• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa korkuje okolicę, ale jest konieczna

Patryk Szczerba
6 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.
  • Zwężenie Chwaszczyńskiej pomiędzy Górniczą a Nowowiczlińską w Gdyni powoduje zatory. GDKKiA tłumaczy, że nie ma możliwości przyspieszenia prac.

Zwężenie ulicy Chwaszczyńskiej na odcinku pomiędzy ul. Górniczą i Nowowiczliczńską Mapka, gdzie trwa budowa Trasy Kaszubskiej, powoduje od października spore utrudnienia dla kierowców. - Udrożnienie przejazdu pomogłoby wielu kierowcom z Dąbrowy - pisze pan Krzysztof. - Przebudowujemy tam istniejące sieci uzbrojenia terenu. Nie ma możliwości innej organizacji ruchu - odpowiada GDKKiA.



Budowa Trasy Kaszubskiej komplikuje twoje podróże samochodem?

Zwężenie jezdni ul. Chwaszczyńskiej do jednego pasa w każdym kierunku na odcinku od Górniczej do Nowowiczlińskiej nastąpiło w październiku zeszłego roku. Powodem są trwające prace przy budowie Trasy Kaszubskiej

Od tego czasu rozpoczęły się kłopoty jeżdżących tamtędy kierowców. Napisał o nich nasz czytelnik.

- Patrząc z perspektywy mieszkańca Dąbrowy, uważam, że zadania do wykonania na odcinku od wyżej wymienionego ronda do ulicy Górniczej mogłyby być wykonane znacznie szybciej. Jeżdżąc codziennie tym odcinkiem, mam wrażenie, że prace są prowadzone bardzo opieszale - żali się pan Krzysztof.

GDKKiA: zwężenie konieczne z powodu przebudowy istniejących sieci



O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Informują, że powodem zastosowanych zmian w ruchu jest przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu i dostosowanie do nowego układu drogowego.

- Niestety nie ma możliwości, aby istniejący ruch odbywał się dwoma pasami dla każdej jezdni. Jako inwestor w maksymalnym stopniu staraliśmy się utrzymać przekrój 2x2, jednak wprowadzone na tym odcinku utrudnienia są konieczne do sprawnej realizacji nowej trasy - odpowiada Piotr Michalski, rzecznik oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Budowa Trasy Kaszubskiej. Film z grudnia 2021 r.



Konstrukcja ul. Chwaszczyńskiej przewidziana do rozbiórki



Przyznaje, że ta część budowy jest trudna ze względu na liczbę istniejących sieci oraz ich lokalizację zarówno podziemną, jak i napowietrzną.


- Istniejąca konstrukcja ulicy Chwaszczyńskiej ze względu na swoją niską trwałość przewidziana jest do rozbiórki i ponownego wbudowania na prognozowany ruch poruszający się po wspomnianym fragmencie drogi - dodaje.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
  • Prace przy budowie Trasy Kaszubskiej mają być definitywnie zakończone w tym roku.
Droga pozostanie zwężona w tym miejscu do końca prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.

Trasa Kaszubska: kiedy koniec prac



Przypomnijmy, że przed końcem roku informowaliśmy, że terminy zakończenia prac obiecywane przez Ministerstwo Infrastruktury, według których obecnie powinna być już zapewniona przejezdność drogi, nie będą dotrzymane. Podawanym powodem są trudne warunki atmosferyczne.

- Terminy zakończenia budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S6 są przewidziane od kwietnia do sierpnia 2022 r. - opowiada Piotr Michalski.
Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.



Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (181) 7 zablokowanych

  • przejezdność grudzień 2021

    a gdzie zapewnienia, że chociaż przejezdność będzie na grudzień 2021 (info z listopada2021).
    końca 2022, a teraz brak przejezdności na dziś (luty), i nowy termin oddania odcinka boże pole -lebork było 2022/23, jest 2025. brawo. propaganda poszła, na początku aż miło było patrzeć teraz niedobitki pracowników na budowie i to nie zależnie od pogody. Jeszcze raz brawo!!!

    • 10 0

  • na załączonych zdjęciach widać jak tam się "robota pali"...

    Widzę dwie koparki i tyle. Sterta rur leżakuje już kolejny miesiąc. Niech więc szanowny rzecznik nie wciska bajek, że "się nie da zrobić dwóch pasów" i że "jest trudno, bo wisi trakcja". Nie w tym problem przecież.

    Niech wyjaśni czemu ta budowa się tak wlecze? Czemu całymi dniami nic tam się nie dzieje? Kto zawalił? Betonu nie ma? TBM nie dojechał? Konkrety, a nie wymówki.

    • 25 0

  • Lepiej

    niech się zajmą dziurami na hutniczej

    • 3 1

  • Totalna kpina

    Od miesięcy widać, że prawie nic się nie dzieje na budowie TK. Pracuje dosłownie kilka osób. A teraz rozkopali jeszcze Karwiny totalnie paraliżując ruch w tym miejscu. Czemu nie można robić fragmentami, wrzucić większe siły w jedno miejsce, dokończyć pracę a potem rozkopywać kolejne? Teraz na całej trasie widać pojedynczych pracowników i wszystko się ślimaczy niemiłosiernie. Zero organizacji, jakby komuś zależało na tej blokadzie Karwin i Dąbrowy, bo chyba nikt logicznie myślący by tego nie zaplanował w taki sposób.

    • 27 0

  • spokojnie to dopiero początek

    Gdy ją otworzą to dopiero zaczną się korki

    • 5 0

  • To kpina.

    Myślałem naiwnie, że zwężenie do jednego pasa wprowadzone w połowie października będzie przez kilka tygodni i że Polaqua rzuci tam wszystkie siły i środki w końcu poważna firma i ktoś to planował. No bo niby jak? Odciąć normalny wyjazd z Dąbrowy dla ok. 11 tys. mieszkańców, dla Wiczlina (kolejne tysiące), jeszcze bardziej utrudnić życie z kierunku Chwaszczyno - Gdynia (najpierw korek na rondzie, potem objazdy przez Kacze Buki, później korek od Polifarbu do pseudoronda i znowu zwężenie). A tymczasem mamy luty... rano korek po południu korek w sobotę w południe korek... a tam wieje wiatr na tej budowie całymi dniami nic się nie dzieje. Panie rzeczniku zapraszamy na Dąbrowę coście zrobili z tej pięknej dzielnicy....

    • 24 0

  • Gdynia XXI w. (1)

    No niech budują tylko dlaczego jedyne dojście dla pieszych do Dąbrowy ul.Nowowiczlińską jest jak pole bitwy ,nawet odcięto oświetlenie.Ale interes pieszych to nawet Straż Miejska ma w *****.

    • 10 1

    • Piesi mogą grzęznąć w błocie i przepychać się między pracującymi maszynami. O nich dba się tylko w centrum, żeby mieć pretekst do dowalania kierowcom.

      • 2 0

  • Nieroby

    Na tak newralgicznym odcinku robota powinna odbywać się noc i dzień. A tu nie widać aby ktoś coś robił.

    • 19 0

  • Gdyby prace prowadzila prawdziwa firma robota szlaby szybciej.

    Te wspolczesne firmy szukaja podwykonawcow i podwykonawcow podwykonawcow bo same nie maja sprzetu,ani ludzi. Szwagier mial spychacz,a tesc ciezarowke to sobie zalozyli firme budowlana pewnie:)

    • 12 0

  • Opieszałość

    Przy takim zakresie prac na budowie węzła powinna być armia ludzi. Tymczasem pracują tu małe grupki robotników, to tu, to tam. Nic dziwnego, że remont ulicy tak się wlecze, a mieszkańcy Dąbrowy tracą godziny w korkach. No i jakie trudne warunki pogodowe? Zima jest nadzwyczaj łaskawa dla drogowców.

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane