- 1 Emil R. we wtorek usłyszy zarzut zabójstwa (269 opinii)
- 2 Morderca z Oliwy zatrzymany (692 opinie)
- 3 Tunel pod Motławą. Kiedy budowa? (198 opinii)
- 4 Całą noc szukano mordercy z Oliwy (844 opinie)
- 5 Prezydent Gdyni o 100 dniach rządów (95 opinii)
- 6 30 lat temu chciano zlikwidować Szadółki (185 opinii)
Tunel pod Motławą. Kiedy budowa?
Trzy lata temu zostały przerwane prace nad koncepcją drugiego etapu Nowej Wałowej, której elementem ma być tunel pod Motławą wraz z linią tramwajową. Miasto nie wybrało nowego wykonawcy dokumentacji. Inwestycja nadal pozostaje w planach, ale realizacja odbędzie się dopiero po 2030 r.
Niedokończone prace nad wariantami Nowej Wałowej
Pod koniec 2020 r. wybrano firmę BPBK, która miała opracować wielowariantową koncepcję programowo-przestrzenną. Prace jednak zostały przerwane.
- W lipcu 2021 roku, z uwagi na niewypłacalność projektanta, odstąpiono od umowy z biurem projektowym, które miało opracować koncepcję programowo-przestrzenną dla zadania pn. Nowa Wałowa w Gdańsku - etap II. Nie podjęto wówczas decyzji o ponownym ogłoszeniu przetargu na opracowanie koncepcji - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tuż przed wypowiedzeniem umowy BPBK przygotowało trzy warianty z podwariantami przewidującymi etapowanie robót. Prac nigdy nie dokończono i nie wybrano ostatecznej koncepcji.
Więcej o wariantach przeczytacie tutaj:
Poznaliśmy pierwsze koncepcje przestrzenne Nowej Wałowej
Budowa tunelu po 2030 r.
Miasto jednak deklaruje, że wciąż jest zainteresowane realizacją tej inwestycji, która znalazła się w Strategii Rozwoju Miasta Gdańsk 2030 Plus.
- Liczymy, że realizacja tego projektu będzie możliwa po 2030 r. Umieszczenie w tunelu nitki tramwaju pozwoli miastu Gdańsk starać się o środki na realizację tego projektu z budżetu Unii Europejskiej - mówił niedawno Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Będzie drogo - tak jak w przypadku Nowej Politechnicznej
Jak pokazuje przykład Nowej Politechnicznej, odwlekanie w czasie dużych inwestycji nie służy niczemu dobremu, a już z pewnością zwiększa koszty realizacji.
Projektowanie Nowej Politechnicznej trwa już 9 lat. Niedawno miasto poinformowało, że szacunkowy koszt budowy to 800 mln zł. Kilka lat temu mowa była o 200 mln zł. W ramach tej inwestycji też powstanie tunel dla tramwaju.
Podobnie będzie z Nową Wałową i tunelem pod Motławą. Kilka lat temu jego budowę szacowano na 150 mln zł. Teraz tak "tanio" już by nie było, a za kilka lat ta kwota będzie z pewnością jeszcze wyższa.
Opinie (198) 5 zablokowanych
-
3 godz.
maszyna wiercąca już by z pod pachołka wracała
ta co kosztowała 80 milionów i wywierciła 2 tunele. Bogate miasto wy złomowało. Przez tyle lat to nawet metro by było.
- 4 1
-
3 godz.
Nowa Wałowa I - II i przejście przez Motławę
To obraz gdańskiej niekompetencji, pogubienia i niemożności. 20 lat temu było przesądzone to co nie zostało przytomnie przesądzone: dojście z obu stron do Motławy i przeprawa przez rzekę. Minęło lat 20, minie mnóstwo kolejnych i nic nie będzie poza urojeniami. Miasto jest pogubione, ale nie ma o tym pojęcia.
- 4 0
-
2 godz.
i pomyśleć, że mała Dania buduje 18 km tunelu pod cieśniną Fehrman
aby skrócić o 30 minut drogę między Niemcami a Danią i Kopenhagą...
- 2 1
-
2 godz.
Grzelak
Znowu ten nazista ma coś do powiedzenia
- 2 2
-
2 godz.
Banda nieporadnych urzędników miejskich
Każcie Dulkiewicz namalować pasy na rzece. Za inwestycje ta miernota nie weźmie się. Nie wierzę że cokolwiek zrobi banda bylejakich z UM. Choć za samo planowanie te gamonie wypłaca sobie i znakomitym wysokie kwoty. Dulkiewicz powinna wrócić do tego co lubi, pisania na Facebook a urzędowanie w UM Gdańsk powinie się zająć ktoś fachowy, kto potrafi zaplanować inwestycje a nie tylko wpis w internecie. Strasznie szkoda że mieszkańcy wybrali tak miałkiego prezydent. Choć trzeba przyznać że pozostali kandydaci też byli słabi. Paweł Adamowicz to był ciekawy i była to silna osobowość.
- 2 0
-
2 godz.
dopłata dla deweloperów (1)
Ten tunel postrzegam jako wykładanie kasy mieszkańców na to, by wzrosła atrakcyjność nieruchomości na dawnych parcelach portowych i stoczniowych. Dużo bardziej przydałby się tunel pod Pachołkiem, który odciążyłby ulicę Spacerową bez niszczenia TPK. To by uspokoiło ruch na Spacerowej dając szansę bezpiecznej jazdy rowerami na trasie Osowa - Oliwa. Oczywiście można jeździć i teraz, ale to ani komfortowe, ani bezpieczne. Poza tym samochody tam grzęzną w potężnych korkach trując okolicę i marnując czas i pieniądze podróżujących.
- 9 3
-
37 min
Tu mowa o milionach. Tunel pod pachołkiem to sci-fi projekt za miliardy. Jak ktoś kiedyś policzył (FRAG) taniej byłoby wybudować nowe mieszkania dla wszystkich mieszkańców Osowej i za różnice dokupić im jeszcze po dwa auta.
- 0 0
-
2 godz.
Tu chyba nie powinno być pytań!
Połączenie południa miasta gdzie nawet nie wile dziesiąt tysiecy ludzi mieszka jest ważniejsze niż kilkanaście mieszkań za miliony żeby im sie do centrum dobrze dojeżdżało
- 0 0
-
1 godz.
Obecna władza myśli jak tutaj uprzykrzać życie kierowcom a nie jak udrażniać drogi. Wiec zero zdziwienia
- 1 0
-
1 godz.
Dla mnie się ten pomysł podoba
Będzie łatwiej prze jechać
- 0 1
-
1 godz.
Trzeba budować drugi tunel koniecznie !
Gdy nadejdzie czas remontu tunelu w letnicy będzie paraliż gdańska na długie miesiące, ktoś w ogóle myśli do przodu ? Wystarczy spojrzeć co się dzieje gdy jest wypadek w tunelu i co się dzieje w całym mieście.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.