• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • Ten problem z wyjazdem z ul. Piramowicza do Al.Zwyciestwa (2)

    Pokazuje, jak niekompetentni ludzie zajmują się tymi sprawami.
    W tym miejscu wystarczy postawić barierki dla pieszych oraz rowerzystów i przenieść owe przejście bardziej w głąb ulicy Piramowicza. Jakie będą skutki takiego przeniesienia? Rowerzyści przejeżdżając przez owe skrzyżowanie będą zmuszeni do zmniejszenia prędkości i wjazdu w ul.Piramowicza ok.15 m.
    Tym samym będa bardziej widoczni dla kierowców z obu stron. Kierowcy oczekujący na wjazd na Al. Zwycięstwa nie będą blokować przejazdu rowerzystom i przejścia dla pieszych, bo ten odcinek będzie zamknięty barierkami.
    Takie trudne do wdrożenia?

    • 25 4

    • Wystarczołyby postawić barierki dla samochodów na Hallera i od razu korek by zniknął.

      • 3 3

    • haha jadąc prosto zwycięstwa mam skręcać w boczną ulicę a potem wracac na zwycięstwa bo paru głupich ch.jów nie umie jeździc samochodem suuuper interes dla mnie nadkładanie drogi bo deb..bili nie nauczono że rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe nowość to jest dla gdańskich kierowców

      • 0 2

  • Grzelak za kim stoisz za kolegami czy za mieszkańcami? (1)

    pamiętaj że jesteś urzędnikiem

    • 18 3

    • Tylko nie Grzelak! To Pan Grzelak - i nie jest twoim urzędnikiem - ma plecy i służy deweloperom

      • 4 0

  • Banda dyletantów siedzi w urzędzie. Każda ich decyzja jest obliczona na utrudnianie zwykłym mieszkańcom codziennego życia w tym

    Wiadomo, turysta lepszy, bo turysta przyjedzie na chwile, zostawi kasę i zgnilizny pod warstwą pięknego pudru nie zobaczy!

    • 15 2

  • Nowy ciag ulic do Gdyni !!!

    Trzeba zaprojektować ciag ulic , równoległych do obecnych , po drugiej stronie torów kolejowych . Umożliwi to przejazd alternatywny z Gdańska do Gdyni i spowoduje rozłożenie ruchu samochodowego na dwie arterie , przełoży się to na zwiększenie przepustowości i bezpieczeństwa na tych trasach !!!!

    • 5 3

  • Jakie to dziwne wszystko, czy ul. Chopina , Moniuszki jest dostosowana do setek aut? Czy WSB powinna być w takim miejscu, ale kogo to obchodzi..... Przecież urzędnicy mieszkają gdzie indziej....

    • 6 2

  • Postawic Lustro i wrócić Piramowicza do starej organizacji ruchu!

    Najprostrze rozwiązania są najefektywniejsze!

    • 14 5

  • Radny Błaszkowski niech sobie pod swoimi oknami robi taki ruch. (2)

    Za dużo jest samochodów w mieście i tyle.

    • 6 16

    • Nie za dużo samochodów

      Tylko za dużo masz sieczki w głowie

      • 0 0

    • Wiecej buduj

      • 0 0

  • (2)

    Połowa kierowców do transportu miejskiego i korki znikną.

    • 7 9

    • nie zmieszczą się

      • 3 1

    • I zlikwidować pasy rowerowe.

      • 0 0

  • (1)

    Kierowca na zdjęciach gapi się w lewo.Rowerzysta jadący z prawej zostanie rozjechany.

    • 4 1

    • Mała strata

      • 1 0

  • Niestety trzeba stwierdzić, że od jakiegoś czasu miasto prowadzi jakąs walke przeciwko kierowcom... (2)

    niestety nie mam y metra i jak kolwiek by nie zaklinać rzeczywistości, auta są niezbędne.
    I pisze to jako częsty uzytkownik roweru i hulajnogi.

    • 17 4

    • Ty najwyrazniej niemasz mózgu dlatego sie tym chwalisz (1)

      • 0 4

      • Eh gdyby tylko pies na schodach nie wyprzedził. Miałbyś jakieś szanse, a tak geny pomieszane.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane