• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Odwócić kierunek oraz wybudować sygnalizację świetlną. Różnica wysokości nie będzie problem, a sygnał zielony odseparuje pojazdy od pieszych i rowerzystów godząc potrzeby zachowania bezpieczeństwa z potrzebami ruchowymi.

    • 1 1

  • (1)

    Po prostu nie zagłosujemy na obecne władze. Zmiana jest konieczna, skoro nas nie słuchają.

    • 4 2

    • jesteście w mniejszości, tylko nie potraficie tego przyjąć do wiadomości

      samochodza zaślepia

      • 0 1

  • (1)

    Proponuję zasądzić władze miasta o celowe zmuszanie kierowców do stania w korkach i wdychania trujących spalin. Celowe, bo istnieje możliwość zapobieżenie powstałej sytuacji.

    • 4 1

    • zgłoś roszczenia do swoich znajomków korzystajacych z samochodów na odległość poniżej 3 km

      to ich nadmiar jest źródłem twoich uciążliwości.

      • 0 0

  • (1)

    Pomroczność jasna władz Gdańska

    • 3 1

    • raczej samochodozowych trolli na tym portalu

      cyklofobię się leczy

      • 0 1

  • Jedynym sensownym rozwiązaniem jest przywrócenie ruchu samochodowego z al. Hallera do al. Zwycięstwa przez ul. Piramowicza, tj. przywrócenie stanu poprzedniego.

    • 4 1

  • jak odkorkowac ulice ? to proste. z obu stron ustawic znak B-1

    • 1 0

  • Złote rady samorządowca ws. korków: (1)

    Zwężać pasy, usuwać przyciski na przejściach, stawiać galerie handlowe w centrum, likwidować przejścia podziemne.......

    • 5 2

    • po prostu dbać przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych

      przy okazji skorzystają z tego rowerzyści, hulajnogowcy i pasażerowie transportu zbiorowego

      • 0 0

  • Prymat ideologii nad zdrowym rozsądkiem: na Konarskiego ruch jest znikomy, bo przy tej ulicy jest tylko kilka domów, i to nie (1)

    mieszkalnych, a biur

    • 0 2

    • drastyczny przykład samochodozy

      ciche ulice powinny pozostać ciche

      • 0 0

  • Kiedys Hallera byla w calosci 2 pasmowa droga (1)

    Jakis czas temu zmieniono ja przy ogrodkach dzialkowych na jednopasmowke. Tak wlasciwie nie wiem po co, bo tam wlasnie wybudowalo sie po przeciwnej stronie duze osiedle. Ktos kompletnie nie mysli podejmujac takie decyzje.

    • 8 3

    • po prostu myśli inaczej niż ty

      samochodów w mieście jest nadmiar, dlatego warto tworzyć rozwiązania poprawiające warunki korzystania z mniej terenochłonnych pojazdów oraz stawiać na wysoki komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych

      • 0 3

  • Iść jeszcze bardziej na rękę deweloperów.Budować, budować aż miasto zakorkuje się na amen.A potem wybudować sobie za ,, promocję" od tychże firm dom na wsi i śmiać się z i**otów , którzy zamieszkują w ,, metropolii"Gdańsk.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane