- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (110 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (34 opinie)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (15 opinii)
Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne
Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. Konarskiego między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.
Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3114/750x0/3114569-Po-lewej-obecna-organizacja-ruchu-na-Piramowicza-i-Konarskiego-Po-prawej.webp)
porównać
Grzelak: to zbyt niebezpieczne
Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.
Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza
Postanowiliśmy to sprawdzić.
Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.
Odwrócenie ruchu niemożliwe
Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.
- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.
Opinie (443) 7 zablokowanych
-
2022-02-23 11:49
Partia Wszystko dla Auta, a nie Gdańska. Dno i wodorosty panie Błaszkowski. Idź pan na radnego Banina.
- 12 20
-
2022-02-23 11:56
Miasto wrogiem mieszkańców (2)
- 29 13
-
2022-02-23 14:53
samochód nie jest odpowiednim środkiem transportu do poruszania się po mieście (1)
to jest opinia dyrektora firmy Volvo z roku 2000
- 3 4
-
2022-02-23 15:47
Dzisiaj rzekłby
kup pan volvo
- 1 0
-
2022-02-23 11:58
Rozładowanie korków jest bardzo proste.
Trzeba poprostu mniej jeździć samochodem. Trzeba sobie dobrze zorganizować życie.
- 14 17
-
2022-02-23 11:59
(1)
Trzeba pomyśleć o budowie nowej alternatywnej drogi.
- 8 7
-
2022-02-23 14:53
wielu dróg dla pieszych i rowerzystów
hulajnogowcy także z tego skorzystają
- 0 0
-
2022-02-23 12:00
Skoro ul. Piramowicza (3)
jest tak 'trudnym" przypadkiem, prosimy o podanie z imienia i nazwiska osobę, która na takie rozwiązanie wpadła. Zastosowane rozwiązanie zupełnie pomija troskę o mieszkańców Miasta , a uwzględnia wyłącznie rowerzystów. Może światła przy ścieżce rowerowej uspokoiłyby ruch na ścieżce? Podkreślam słowo "ścieżka", bo często rowerzyści myślą, że to tor wyścigowy.
- 28 10
-
2022-02-23 14:55
abu, chyba Ci spaliny wypaliły zdrowy rozsądek (1)
Przez kilkadziesiąt lat infrastruktura miejska była tworzona z myślą wyłącznie o kierowcach samochodów. Od kilku lat miasto podejmuje nieśmiałe próby poprawy warunków korzystania z rowerów i poprawy warunków ruchu pieszych, a ty piszesz dyrdymały o uwzględnianiu wyłącznie rowerzystów?
- 3 6
-
2022-02-24 04:27
To nie sa niesmiale proby
Tylko celowa i zaplanowana polityka zgodna z agenda 2030.
- 0 0
-
2022-02-24 10:16
NIe podkreślaj słowa "ścieżka"
bo nigdzie, ani w prawie, ani w nomenklaturze transportowej nie występuje takie określenie. Ścieżkę masz w lesie.
- 0 0
-
2022-02-23 12:00
Może brak dodarkowego połączenia (1)
np wiadukt nad torami Marynarki Polskiej - Al Zwycięstwa
- 1 7
-
2022-02-23 14:56
rozbudowa sieci drogowej w żadnym mieście świata nie przyczyniła się do rozładowania korków
tylko poprawa warunków ruchu pieszych i rowerzystów a więc restrykcyjna polityka wobec użytkowników samochodów może coś pomóc. Sprawdzone w wielu miastach wielu krajów świata.
- 1 3
-
2022-02-23 12:02
Nowa Świętokrzyska kiedy ? (3)
Korki na południu przechodzą ludzkie pojęcie
- 9 8
-
2022-02-23 12:28
(1)
Z pretęsjami do kolbud!!!!!!!!
- 5 6
-
2022-02-23 12:45
Z czym?
- 6 3
-
2022-02-23 14:57
jak się zbuduje kolejną linię PKM to może korki się na południu zmniejszą
budowa nowych ulic tylko przesuwa korki a nawet przyczynia się do wzrostu zakorkowania centrum miasta.
- 1 0
-
2022-02-23 12:02
Zmanipulowane zdjęcia (1)
Zdjęcia mające pokazywać widoczność robione są dla niepoznaki z perspektywy samochodu stojącego na przejściu dla pieszych. Auta stojące w ten sposób blokują pieszym chodnik i zmuszają ich do wchodzenia na drogę dla rowerów. Proszę pokazać jak wygląda widoczność z perspektywy auta nieblokującego ruchu.
- 9 12
-
2022-02-24 10:04
Ale tam pieszych jest jak na lekarstwo.
- 0 0
-
2022-02-23 12:03
Jedyną opcją jest inwestycja Miasta w budowę centrum laboratoryjnego
nad badaniami do teleportacji umysłu i ciała Gdańszczan w godzinach szczytu,
z domu do pracy albo odwrotnie :)- 9 3
-
2022-02-23 12:04
Proponuję płatny wjazd samochód do centrum (7)
To powinno ograniczyć korki.
uzyskane pieniądze miasto powinno przeznaczyć na komunikację publiczną i infrastrukturę rowerową.
To również powinno ograniczyć korki.
Cieszę się, że mogłem pomóc.- 15 20
-
2022-02-23 14:27
a ja proponuję pełen koszt przejazdu w bilecie
dasz 400zł za miesięczny i 16 zł za przejazd i wtedy się wymądrzaj.
- 4 5
-
2022-02-23 14:34
Również płatny wjazd rowerem do centrum (2)
Infrastruktura rowerowa też wymaga nakładów.
- 3 5
-
2022-02-23 14:48
Tak, jak parkujące samochody ją zniszczą.
- 3 1
-
2022-02-23 14:59
badania wykazują, że nakłady na infrastrukturę rowerową wykazują się najlepszymi wskaźnikami
efektywności ekonomicznej, więc nie pisz bzdur
- 3 2
-
2022-02-23 14:36
Tak juz jest wielu miastach europy zachodniej I do buraczka z blachosmroda komunikacja miejska jest dotowana na całym swiecie (1)
a to dlatego ze jest wybawieniem dla mieszkanców zato blachosmrody są wyłacznie szkodnikami!Jak on ma płacić pełny koszt dzbanie za bilet to ty bys musiał placic pełny koszt podatku drogowego szkody jakie powodujesz miesiecznie by przerosły wartosc twojego złomu efekt był by taki ze byc musiał go złommowac i jechac rowerem!!
- 4 3
-
2022-02-23 14:57
Może ktoś to przetłumaczyć na język polski?
- 1 1
-
2022-02-23 14:48
Już niedługo
Rada gminy, która ustanowi własną strefę czystego transportu, będzie miała prawo wpuścić do niej pojazdy, które nie spełniają wymogów strefy. Wszystko jednak będzie miało miejsce pod pewnymi warunkami. Zwolnienie będzie mogło prawnie obowiązywać maksymalnie przez trzy lata. Z kolei a kierowcy otrzymają pozwolenie na jazdę po mieście tylko w godzinach od 9:00 do 17:00.
Opłata tak jak już wspomnieliśmy, nie może być wyższa 2,50 zł za godzinę w przypadku jednorazowego wjazdu. Trudno jednak uwierzyć w to, że gminy będą chciały zarobić na tym mniej niż mogą. Będzie można również wykupić abonament na kwotę 500 złotych, a tyle samo będzie wynosił mandat za złapanie przepisów.- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.