- 1 Emil R. we wtorek usłyszy zarzut zabójstwa (323 opinie)
- 2 Prezydent Gdyni o 100 dniach rządów (219 opinii)
- 3 Morderca z Oliwy zatrzymany (695 opinii)
- 4 Tunel pod Motławą. Kiedy budowa? (205 opinii)
- 5 Całą noc szukano mordercy z Oliwy (845 opinii)
- 6 Tajemnice zapomnianej linii kolejowej (140 opinii)
Tunel pod Motławą. Kiedy budowa?
Trzy lata temu zostały przerwane prace nad koncepcją drugiego etapu Nowej Wałowej, której elementem ma być tunel pod Motławą wraz z linią tramwajową. Miasto nie wybrało nowego wykonawcy dokumentacji. Inwestycja nadal pozostaje w planach, ale realizacja odbędzie się dopiero po 2030 r.
Niedokończone prace nad wariantami Nowej Wałowej
Pod koniec 2020 r. wybrano firmę BPBK, która miała opracować wielowariantową koncepcję programowo-przestrzenną. Prace jednak zostały przerwane.
- W lipcu 2021 roku, z uwagi na niewypłacalność projektanta, odstąpiono od umowy z biurem projektowym, które miało opracować koncepcję programowo-przestrzenną dla zadania pn. Nowa Wałowa w Gdańsku - etap II. Nie podjęto wówczas decyzji o ponownym ogłoszeniu przetargu na opracowanie koncepcji - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tuż przed wypowiedzeniem umowy BPBK przygotowało trzy warianty z podwariantami przewidującymi etapowanie robót. Prac nigdy nie dokończono i nie wybrano ostatecznej koncepcji.
Więcej o wariantach przeczytacie tutaj:
Poznaliśmy pierwsze koncepcje przestrzenne Nowej Wałowej
Budowa tunelu po 2030 r.
Miasto jednak deklaruje, że wciąż jest zainteresowane realizacją tej inwestycji, która znalazła się w Strategii Rozwoju Miasta Gdańsk 2030 Plus.
- Liczymy, że realizacja tego projektu będzie możliwa po 2030 r. Umieszczenie w tunelu nitki tramwaju pozwoli miastu Gdańsk starać się o środki na realizację tego projektu z budżetu Unii Europejskiej - mówił niedawno Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Będzie drogo - tak jak w przypadku Nowej Politechnicznej
Jak pokazuje przykład Nowej Politechnicznej, odwlekanie w czasie dużych inwestycji nie służy niczemu dobremu, a już z pewnością zwiększa koszty realizacji.
Projektowanie Nowej Politechnicznej trwa już 9 lat. Niedawno miasto poinformowało, że szacunkowy koszt budowy to 800 mln zł. Kilka lat temu mowa była o 200 mln zł. W ramach tej inwestycji też powstanie tunel dla tramwaju.
Podobnie będzie z Nową Wałową i tunelem pod Motławą. Kilka lat temu jego budowę szacowano na 150 mln zł. Teraz tak "tanio" już by nie było, a za kilka lat ta kwota będzie z pewnością jeszcze wyższa.
Opinie (205) 5 zablokowanych
-
3 godz.
Za 10 to mogę już nie zyc
- 2 0
-
3 godz.
tunel? jaki tunel?
za chwilę dach będziecie robić w "kunszcie ", a później elewację... może następne przejście naziemne...
- 3 0
-
3 godz.
A niemożna przejścia nad tym zrobić? To jest przecież polityka Gdańska
- 2 0
-
2 godz.
Układ gdański chce tunelu - ukłon w stronę deweloperki budującej tam domy. Niech zrzucą się deweloperzy.
- 2 1
-
2 godz.
Może lepiej usprawnić wyjazd z tunelu przy dworcu do Toruńskiej? (1)
Czy to tylko dla urzędników? Fajna inwestycja, ale końcowy odcinek - tragedia.
- 7 1
-
1 godz.
jedno nie wyklucza drugiego
Ale Toruńską nie ominiesz Podwala i Wałów.
- 2 0
-
1 godz.
Prosze zrobic przejscie naziemne jak przy locie i dworcu
- 2 0
-
59 min
Obroncow
Niech miasto najpierw dokończy poszerzenie Obrońców wybrzeża do dwóch pasów. Poszerzy Czarny Dwor na dwa pasy w stronę tunelu .Na czarnym dworze powstają nowe budynki co miasto ma w zamian do infrastruktury drogowej oprócz wjazdu na posesję
- 1 1
-
56 min
Najpierw Igrzyska Olimpijskie w 2044. Śmiech. Kurde, co za prymitywni ludzie ci lewaccy politycy z Tuskiem na czele i jego wyborcy. CPK, tunele w miastach to megalomania, ale Igrzyska już nie. Za trzy lata pogonić tych oszustów!
- 1 0
-
2 min
Koszt tej inwestycji to jedyne Pińcet miliardów
Oczywiście dla ustawionego inwestora
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.