• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Rozwiązanie (2)

    Zakazać wjazdu samochodom

    • 3 1

    • (1)

      i rowerem

      • 1 1

      • i hulajnogą do sypialni

        • 1 0

  • Żelczyk robi to celowo-ma was boleć

    Macie stanac w takich korkach żebyście albo.z.frustracji albo z przyczyn finansowych przesiądziecie się do komunikacji. Nie ma.kasy na autobusy i tramwaj i.potrzeba waszej comiesięcznej składki na bilety.

    • 2 1

  • pytam (1)

    po kiego wała było ruszać piramowicza ?

    • 5 2

    • jest bezpieczniej a tragedii nie ma

      no chyba że tragedią jest 30 sekund stania w korku więcej
      ojoj

      • 3 3

  • Po co są władze Gdańska? (1)

    Czyżby nie po to aby mieszkańcom, a w zdecydowanej większości są kierowcami żyło się coraz lepiej?
    Władze uważają że kierowcy uwielbiają korki i dlatego robią wszystko by było ich jak najwięcej. Przykładów ich zdecydowanego działania nie brakuje.

    • 4 2

    • mieszkańcy są w zdecydowanej większości pieszymi, trollu

      spadaj na zakorkowane pseudoautostrady w Los Angeles i w okolicach Pekinu

      • 0 2

  • Korki sie dopiero zaczna

    Przez te durne zwężenia na Hallera, lato się zbliza

    • 2 1

  • No ogarnijcie sie. Skoro tam nie wbija zaden deweloper (1)

    (nie podam nazwy,bo wtedy wywala,ze tresc niedozwolona i nie publikuje), to nie bedzie zadnych usprawnień ruchu. Ludzie,którzy powinni juz dawno wylecieć ze swoich stanowisk, nadal będą ustalać irracjonalne i szkodliwe zasady ruchu. Może zaproponujcie kilka przejsc naziemnych w tym rejonie, to zaraz sie zbajdzie kasa i firma, ktora 2 lata będzie robić wybrzuszenia z pasami. Ocknijcie sie.

    • 3 1

    • jakie kryteria racjonalności stosujesz, trollu, przy analizie sensu rozwiązań inżynierii drogowej?

      jeśli myślisz tylko o samochodach, wysiądź z nich czasem i spróbuj przejść na drugą stronę ulicy, może coś zrozumiesz

      • 0 2

  • No fajny eksperyment z tymi zdjęciami .Taki niezbyt życiowy .

    Bo tak się składa że do większości kolizji dochodzi gdy rowerzysta nadjeżdża z prawej strony a bezmyślni kierowcy patrzą tylko w lewo wypatrując jadących samochodów.
    Fakt, że zdjęcia są skierowane właśnie w lewo jest więcej niż wymowny i świadczy o samochodocentrycznym spojrzeniu autora.

    • 1 3

  • (2)

    Odwrócenie kierunków na Konarskiego spowoduje takie same korki gdyż samochody utkną na światłach przejścia dla pieszych
    Natomiast wyjazd z Piramowicza jest swobodny w stronę Wrzeszcza i aleji Zwycięstwa i Końskiego traktu w stronę Gdańska
    Dlaczego terroryzują nas ped**arze

    • 5 1

    • sami się id..ci terroryzujecie bo nie umiecie poprawnie przejechać przez skrzyżowanie nie mając pierwszeństwa

      • 1 2

    • terroryzuje nas nadmiar samochodów

      i brak wyobraźni propagatorów jeżdżenia nimi

      • 0 2

  • Miasto się nigdy nie przyzna do błędu. Zwłaszcza, że od dawno trąbiono, że objazd pod Operą się zatka. (2)

    Teraz i tak jest luz bo trochę na zdalnym pracuje.

    • 2 1

    • błędna była poprzednia organizacja ruchu na Piramowicza (1)

      MIasto poszło po rozum do głowy i poprawiła rozwiązanie podnosząc bezpieczeństwo wszystkich. Safety first, my dear troll

      • 1 2

      • Zgadza się jest bezpieczniej - bo mniej aut teraz jeździ. Ideałem byłby zakaz ruchu.

        Jeśli wtedy jeździło więcej aut, to znaczy że tamten wariant był bardziej potrzebny. Ale komuniści wiedzą lepiej.

        • 0 1

  • progi zwalniające dla rowerzystów. (3)

    karać wszystkich równo i zbiorowo.

    • 4 1

    • (1)

      rowerzyści jadą 90 na godzinę id..to?

      • 1 2

      • jak jadą to najlepiej wie moja żona i teściowa

        jak baran na chodniku potrącił. Tak ze ręką nie mogła ruszyć jak kierownicą oberwała. Cyklistów trzeba ścigać jak piratów.

        • 1 0

    • cykofobię się leczy

      samochodozę także warto - źle wpływa na układ krążenia i zdolność kojarzenia faktów

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane