• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwe korki na Hallera. Radny wskazał rozwiązanie, miasto przeciwne

Maciej Korolczuk
23 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego. Po odwróceniu ruchu na Piramowicza korki na al. Hallera stały się bardziej uciążliwe. Radny Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta, by umożliwić kierowcom jazdę równoległą do Piramowicza ulicą Konarskiego.

Radny Gdańska Wojciech Błaszkowski zaapelował do władz miasta o zmianę kierunku ruchu na ul. KonarskiegoMapka między al. Hallera a al. Zwycięstwa. Korekta organizacji ruchu w tym miejscu mogłaby w znaczny sposób rozładować codzienne korki na al. Hallera, do których przyczyniło się odwrócenie ruchu na Piramowicza. Władze Gdańska do pomysłu radnego odniosły się sceptycznie, wskazując, że ulica nie jest przystosowana do obsługi tak dużego ruchu.



Ruch na Konarskiego powinien:

Temat rozładowania korków tworzących się na al. Hallera po odwróceniu kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka wrócił za sprawą interpelacji radnego Wojciecha Błaszkowskiego.

Zdając sobie sprawę, że władze Gdańska raczej nie zdecydują się na przywrócenie pierwotnego ruchu na Piramowicza, Błaszkowski zwrócił uwagę na równoległą do niej ulicę Konarskiego. Jak twierdzi, to ona może stanowić skuteczną i bezpieczną alternatywę i pomóc w rozładowaniu uciążliwych korków na al. Hallera.

Przesuń aby
porównać
- Obecna sytuacja, kiedy równoległe ulice Konarskiego i Piramowicza są drogami jednokierunkowymi i w obu przypadkach jest to kierunek w stronę al. Hallera powoduje, że na al. Hallera, szczególnie w godzinach szczytowego ruchu, tworzą się korki. Odwrócenie biegu ul. Konarskiego w stronę al. Zwycięstwa pozwoliłoby w pewnym stopniu rozładować ruch pojazdów i ograniczyć powstające korki - zaproponował radny Błaszkowski.

Grzelak: to zbyt niebezpieczne



Na jego interpelację odpowiedział Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska. Jak zaznaczył, ulica Konarskiego jest drogą o znaczeniu lokalnym i posiada najniższą z klas dróg publicznych. Ponadto ulica jest objęta strefą ograniczonej prędkości do 30 km/h i - jak podkreśla Grzelak - służy przede wszystkim miejscowym potrzebom.

  • Kierowcy stojący w korku na al. Hallera mogliby skrócić drogę (i korki) przez wjazd w ul. Konarskiego. Tam jednak obowiązuje ruch w przeciwnym kierunku i aby włączyć się na al. Zwycięstwa trzeba jechać do skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
  • Ulica Konarskiego mogłaby, ale - decyzją władz miasta - nie będzie skrótem z Hallera do al. Zwycięstwa.
  • Dziś w ul. Konarskiego można wjechać tylko z al. Zwycięstwa.
  • Zamieszanie powstało po tym, jak miasto zdecydowało się na odwrócenie ruchu na sąsiedniej ul. Piramowicza.
- Występują na niej niewielkie natężenia ruchu drogowego, a ulica pełni funkcję drogi dojazdowej głównie dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, których posesje zlokalizowane są w ciągu tej ulicy - tłumaczy wiceprezydent Gdańska. - Obowiązujący jeden kierunek ruchu w ciągu ul. Konarskiego (od al. Zwycięstwa do al. Hallera) wynika z ograniczenia widoczności na wlocie w al. Zwycięstwa, co uniemożliwia bezpieczne włączenie się do ruchu w kierunku Wrzeszcza.
Poza ograniczoną widocznością, Grzelak zwraca też uwagę na różnicę wysokości między al. Hallera i Zwycięstwa. Jego zdaniem znaczne pochylenie na wspomnianym wlocie wraz z występującymi z obu stron ogrodzeniami posesji dodatkowo utrudnia możliwość obserwacji drogi rowerowej, chodnika i jezdni.

Porównaliśmy wylot z Konarskiego i Piramowicza



Postanowiliśmy to sprawdzić.

Tak z perspektywy kierowcy wygląda wlot Piramowicza w al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
  • Na wlocie z Piramowicza w al. Zwycięstwa widoczność ograniczają nieco ogrodzenia sąsiednich posesji.
Dla porównania, analogiczne miejsce na położonym 150 metrów obok skrzyżowaniu Konarskiego z al. Zwycięstwa.

  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.
  • Na wlocie z Konarskiego widoczność jest już jednak zdecydowanie lepsza i jadących rowerzystów nic już nie zasłania.

Odwrócenie ruchu niemożliwe



Władz Gdańska to jednak nie przekonuje. Jak tłumaczą, obecna organizacja ruchu zdecydowanie zmniejsza ryzyko występowania zdarzeń drogowych z niechronionymi uczestnikami ruchu, którzy poruszają się jednym z głównych ciągów komunikacyjnych.

- Wobec powyższych argumentów informuję, że obecne uwarunkowania wykluczają możliwość odwrócenia kierunku ruchu na ul. Konarskiego i zachowania niezbędnych parametrów bezpieczeństwa - podkreślił Piotr Grzelak.

Opinie (443) 7 zablokowanych

  • chyba nie ogrodzenia, tylko umieszczone na nich reklamy

    • 6 4

  • Zmniejszyć liczbę samochodów

    Zwiększyć liczbę połączeń transportu publicznego.

    Korki zmniejszą się raz, dwa.

    • 14 9

  • Można przesiąść się (9)

    Na tramwaj będzie bez korków a jedzie jeden za drugim Chce wam się stać w korkach stójcie i nie marudzcie

    • 53 66

    • proste rozwiązanie

      no w końcu coś mądrego powiedziane

      • 16 11

    • (3)

      Niestety, tramwaje stoją w tym samym korku, blokowane przez samochody, jadące dwoma rzędami w stronę Opery. Należałoby odgrodzić tor tramwajowy od jezdni, tylko jak to zrobić?

      • 0 11

      • (2)

        Nie, nie stoją. Owszem, jadą powoli i czasem są na chwilę blokowane przez nieogarniętych kierowców. Ale generalnie nie stoją.

        • 11 4

        • w korkach tramwajowych stoją przed przystankami.
          Stoją na światłach i marnują czas.

          • 2 3

        • Widać, że tamtędy nie jeździsz.

          • 0 1

    • (2)

      Wolę stać w korku!! I co mi zrobisz ???

      • 2 7

      • Nic. Stój i nie marudź.

        • 7 0

      • Wszyscy się z ciebie śmieją gdy cię wyprzedzają w tramwaju albo na rowerach

        ale ty tego nie widzisz, ty jesteś szlachcic na swojej furmance i czujesz się lepszy dzięki temu. Współczujemy.

        • 5 3

    • w tramwajach nie ma juz wolnych miejsc

      • 3 4

  • Trzeba zmienić władzę, która słucha ludzi a nie władza dla władzy. (4)

    Poprawcie to co nie działa towarzysze i ma działać a jak nie działa to my was poprawimy!

    • 16 11

    • Słucha mieszkających przy tej ulicy. (3)

      • 3 4

      • Ta ulica to nie jest cały Gdańsk. (2)

        Czy mieszkańcy Piramowicza lub Konarskiego mają tę ulicę na własność, żeby decydować o tym kto i kiedy ma po niej jeździć? A może sami "tymi rencyma i za swoje piniendze" ją budowali?!

        • 2 4

        • A ty i twój blachosmród nie jesteście pępkiem świata. (1)

          • 2 3

          • Pachosmrodziarze też pępkiem świata nie są

            • 1 1

  • OCH

    Kiedyś było dobrze, ale w rejonie Piramowicza zamieszkał ktoś ważny i nie można przywrócić poprzedniego rozwiązania.

    • 28 11

  • Lewo i prawo skręt koło opery i po sprawie

    • 4 4

  • tam jest porazka i masakra zmienili i widac efekty ale jak zwykle sa madrzejsi i tak mamy wlasnie koreczek non stop

    • 11 6

  • chory pomysł

    Od początku to był poroniony pomysł ! Wracam z pracy po 15 i to co się dzieje jak skręca się od strony Węzła Kliniczna- w stronę Opery to jakaś masakra ... Wciskanie na siłę , tramwaje które nie mogą przejechać... horror w biały dzień...

    • 24 8

  • oddajcie tę łapówkę przestańcie z siebie

    robić i**otów i przywróćcie ruch na piramowicza!

    • 26 8

  • Paliwo po 10 zł to jest rozwiązanie (2)

    Aż ich kukle zaczną swędzić.

    • 12 12

    • Zakaz rowerów w mieście i po sprawie

      • 9 4

    • Nie bardziej niż sztyca w d

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane