymac !!!!

      • 3 1

    • Topsze, borze szum, szum

      • 0 0

  • Narzekam, bo ...

    ... moim zdaniem prace na tym węźle stoją od września, i niech nikt nie mówi że to pogoda. Oddanie sierpień 2022??? Chyba żart, wiosna 2023 najwcześniej.

    • 45 3

  • Śmiechu warte (2)

    Śmieszą mnie tłumaczenia ze opóźnienia budowy spowodowane są warunkami atmosferycznymi. Nie przypominam sobie abyśmy mieli jakieś anomalia pogodowe. A ten kto planował termin oddania chyba wiedział ze w Polsce w listopadzie jest listopad a w grudniu grudzień a nie np lipiec. Kuriozum.

    • 67 0

    • szczególnie, że ten kolektor ściekowy

      mają robić chyba bezwykopowo, więc kompletnie im pogoda nie stanowi

      zła organizacja pracy i tyle.

      • 4 0

    • Gdyby miał obsuwe, to nie dostaby 30 tys nagrody po złożeniu projektu

      • 0 0

  • Umowa musi być tak skonstruowana ze opłaca się nie kończyć w terminie. Wysokie kary zapisane w umowie pomagaja w szybszymi zakończeniu prac

    • 17 1

  • Opinia wyróżniona

    Nie rozumiem (13)

    Jak można pozwolić na zwężenie do jednego pasa głównej drogi wjazdowej do Gdyni z kierunku Gdańsk, Chwaszczyno, Gdynia Chylonia i Dąbrowa!!!??? I jeszcze listopad grudzień styczeń nic się tam nie dzialo. Jeżdżę codziennie i to jest komunikacyjna katastrofa dla zmotoryzowanych i pieszych. Szczyt bezsilności radnych dzielnic, bezmyślności odpowiedzialnych za te inwestycje. Jak można pozwolić na taką blokadę?? Karetka, straż pożarna nie ma szans na przejazd w godzinach szczytu. Porażka.

    • 187 30

    • Wsiądź na rower, albo z buta (1)

      • 11 39

      • Ignorancie

        Chodzę codziennie piechotą i to jest dramat, wielkie błoto, dziury, brak przejść i rozwiązań, które by zapewniły pieszemu jakieś minimalne bezpieczeństwo, rowerem to już wgl dramat. Więc przestań pieprzyć, bo to ck się tam odwala to jeden wielki cyrk, a nie cywilizowany kraj.

        • 30 0

    • To poczytaj o technologiach. (3)

      • 3 5

      • technologiach czego konkretnie? (2)

        tam się nic nie dzieje, jedna koparka coś smętnie pogrzebie, dwóch robotników poopiera się o łopatę i dzień "pracy" odfajkowany.

        Nic tam jeszcze nie dojrzewa, nic nie osiada, bo nic tam jeszcze nie zrobili poza zerwaniem asfaltu

        • 20 2

        • (1)

          Podobnie było w Gdańsku ze skrzyżowaniem Jabłoniowej i obecnej Adamowicza (termin zakończenia całości prac opóźniony o ponad rok).
          Asfalt został zerwany, a później przez długi czas zupełnie nic się tam nie działo. Żadnej modernizacji sieci podziemnych, żadnych wykopów. Cisza i pustka na budowie.
          Mieszkańcy dostali w zamian uciążliwy objazd i jeszcze większe korki.

          Niby normalna sprawa przy remoncie.
          Tylko po co likwidować przejezdność, skoro wiadomo, że w ciągu kilku następnych miesięcy front robót nie będzie posuwał się do przodu ani o centymetr?

          Inwestor powinien się temu baczniej przyglądać i dbać o minimalizowanie uciążliwości.
          Kuleje zarówno nadzór nad wykonaniem jak i system informowania mieszkańców o tym co się aktualnie dzieje.

          Z drugiej strony po co inwestor ma się starać, skoro mieszkańcy nie mają praktycznie żadnych narzędzi żeby uzyskać rekompensatę z tytułu nieuzasadnionych problemów i opóźnień.

          • 12 0

          • Panie Krzyśku, inwestor? A kogo w Warszawie interesuje przejezdność w Gdyni?

            • 0 0

    • a ja rozumiem , przecież żyjemy i mieszkamy w Polsce , tu organizacja pracy leży i kwiczy w "innych" krajach da się zorganizować prace budowlane tak by były jak najmniej uciążliwe -tu się NIE DA

      • 12 3

    • Nie potrzebnie budowali

      Nie byłoby tego problemu

      • 7 4

    • Zmień pracę, wyprowadź się, zrób coś ze swoim życiem! (1)

      Ale qr.wa przestań płakać i się żalić! Prawdziwy facet XXI wieku. Żenua.

      • 5 21

      • Dziwaczne wnioski.

        Ma się wyprowadzać, bo jakaś firma nieudolnie prowadzi prace budowlane?

        Gość stwierdził, że w jego ocenie bezsensem było ograniczanie przejazdu w październiku skoro w listopadzie, grudniu i styczniu żadne prace nie są na zamkniętym odcinku realizowane.
        Jeśli tak faktycznie jest to lepiej było ograniczyć przejezdność teraz i rozpocząć prace pełną parą. Bez nadmiernego utrudniania życia mieszkańców.

        A jeżeli jest inaczej, tzn. ograniczenie przejezdności w październiku miało istotne uzasadnienie, a proces technologiczny i trwające prace to uzasadniają, to wystarczy to wytłumaczyć sensownie mieszkańcom. Samo stwierdzenie "bo tak trzeba" to trochę za mało.

        • 13 0

    • mogli zostawić tak jak było

      • 3 3

    • Nie mieszka się po prostu w takim mieście jak Gdynia

      Szkoda zycia

      • 3 1

    • "nie wiem, konczyłem sadofowke ale sie wypiwiem"??? XXXDD

      dokształć sie z zakresu budowy i inzyneiri ruchu, wiadiktów, sieci podziemnych a takze czasu robót a potem sie wypowiadaj prosze seba, prosze...

      • 0 0

  • Proście Szczurka o interwencję

    Szczurek jest taki fajny. Dzięki niemu każda inwestycja stoi w miejscu albo zostaje zawieszona. Warto poprosić fachowca o wstrzymanie TK i doprowadzenie gruntów do stanu pierwotnego. Tylko to nagrać i puścić w eter video z protestu przeciw TK - 100 dziadków, parę lesb i ich ukochany prezydent z 70% poparciem. Król dziur w drogach i farby, król zadłużenia i nowych pomników.

    • 24 8

  • Jestem mieszkańcem Dąbrowy (2)

    Ostatnio jadąc do oddziału mojego banku na 16.00 na karwinach wyjechałem 15.20 chcąc zrobić zakupy przed wizytą w banku. Całe szczęście bo od Dąbrowy centrum do krzyzowki Chwaszczynska nowowiczlinska jechałem autem osobowym ponad 30 min .

    • 25 1

    • Ja bym powiedziala ze wyszedles z domu na ostatnia chwile

      • 5 2

    • Dlatego, ja czasem z Karwin idę na piechotę do domu. I tak jestem szybciej. Jak się popatrzy na mapę, to Dąbrowa ma teraz tylko jeden wyjazd. Przez Wiczlino i Chwarzno.

      • 2 0

  • Tak na marginesie.

    Wczoraj ogladałem program o katastrofie mostu I-35W nad Missisipi (8 pasów ruchu), który się zawalił i wpadł do Missisipi. Wg podanych informacji po ponad roku od katastrofy powstał nowy most. To samo z mostem Almöbron odbudowanym w ciągu 1.5 roku. A ile to by u nas trwało? 10 lat? może 15?. U nas KAŻDA inwestycja jest opóźniona (Trasa Kaszubska podobno z tego powodu, że w zimie była zima).

    • 38 2

  • Idzie

    jak po grudzie. Z resztą jak wszystko w Gdyni, chociaż z drugiej strony można się cieszyć że w ogóle idzie do przodu a nie jest w trakcie wizualizacji.

    • 10 3

  • Mnie interesuje jaki "as" odpowiada za oznakowanie całego węzła, to woła o pomstę do nieba; małe nieczytelne literki a jazda w deszczu, zwłaszcza dla przyjezdnego to k-wa dramat..

    • 49 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane