• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Tak jak w innych dzielnicach

    Postawić chamskie progi zwalaniające do 10 kmh góra co 100 metrów, ale lepiej co 50.
    Szkoda, że na Hallera nie jest pod górkę bo wtedy progi są najskuteczniejsze jak trzeba wyhamować 2t pod górkę i wtedy ruszać.
    Jest to ekonomiczne i ekologiczne.

    • 3 1

  • Panu Radnemu proponuję zapoznać się z zapisami Planu Zrównoważonej Mobilności Miasta Gdańska

    a także innymi dokumentami strategicznymi miasta. Radzę również obejrzenie czeskiego filmiku pt. Bludny kruh upadku mesta wraz z resztą koleżanek i kolegów z klubu radnych WdG. Każda zmiana organizacji ruchu pogarszająca warunki ruchu pieszych i rowerzystów może być uznana za niezgodną z zapisami wielu dokumentów strategicznych miasta - poprawianie warunków korzystania z samochodów jest propozycją analogiczną do propozycji żaby powoli gotowanej w garnku wody: jeśli nie zrozumie, że tylko radykalny ruch w postaci wyskoczenia z garnka może ustrzec ją przed ugotowaniem się żywcem na wolnym ogniu.

    • 3 3

  • Miasto cały czas utrudnia (1)

    Skręt w prawo bardzo konieczny dla samochodów osobowych

    • 6 2

    • dodatkowy pas do skrętu w prawo

      obniża komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych przez skrzyżowanie

      • 0 0

  • (2)

    Ciekawe kto tam mieszka, ze koniecznie musi mieć spokój.....?

    • 7 2

    • Pan Conradinum :)

      • 0 1

    • im mniej samochodów w mieście tym większy spokój wszystkich

      samochodozę się leczy. Gdy wszyscy chcą jechać samochodem, całe miasto stoi w korkach

      • 0 1

  • (18)

    Najbardziej dyskryminowana grupa mieszkańców Gdańska to kierowcy. To są celowe działania władz miasta, aby korzystać z komunikacji miejskiej. I to nie koniec.

    • 150 44

    • I bardzo dobrze (12)

      Miasto jest nie dla samochodów tylko dla ludzi

      • 21 24

      • (2)

        Więcej mieszkańców jeździ tymi samochodami niż rowerami

        • 17 12

        • in mniej samochodów, tym mniej korków (1)

          innego wyjścia nie istnieje

          • 6 11

          • Proponuję zamykać sklepy po godz. 16 po jedynie na dowóz. Nie będzie korków

            • 2 1

      • Samochodami jeżdżą ludzie

        Nie byłoby nic złego w forsowaniu komunikacji, gdyby działała

        • 13 6

      • Tylko ci kierowcy finansują komunikację (3)

        Z której nie korzystają

        • 9 11

        • (2)

          Kierowcy ledwo finansują wypadki drogowe i tyle :)

          • 12 12

          • (1)

            Skoro większość społeczeństwa to kierowcy to śmiało można powiedzieć że finansują infrastrukturę

            • 6 6

            • nieprawda. Większość społeczeństwa to piesi

              • 0 2

      • (2)

        a tory kolejowe nie są dla rowerzystów tylko dla pociągów. Skoro rozbiera się linie kolejowe tylko po to by zbudować ścieżki rowerowe to po pierwsze spotykamy się z wykluczeniem komunikacyjnym, a po drugie z większą ilością aut w mieście

        • 6 6

        • Tyle razy czytam te głupoty a jeszcze ani razu nie byłeś w stanie wskazać mi (1)

          działającej linii kolejowej, która została zamknięta i rozebrana by zbudować "ścieżkę" rowerową. Puste słowa.

          • 5 1

          • Linia kolejowa Twarda Góra - Nowe, nie mówiąc o linii do Skarszew Krokowy(tam był ruch drezynowy)

            • 0 1

      • Jak skonczy sie dojenie kierowcow to gdzie miasto odzyska utracone wplywy ? Ktos bedzie musial za to zaplacic

        • 2 3

    • Kierowcy to Jezus naszych czasów

      Słupki parkingowe to korona cierniowa

      • 9 5

    • żeby ta komunikacja jeszcze działała

      wieczne awarie, ścisk, raz za gorąco raz za zimno, a do większości miejsc kursy co 30-60min.

      • 11 4

    • piesi!

      • 3 2

    • Wyborny żart milordzie!

      • 2 2

    • Ile przestrzeni zajmują samochody?

      Rujnujecie przestrzeń, estetykę, powietrze w imię przepustowości i wygody. Jeżeli to jest dyskryminacja, to ja chcę być dyskryminowany.

      • 2 4

  • nie bo kierofczyki będą centralnie stać na przejeździe blokując przejazd rowerzystom

    • 2 4

  • mieszkaniec koło Hallera i Piramowicza (1)

    zamknięta Piramowicza na podstawie sfałszowanych argumentów o wielu wypadkach rowerzystów to celowa zagrywka zmuszenia do kimunikacji miejskiej . Sam używam roweru ale także głowy . Ten i**otyzm obecnego ZDiZ możan naprawić stawiając np 2 znaki STOP przy skrzyzowaniu - dla rowerzystów i samochodów dla starego rozwiązania ruchu Piramowicza . Chyba zostaje nam poczekać na następne wybory i odciąć wreszcie tę bandę nieudaczników od żłoba

    • 7 4

    • jaii8m cudem deb..lu rowerzysta ma nie miec pierwszeństwa na przejeździe skoro gwarantuje mu je ustawa kto ma mieć pierwszeństwo samochód na bocznej uliczce przed rowerzystą jadącym po głównym ciągu komunikacyjnym?Pomyslunku trochę id..to

      • 1 2

  • Zamknąć ul Hallera i nie będzie problemu pozdrawiam prezydentkę która wszystko wi lepij

    • 1 2

  • Grzelak

    Grzelak, czas odejść. Za często odpływasz.

    • 5 3

  • Lepeij milczeć jak się nie ma nic sensownego do powiedzenia

    Grzelak, jeśli nie masz litości nad innymi to miej chociaż na sobą. Nie odzywaj sięi! Wiecznie pleciesz bzdury. Nie pamiętam byś kiedykolwiek coś mądrego powiedział.

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane