- 1 Dostał 5 mandatów naraz (54 opinie)
- 2 Winda, która wygląda jak kapliczka (26 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (282 opinie)
- 4 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (115 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (197 opinii)
- 6 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (41 opinii)
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. Konarskiego między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3114/750x0/3114569-Po-lewej-obecna-organizacja-ruchu-na-Piramowicza-i-Konarskiego-Po-prawej.webp)
porównać
Grzelak: to zbyt niebezpieczne
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.
Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.
Odwrócenie ruchu niemożliwe
Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.
- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.
Opinie (443) 7 zablokowanych
-
2022-02-23 20:50
Masakra
Tylko kompletny laik może ignorować codzienny koszmar kierowców w tym miejscu.
- 4 1
-
2022-02-23 21:02
zaprosić te władze
zaprosić te władze które zajmują się wielką polityką a nie miastem
- 2 1
-
2022-02-23 21:03
Władze Miasta przeciwko zmotoryzowanym mieszkańcom. (1)
Chciało by się powiedzieć, że działanie władz Gdańska wynukają z głupoty...
Niestety to nie prawda. To celowe działanie fanatyków mające na celu szkodzenie zmotoryzowanym mieszkańcom Gdańska.
Posiadaczy samochodów jest więcej niż rowerzystów. Ale Władze zostały opanowane przez ludzi kierujących się ideologią a nie dobrem mieszkańców.
Gdańsk pod rządami Dulkiewicz marnuje publiczne pieniądze na niepotrzebne inwestycje w naziemne przejścia dla pieszych usytuowane tuż obok istniejących przejść podziemnych. W tym czasie jedynym samochodem którym można bezpiecznie poruszać się po ulicach Gdańska jest terenówka. Montowanie progów zwalniających jest niepotrzebne, dziury w jezdni w zupełności wystarczają.
Za kilka miesięcy zostanie oddana do użytku droga S6 do Chwaszczyna, wszyscy jadący do i z Gdańska będą jechali przez Osowę do Oliwy. Jeśli na Hallera są korki, to będą one niczym w porównaniu z zakorkowaną Osową i Oliwą. Ale cyklistów UM to nie interesuje, bo to nie będą rowerzyści. Prezydent Miasta najwyraźniej nie umie przewidywać zmian jakie niedługo tam nastąpią.
Mam nadzieję, że kierowcy podziękują za to wszystko pani Dulkiewicz przy okazji wyborów.- 6 1
-
2022-02-24 09:35
władze miasta deklarują chęć dążenia do poprawy warunków ruchu pieszych i rowerzystów
dlatego w temacie ulicy Konarskiego nie powinny się cofnąć ani na krok. To kierowcy kierowcom gotują ten los.
- 1 2
-
2022-02-23 21:37
Rondo
Tam trzeba zrobić! Konarskiego/Zwycięstwa pierwsze rondo a Piramowicza/Zwycięstwa drugie
- 2 1
-
2022-02-24 00:36
Trudny wyjazd
Do Panów wypowiadających się w artykule:
Proponuje z ul. Kopalnianej we Wrzeszczu wyjechać w lewo na ul. Chrobrego- 0 1
-
2022-02-24 01:04
A w sumie czemu nie?
Działałoby jako dodatkowy prawoskręt
- 0 1
-
2022-02-24 03:04
Benzyna po 30zl.
Lub zakaz poruszania sie po mieście autem starszym niz 15 lat
- 2 1
-
2022-02-24 04:18
Radni sceptyczni (1)
To jak wyjasnia zawezanie ulicy Hallera po remoncie? Radni nie sa sceptyczni, radni tylko udaja. Naprawde realizuja polityke obrzydzania ludziom jazdy autami i wyganiania ludzi z samochodow na rowery. Smieszne ronda, garby, dziurawe drogi. Wszystko to powoduje uszkodzenia aut. Korea Polnocna.
- 2 1
-
2022-02-24 09:36
kierowcy obrzydzają warunki jazdy innym kierowcom
kiedy zrozumiesz, że to nadmiar samochodów jest dla nich głównym problemem?
- 0 2
-
2022-02-24 06:49
Arogancja władzy.
Demokracja demokracją a pan Grzelak jak ojciec dla dzieci wie co jest najlepsze dla Gdańszczan. Jedynym sposobem na zmianę takiego stanu rzeczy są nieodległe wybory samorządowe i wybór mądrzejszych ludzi. Czas na zmianę skamieliny rządzącej Gdańskiem od dziesięcioleci.
- 5 2
-
2022-02-24 07:40
Kto by się spodziewał, że na Hallera będą takie korki... No zupełnie nie mam pojęcia jak do tego mogło dojść.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.