- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (111 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (18 opinii)
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. Konarskiego między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3114/750x0/3114569-Po-lewej-obecna-organizacja-ruchu-na-Piramowicza-i-Konarskiego-Po-prawej.webp)
porównać
Grzelak: to zbyt niebezpieczne
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.
Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.
Odwrócenie ruchu niemożliwe
Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.
- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.
Opinie (443) 7 zablokowanych
-
2022-02-24 09:00
złaź z rowerka (1)
Dlaczego faworyzuje się rowerzystów ? Święte, bezkarne krowy ...progi zwalniające dla rowerzystów i byłoby mniej kolizji...
ale nie... to trzeba było odwrócić ruch na Piramowicza i zakorkować Hallera.
Samochody stojące w korku, tramwaje stojące w korku, spaliny (a Gdańsk niby taki pro-eko).
Grunwaldzka ograniczona do 50 km/h ... Po co nam 3pasmowa ulica łącząca trzy miasta usprawniającą ruch? Może w ogóle ją zlikwidujmy i zróbmy drogę rowerową z chodnikiem ...
Grzelak złaź z rowerka i jeździj codziennie Hallera to zobaczysz co tam się dzieje!!!- 2 2
-
2022-02-24 09:34
trollu drogi, zwiększanie limitów prędkości nie zwiększa przepustowości pasa drogowego dla samochodów
tylko sprzyja generowaniu większego hałasu poza godzinami szczytu. Polityka transportowa miasta to za poważna sprawa by pozostawiać ją w rękach inżynierów ruchu drogowego. To jest opinia szefa departamentu transportu w rządzie USA znana od ponad 50 lat.
- 0 1
-
2022-02-24 10:27
Do odważnych.... (2)
Kto ma flexa bezprzewodowego i wytnie zakaz skrętu/wjazdu w Konarskiego i z drugiej strony znak drogo jednokierunkowej?
Usprawni to ruch....
Już od pół roku chce to zrobić ale żona mnie zniechęca ...
Z resztą jeżdżę tamtędy max raz w miesiącu....
Ale gdybym miał jeździć codziennie ...
Po max tygodniu flex by wjechał....- 0 0
-
2022-02-24 10:34
Dobry pomysł...
Czekamy na odważnego.
- 0 0
-
2022-02-24 14:55
czyli kto nosi spodnie ?
- 0 0
-
2022-02-24 11:26
korki na Hallera (1)
Stoję na Hallera w korku na prawym pasie ,który jest do skrętu w prawo i do przejazdu przez skrzyżowanie w lewo, chcę po przejechać skrzyżowanie i wjechać bezpiecznie w Konny Trakt.
Generuję korek ponieważ z lewego pasa na Hallera nie mogę zjechać w łącznik z Konnym Taktem.
Nie wszyscy chcą jechać do centrum, są też mieszkańcy dzielnicy Aniołki również pokrzywdzeni.
Jeżdżę nie tylko samochodem ale i rowerem i sądzę ,że kierowcy są gorzej traktowani.- 1 0
-
2022-02-24 12:36
Kierowcy są gorzej traktowani???
Proszę sobie policzyć:
- kwotę nakładów finansowych na infrastrukturę dla samochodów (drogi, miejsca parkingowe, itd.)
- powierzchnię zajmowaną na ww. infrastrukturę (drogi i miejsca parkingowe pod domami, biurami, centrami handlowymi itd.)
- jakoś utrzymania ww. infrastruktury w porównaniu z chodnikami i drogami rowerowymi,
- czas jaki mają odstać rowerzyści, piesi, tramwaje żeby mógł przejechać strumień samochodów.
Przede wszystkim to sami kierowcy zgotowali sobie taki los - jak słyszę i widzę kto na jakich odcinkach jeździ autem i po co - to się za głowę łapię.
Ktoś ma dosłownie 15 minut spacerem do kościoła w niedzielę - i wsiada do auta.
Ktoś inny ma bezpośredni (i nie najgorszy) autobus dokładnie spod swojego bloku pod mój - i wsiada do auta.
Kierowcy to najliczniejsza grupa, która oczekuje najwięcej - w dzisiejszych czasach zmiana na lepsze dla kierowców oznacza ogromne nakłady finansów i przestrzeni (a planeta nie jest z gumy).
Rowery wymagają znacznie mniej a nadal nakłady na tę infrastrukturę są na gorszym poziomie a od lat są takie miejsca, które w przypadku dróg by już dawno zostałyby zrobione na super poziomie.
Przykładowo: od lat nie rusza z miejsca zrobienie infrastruktury rowerowej na ul. Kołobrzeskiej.
Od lat nie ma cywilizowanego przejazdu rowerowego pod wiaduktem kolejowym nad ul. Pomorską.
Absurdalne dla rowerzystów skrzyżowanie Hynka i Rzeczypospolitej.
Pozbawiona stojaków rowerowych dla przyjezdnych Żabianka z naczelnym absurdem w postaci zakazu jazdy szerokim jak pas startowy deptakiem. Że niby rowerzyści mają kluczyć jezdniami między blokami.
Wyłożone brukiem Główne Miasto i Garnizon, gdzie jeżdżenie rowerem to katorga a jednocześnie dojazd rowerem jest pożądany ze względu na ograniczenia w parkowaniu
Prywatni deweloperzy mają zapewniać miejsca parkingowe ale jakość i ilość stojaków rowerowych woła o pomstę do nieba.- 0 2
-
2022-02-24 14:57
spokojnie.. już niedługo Putin wprowadzi porządek
- 0 0
-
2022-02-24 14:57
Najpierw tłuki z zdiz celowo popsuły
A teraz niby pytają co zrobić.. ręce opadają!
- 1 0
-
2022-02-24 19:42
Grzelak też mówił, że wojnę spowodowało złe słowo Polaka przeciwko Polakowi.
- 0 0
-
2022-02-24 23:52
Tez pytanie...
Zawęzić jeszcze bardziej najbardziej uczęszczana ulicę. Co za niedorzeczny pomysł z tym remontem. Zrobiona ulica i zapaskowana.
- 1 0
-
2022-02-26 10:33
Przy Operze prawy pas tylko do skrętu w prawo
Przy Operze prawy pas tylko do skrętu w prawo i korki rozładowane
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.