• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Najszybciej rozladuje sie korki na Hallera przez wprowadzenia zakazu wjazdu

    • 2 1

  • No to może ja zaproponuje ciekawe rozwiązanie (4)

    A mianowicie należy zaorać szkoły conradinium i na tym terenie wykonać estakadę która górą płynnie będzie włączać się w kierunku Gdynii , coś na wzór co jest od 50 lat przy forum . Ruch rowerowy odbywać będzie się dołem.
    Nie dziękujcie

    • 2 4

    • we współczesnych miastach europejskich rozbiera się estakady mające rozładować korki (3)

      podobnie w miastach USA. Tylko radykalne postawienie na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów oraz wymiana taboru SKM i zwiększenie częstotliwości połączeń tego środka transportu w Trójmieście może coś pomóc.

      • 3 4

      • Bzdura

        Jak można jeździć SKM ramię w ramię z jakimś śmierdzącym obszczymurem , to ja wole nawet w lekkim koreczku jechać i to bez przesiadek

        • 3 1

      • (1)

        Nie byłeś w USA...... to widać. Rozbierają tylko nie potrzebne estakady i w stanie katastrofalnym.

        • 4 1

        • byłem wielokrotnie

          teraz mogę codziennie odwiedzać przy pomocy YouTube'a. Wygooglaj pojęcie traffic evaporation i spróbuj zrozumieć o co chodzi.

          • 0 0

  • Gaitix

    Zmieńcie włodarzy

    • 1 1

  • Grzelak kończ waść

    Grzelak do dymisji !!!!!

    • 5 1

  • Wyborca Peło

    Grzelak nie ma pojęcia co się dzieje w Gdańsku i ta jego świta .Wybory tuż tuż

    • 5 4

  • Propozycja bez sensu

    Kierowcy będą stawać w poprzek chodnika i ścieżki rowerowej. Aby nie blokowali chodnika i ścieżki w oczekiwaniu na możliwość wyjazdu, trzeba by zrobić im azyl a wtedy będzie to wyglądać identycznie jak na Piramowicza.

    • 1 1

  • Świetny pomysł, więc trzeba ją wyremontować i przystosować !!!

    • 0 2

  • Przywrócić Piramowicza jak było wcześniej !!! (1)

    • 7 3

    • jak kierowcy nauczą się jeździć zgodnie z przepisami....

      czyli nigdy

      • 2 0

  • Jak zmniejszyc korku w Gdańsku i nie tylko zabronić wozić swoje Braianki i Jesiki do szkoły na drugi koniec miasta!! (1)

    Przywrócić rejonizacje i niech chodza do szkoły która maja pod nosem!
    Do mojej szkoły przyjezdzaja takie dzbany z drugiego końca miasta z dzieciakami pytam sie dlaczego bo słyszeli ze to najlepsza szkoła. :) Za to sąsiadka wozi swoje dzieciaki do szkoły tam gdzie tamci mieszkają pytam dlaczego? Podobno tam jest najlepsza szkoła :)
    Jak by sie zamienili mieszkaniami pewnie nadal wozili by dziecko autem bo unas to nobilituje im sie wydaje ze wtedy sa jacyś lepsi :) Przeciez dziecko nie moze chodzic na piechote do szkoły pod blokiem bo tak to pewnie tylko biedaki robią:)

    • 5 0

    • Przecież to jest nie konstytucyjne co proponujesz

      Ale sam pewnie wolales wolne sądy itp.

      • 0 1

  • Dulkiewicz do dymisji.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane