- 1 Dostał 5 mandatów naraz (64 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (300 opinii)
- 3 Winda, która wygląda jak kapliczka (34 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 5 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
- 6 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (43 opinie)
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. Konarskiego między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3114/750x0/3114569-Po-lewej-obecna-organizacja-ruchu-na-Piramowicza-i-Konarskiego-Po-prawej.webp)
porównać
Grzelak: to zbyt niebezpieczne
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.
Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.
Odwrócenie ruchu niemożliwe
Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.
- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.
Opinie (443) 7 zablokowanych
-
2022-02-23 13:02
Kiedy miasto w idi.otyczny sposób utrudni ruch
(Piramowicza), a następnie idzie w zaparte, że to był najlepszy możliwy pomysł i nie da się zrobić lepiej...
- 13 3
-
2022-02-23 13:02
powrót do przeszłości?
a po co bezmózgi zmieniały coś co było dobre?
- 12 4
-
2022-02-23 13:03
(1)
Miasto przyznając rację radnemu przyznałoby się do błędu, a to z obecną totalną władzą Gdańska jest nie możliwe. Oni są nieomylni.
- 14 6
-
2022-02-23 13:11
Oni nie są nieomylni.
Im się wydaje, że są nieomylni. Niby nic, a jednak ogromna różnica.
- 2 3
-
2022-02-23 13:07
To miasto
to tragedia z tymi urzędnikami co zawsze lepiej wiedzą co jest dla mieszkańców dobre a co złe
- 8 3
-
2022-02-23 13:07
Wyprowadzić się
- 3 4
-
2022-02-23 13:11
Parodie władz Gdańska
Ulica Piramowicza to jest tylko jedno z wielu punktów w Gdańsku , które nasze władze za nasze pieniądze doprowadzają do absurdu. Nie liczą się koszty , utrudnienia, tworzące się korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze stojących samochodów w korkach na tychże rowerzystów i pieszych.
Prosze zauważyć , że tramwaje też stoją tam w korku. Całe centrum miasta zakorkowane przez NOWE przejście dla pieszych. Jakim to kosztem się odbywa? Za jakie to pieniądze , że ich stać na to żeby tak długo to robić. Stara Słowackiego jest remontowana drugi rok. Pani Prezydent - nie na takiego prezydenta oddałem swój głos.- 12 4
-
2022-02-23 13:16
Na Hallera przede wszystkim powinno się zlikwidować te durne zwężenia. Nikomu to niepotrzebne.
- 9 6
-
2022-02-23 13:17
Ten Grzelak to bezczelna postać.
- 14 1
-
2022-02-23 13:23
Konarskiego w tej chwili jest zupełnie nieużywaną ulicą, zmiana jej kierunku to dobry pomysł
trochę by to rozładowało pewnie ruch ale przydałoby się pomyśleć o czymś więcej
- 157 28
-
2022-02-23 13:29
Kiedy metro w Gdańsku ? Ile można odwlekać to, co nieuniknione. ? (4)
- 3 4
-
2022-02-23 13:39
(1)
Nigdy nie będzie metra w Gdańsku. Poziom mórz się podnosi.
- 2 3
-
2022-02-23 14:11
a Nowy Jork ? Metro 20 metrów poniżej poziomu morza.
- 1 0
-
2022-02-23 14:41
Nigdy nie bedzie metra w Gdańsku bo za 20 lat bedzie juz inny transport przeniesie sie nad ziemią.
I pod stawowa sprawa niestac nas bo mamy juz skm i pkm
- 0 0
-
2022-02-23 19:58
Metro w tym gruncie? Pan jest o zdrowych zmyslach?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.