• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna

Patryk Szczerba
6 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.

Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską Mapka, gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.



Budowa Trasy Kaszubskiej komplikuje twoje podróże samochodem?

Zwężenie jezdni ul. Chwaszczyńskiej do jednego pasa w każdym kierunku na odcinku od Górniczej do Nowowiczlińskiej nastąpiło w październiku zeszłego roku. Powodem są trwające prace przy budowie Trasy Kaszubskiej

Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.

- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.

GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci



O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.

- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.



Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki



Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.


- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac



Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (181) 7 zablokowanych

  • Xxxx (1)

    Dojazd do Chwaszczyna po południu trzeba mieć Prozac na uspokojenie to jest gorzej jak w Kambodży . Bezmyślnie rozplanowane w trewialnych miejscach
    o przybyciu karetki do poważnego wypadku w tym miejscu by była udzielona pomoc na czas zapomnieć no chyba że ma skrzydła .

    • 14 2

    • Myślisz że jo?

      • 1 2

  • Nich się spieszą

    Bo jak nie to batem i pójdzie szybciej. To ja Leonsjo.

    • 1 1

  • Tu nie chod,i tylko o samochody. Dojazd do Chwaszczyna vzy Osowej autobusem to makabra.

    PKMka nie ratuje sprawy, bo na miejscu trzeba i tak dojechać autobusem, który z reguly też jest spóźniony.

    • 4 2

  • Cierpliwości kierowczyki

    Zjeżdżając z obwodnicy na Dąbrowie zjeżdżajcie we właściwą stronę bo tylko potęgujecie korki

    • 6 6

  • polski ład

    Organizacja prowadzonych robót bardzo zbliżony do polskiego ładu tylko tępo gorsze.

    • 20 9

  • Tylko narzekanie

    Dajcie spokój tak źle i tak nie dobrze. Mieszkam na Kaczych Bukach, ciężko dojechać prawda, ale co zrobić , samochodów przybywa. Ja się cieszę , w końcu coś idzie w tym mieście do przodu.

    • 9 7

  • Do wszystkich kmiotów jadących prawym pasem w kierunku Gdyni a potem wymuszających wpuszczenie na lewy pas: (12)

    Jesteście zwykłymi prostakami, chamami i nowobogackimi prowincjuszami. Wasze zachowanie to wstyd!

    • 22 8

    • Chyba odwrotnie kmiotku

      • 0 7

    • (8)

      To może przestać wpuszczać poza autobusami. Ci z dobrym sercem są tak samo wkurzający.

      • 5 0

      • Slyszales mosku o jezdzie na zamek,? (7)

        • 2 9

        • No właśnie (4)

          jest już nawet przepis, nakazujący jazdę na zamek i specjalne oznakowania, a drogowi Janusze nadal zgrywają szeryfów

          • 2 6

          • (3)

            A jest taki znak na Dąbrowie? Jest za to znak, że prawy pas służy do skrętu w prawo.

            • 7 1

            • Jazda na zamek (1)

              jest obowiązkowa nawet jak nie ma znaku, przepisów się nie zna

              • 0 5

              • Jazda na zamek a wymuszenie na drodze to nie to samo. Właśnie widać, że przepisów się nie zna. Tam znaki dokładnie pokazują z którego pasa się gdzie skręca i nie ma podstaw do żadnej jazdy na zamek.

                • 3 0

            • Dąbrowa rulez

              Tak jest znak przed samym końcem

              • 0 3

        • A słyszałeś mosku kiedy obowiązuje jazda na zamek? Prawym pasem skręcasz w prawo, lewym pasem skręcasz w lewo, a nie stajesz na prawym pasie i blokujesz skręt w prawo, bo musisz się wcisnąć w kolejkę do skrętu w lewo.

          • 7 0

        • Jazda na zamek obowiązuje jak pas się kończy. Tam się nie kończy, tylko służy do skrętu w prawo.

          • 10 0

    • Kmiotku (1)

      A ci co wyjeżdżają ze stacji albo z leroja to mają przefrunąć czy jak?

      • 0 1

      • Wyjazd z Leroya kmiotku jest wcześniej

        • 0 0

  • nic nie szkodzi

    dalismy rade gdy nic nie robiono za PO to teraz trz damy rade
    dziekujemy

    • 6 7

  • znaczy kolejne setki milionów złotych wydanych na rozwiązania drogowe

    które tworzą w czasie budowy utrudniania ruchu, a po zakończeniu budowy są regularnie zakorkowane. Korek na drodze 2x2 pasy jest bardziej uciążliwy niż korek na ulicy 2x 1 pas. Nadmiar samochodów wpuszczanych na ograniczoną sieć ulic miejskich pogarsza jakość życia. Amerykanie już to rozumieją od kilkudziesięciu lat i wielu z nich zaczyna rozumieć sens rozbudowy sieci podmiejskiej komunikacji szynowej.

    • 5 10

  • Za kilka lat dzieki biernosci Tuska w Brukseli beda puste wszystkie ulice bo dozwolone beda tylko elektryki ! (1)

    Stac bedzie jego jego koleisow partyjnych i urzedników co kupili za kase mieszkanców .
    Ustawa tak wana zielony nowy ład tylko ze Brukselski

    • 10 20

    • Tuska nie ma już w Brukseli

      od dawna młotku

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane