• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż dalszą trasę tramwaju z Chełmu

Krzysztof Koprowski, Michał Stąporek
2 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców. Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców.

Przygotowania do budowy nowej trasy tramwajowej do pętli Nowa Łódzka nabierają tempa. Urzędnicy do 8 lutego czekają na opinie i sugestie mieszkańców dotyczące dokładnego przebiegu trasy.


Wariant I Wariant I
Wariant II Wariant II
Wariant III Wariant III
Nowa trasa będzie miała swój początek na pętli Chełm zobacz na mapie Gdańska.

W okolicach kościoła przy ul. Witosa teren pod torowisko zostanie wyrównany, tak by zmniejszyć spadek terenu. Pod torami utworzone zostanie przejście dla pieszych. Pierwszym przystankiem na nowej trasie będzie rejon skrzyżowania z ulicą Cieszyńskiego zobacz na mapie Gdańska.

Kilkaset metrów dalej powstanie kolejny przystanek zobacz na mapie Gdańska, noszący nazwę Dragana.

Dla dalszego przebiegu trasy zostały przygotowane trzy warianty, do których mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi i sugerować wybór ich zdaniem najlepszego z przedstawionych.

Wariant I zakłada wprowadzenie torowiska pomiędzy jezdnie ulicy Nowej Łódzkiej. Obecna ulica Łódzka pozostanie nienaruszona i będzie pełnić rolę ulicy lokalnej. Nowe jezdnie oraz tramwaj powstaną po jej wschodniej części.

Wariant II zbliżony jest do pierwszego, przy czym zostanie wykorzystana istniejąca już jezdnia ulicy Łódzkiej oraz powstanie kolejna po stronie wschodniej, która przejmie ruch w stronę ul. Łostowickiej. Istniejąca zaś ul. Łódzka posłuży do obsługi ruchu w stronę ul. Świętokrzyskiej. Tory tramwajowe powstaną pomiędzy jezdniami.

Wariant III zakłada realizację nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej (podobnie jak w wariancie I). Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną jednak ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np wzdłuż ulicy Kartuskiej czy Pomorskiej.

Wszystkie koncepcje przewidują budowę na końcu ulicy zobacz na mapie Gdańska (Nowej) Łódzkiej węzła integracyjnego tramwaj - autobus wraz z parkingiem. W każdym wariancie występują natomiast różnicę w kształcie oraz układzie torowisk na pętli.

Identyczne dla każdego z wariantów, są przystanki wzdłuż ulicy Łódzkiej. Przystanek Wilanowska zobacz na mapie Gdańska będzie się znajdować przy skrzyżowaniu Warszawskiej i Witosa.

Który wariant popierasz?

Następny - Przemyska zobacz na mapie Gdańska - w rejonie połączenia nowej drogi z istniejącą ul. Łódzką oraz u zbiegu planowanego skrzyżowania drogi i rozgałęzienia trasy tramwajowej w Nową Warszawską. Ostatni przystanek przed pętlą nosić będzie nazwę Płocka zobacz na mapie Gdańska i powstanie przy skrzyżowaniu z właśnie tą ulicą. Wariant I zakłada dodatkowo powstanie jednego przystanku przy samej pętli, jeżeli trasa zostanie przedłużona dalej w stronę dzielnic południowych Gdańska.

Opinie oraz uwagi na temat proponowanych przebiegów linii tramwajowej wraz z ulicą Nową Łódzką można przesyłać na adres droga@gdansk.gda.pl do 8 lutego 2009 r.

Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych

Proponowane rozwiązania różnią się między sobą kształtem pętli przy ul. Świętokrzyskiej, ale także wykorzystaniem istniejącej ul. Łódzkiej. W jednym wariancie wykorzystujemy istniejącą już ulicę Łódzką, którą przebudowujemy w jedną z jezdni ul. Nowej Łódzkiej. W pozostałych dwóch wariantach dzisiejsza ul. Łódzka staje się ulicą lokalną, natomiast dwie jezdnie Nowej Łódzkiej powstają od "zera".

Wbrew pozorom wariant z przebudową ul. Łódzkiej w jezdnię Nowej Łódzkiej nie jest ani najtańszy, ani najbardziej prawdopodobny. Żeby zrealizować tę inwestycję należałoby wyciąć od 40 do 60 drzew. Uzyskanie zezwolenia na to byłoby nie tylko czasochłonne, ale i kosztowne.


Tramwaj z pętli Chełm do skrzyżowania Łódzkiej i Świętokrzyskiej

luty - konsultacje społeczne oraz ranking koncepcji, ocena środowiskowa
marzec - wybór koncepcji
czerwiec-lipiec - projekt budowlany
IV kw. 2009 - pozwolenie na budowę
I kw. 2010 - przetarg na budowę
2010-2011 - budowa

Koszt - ok. 150 mln zł, w tym:
tramwaj 60 mln zł (finansowanie: lista indykatywna Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko)
Nowa Łódzka 90 mln zł (planowane finansowanie: Regionalny Program Operacyjny województwa pomorskiego)

Opinie (337) 9 zablokowanych

  • ADAMOWICZ MYŚL WRESZCIE TROCHĘ! (33)

    jaki jest sens realizacji tej inwestycji bez Orunii Górnej? Szkoda, że p. Adamowicz potrafi budować kolejne bloki TBSu na Górnej a jakoś nie kwapi się do rozbudowy systemu komunikacyjnego, ale za dwa lata jak już kompletnie zakorkuje się ta część miasta powie, że takie zmiany wymagają lat. ADAMOWICZ URUCHOM WRESZCZIE MYŚLENIE PERSPYTKTYWICZNE ZAMIAST WYSTĘPÓW W TV PRZY KAŻDEJ OKAZJI!

    • 6 1

    • (4)

      eh, Mareczku, Mareczku. TBS-y nie powstają na Górnej, tylko pomiędzy 5 Wzgórzami a Ujeściskiem. Poza tym rozwijają się przede wszystkim dzielnice na południe od planowanej pętli, z której mają iść przedłużenia na południe i na zachód. Ta trasa ti zbawienie dla całej masy mieszkańców tych dzielnic- nie ukrywam, ze dla mnie też.
      Pozdro i pomyśl czasem - myślenie ma kolosalną przyszłość...

      • 1 0

      • (1)

        no faktycznie nie powstają TBS, ale komunalka "GIS", ale to chyba niewielka różnica jak to zwał. I tak przybędzie mieszkań. Tak więc Marek ma chyba trochę racji

        • 0 0

        • A CO WY MACIE DO TBS

          TO CHYBA DOBRZE ŻE PRZYBĘDZIE MIESZKAŃ CO TO ZA RÓŻNICA CZY TO TBS CZY PRYWATA, JAK BYŚ MIAŁ W PERSPEKTYWIE 20 LAT CZEKANIA NA WŁASNY KĄT TO BYŚ SIĘ CIESZYŁ ŻE TBS POWSTAJĄ ,A NIE TYLKO ZRZĘDZIŁ

          • 0 0

      • budują na gónej TBSy (1)

        wlasnie że budują TBSy na gónej-kolo Lidla budrem buduje i obok policji też TBSy powstają-takie sprostowanie.ale na pętli musi przystanek dla ludków z górnej jeśli nie będzie to po co na co ten pociąg??

        • 0 0

        • Nie buduja TBSów tylko budynki komunalne - jak nie wiesz jaka jest różnica to się doucz

          • 0 0

    • marekrzepka (3)

      Planowana pętla jest zaraz obok Oruni Górnej. Uważam, że pętla jest umiejscowiona "optymalnie" gdyż blisko stamtąd i na Orunię Górną i na Łostowice. Tramwaj to podstawa!!!!!

      • 2 0

      • (2)

        ludzie macie pojęcie w ogóle o jakiejkolwiek topografii miasta? przecież od pętli do orunii górnej czyli do 3 przystanków które obecnie są tam zlokalizowane jest ze 2-3 km i nie liczcie że ktoś będzie zasuwał tam pieszo albo dojeżdżał

        • 0 0

        • pat (1)

          od bloków SM Południe jest 200 metrów.

          • 0 0

          • a od bloków SM Orunia 2-3 km i tyle w temacie

            • 0 0

    • oh michałku (2)

      oh michałku widać, że dłuższy czas nie byłeś na Górnej i nie wiesz, że jednak i tam TBSy się budują obok LIDLa. poza tym Adamowicz woli dać pozwolenie na nieograniczoną rozbudowę południowych dzielnic a dopiero po paru latach myśli o systemie komunikacji, przecież ul. Świętokrzyska o której mowa a artykule to wiejska ulica łącząca niegdyś Gdańsk z wsią Łostowice, teraz zaś od wielu lat obsługuje ooogromny ruch, ale w tym czasie Adamowicz woli opowiadać o pseudosukcesach w TV zamiast myśleć perspyktywniczne

      • 0 1

      • Rzepko (1)

        Obok Lidla nie budują się żadne TBS-y tylko bloki w ramach GIS-u. Widzisz jako z ciebie kłamczuszek. Popracuj nad sobą, a następnie bierz się za komentowanie.

        • 0 0

        • Czepiacie się chłopaka. Co za różnica czy buduje się tam TBS, GiS czy inne ustrojstwo jak faktem jest to, że jedna z bardziej zakorkowanych dzielnic rozbudowuje się, bez jednoczesnego rozbudowania dróg, a korki z Górnej do Gdańska potrafią rozpoczynać się już od kościoła, ale Polaczki potrafią zamiast dyskusji przyczepić się do tego czy powstaje tam TBS czy GiS :)

          • 0 0

    • mysli (1)

      A nie widzisz na projektach odnóg od petli ?Sa zaznaczone i w kierunku oruni i w kierunku swietokrzyskiej.W strone kowal tez sie wszystko rozbudowuje ...nie pomyslales ze tez sie za pare lat zakorkuje?moim zdaniem nawet bardziej bo jest budowane wiecej a nie ma zjazdu tak jak z oruni 2 str.

      • 1 0

      • proponuje pomieszkac na orunii. to sie dowiesz jaka ulica wszystkie osiedla z poludnia dojerzdzaja...

        • 0 0

    • (1)

      a może zaczniecie wymieniać tory w Jelitkowie , naPrzymorzu,Zaspie, do Mickiewicza we Wrzeszczu?
      obiecali to zrobić,a kiedy nowy tabor,nie tylko do centrum i na Chełm.?

      • 1 0

      • re

        Przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej na linii Hynka-Pętla zaspa, Pętla zaspa-Pomorska już ruszyły poczekamy trochę czasu jak żaden matoł nie będzie protestował może w tym roku zaczną robić pasuje?A tramwaje?Przetarg ogłoszony będą protesty ale tabor kupią i nie będziesz marudzić...

        • 0 0

    • (6)

      ta pętla będzie przystankiem przesiadkowym a na nią dojedziesz autobusem (tak jak to jest w tej chwili na Chełmie), z czasem tramwaj pojedzie dalej więc cierpliwości
      P.S. niech ci z nowych osiedli zameldują się w Gdańsku i płacą podatki do kasy miejskiej to będzie więcej kasy na inwestycje w w dzielnicach południowych (bo na razie widać pełno aut na "obcych" tablicach parkujących pod blokami)

      • 1 0

      • racja z zameldowaniem

        Jednak "obca blacha" nie zawsze świadczy o innym zameldowaniu, ponieważ:
        1. można mieć działalność zarejestrowaną w Gd, ale auto mieć w leasingu, przez to mieć inne tablice (nie zawsze, ale często).
        2. Auto służbowe też często ma obce blachy mimo zameldowania w Gd i odprowadzania tu części podatku.

        • 1 0

      • O, to, to. (4)

        A co drugie - to z Bydgoszczy. Jakiś Bydgoszcztown tu się tworzy, proponuję zbudować bramę Bydgoszcztown, coś takiego mniej więcej http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b2/Chinatown_london.jpg tylko obwieszone puszkami po volcie ;)

        • 0 0

        • Czytam już twój trzeci komentarz i znów (3)

          jest o Bydgoszczy...Masz jakąś obsesje na punkcie tego miasta.

          • 0 0

          • (2)

            A gdzie były poprzednie dwa?
            Ano mam. Bo połowa samochodów które mi ostatnio zajeżdżają drogę to albo GKA, albo GWE, albo CB.
            Połowa na osiedlu to też CB ;)

            • 0 0

            • A mnie dzisiaj zajechało GA

              • 0 0

            • co fakt to fakt, GWE i GKA to jakas masakra ;)
              zawsze zmieniam pas jak mam taka fure przed soba :D
              juz wole CB..

              • 0 0

    • dobre rozwiązanie (3)

      Zauważ, że przy pętli powstają parkingi. Wiele osób, które teraz korkują Małomiejską i Łódzką przesiądzie się na pętli w tramwaj, zostawiając auto.
      Ponadto, jeśli wygra wariant, który zostawia obecną Łódzką jako drogę lokalną to nowa będzie bezkolizyjną trasą z dojazdem do AK i dalej do Nowolipia. Korki znikną lub znacząco się zmniejszą. Wtedy busy z Orunii bez problemu będą jeździć w obu kierunkach. A napewno znacząco zmniejszy się czas przejazdu.
      Inżynieria ruchu się kłania! Często nawet 5% zmniejszenie ruchu powoduje zmniejszenie korków o 50 lub nawet 100%.

      • 0 0

      • teoria wygląda ładnie, ale... (2)

        obawiam się, że to może nie załatwić sprawy korków. samo wybudowanie parkingu nie przekona kierowców do przesiadki na tramwaj. argumentem może być tu jedynie skrócenie czasu przejazdu co najmniej o połowę. zastanówmy się czy jest to możliwe w przypadku tramwaju - ile czasu zajmie dojazd z Pętli Nowa Łódzka do Śródmieścia? Mniej niż 1/2 godz.? nie wydaje mi się. doliczmy czas na pozostawienie auta na parkingu i przesiadkę na tramwaj - ok.10min. Wychodzi mi na to samo, albo nawet dłużej... Ja wiem że o metrze to możemy tylko pomarzyć, ale może rozważyć szybką kolejkę z Południa do Głównego?

        • 0 0

        • (1)

          Tramwajem zajmie ok 15min, skoro z Chełmu zjeżdża sie ok 5min

          • 0 0

          • to prawda..
            a gdy jeszcze wybudują w Gdańsku nowy przystanek SKM, który powstanie pod wiaduktem wzdłuż al. Armii Krajowej i zintegrują komunikację miejską i kolejową - będzie REWELKA! :)
            pozdro!

            • 1 0

    • Tia

      niech zgadne... jesteś z orunii górnej, i pewnie nie wiesz jaka wygląda sytuacja w innych dzielnicach na południu. Od łódzkiej w strone obwodnicy, jest bardziej dramatyczna sytuacja jeśli chodzi o dojazdy. Poza tym, na orunie też ma być tramwaj, ale później, razem z przedłużoną aleją sikorskiego. Wiadomo kazdy chce, żeby robili wszystko dla niego, ale sie nie da. Be patient.

      • 0 0

    • Nowa Trasa :D

      Ludzie cieszmy sie ze wogole cos buduja w naszym miescie :P

      • 0 0

    • ach Ci Gdańszczanie i ich wieczne problemy komunikacyjne

      • 0 0

    • te bloki na górnej to nie TBSy tylko bloki dla przesiedleńców, czyli największe szumowiny społeczne. Cytując genialnego rapera REDMANA:

      TAK BĘDZIE U NAS NA GÓRNEJ!!

      • 0 0

    • ziomek skmin to ze to jest obok ORunii gornej... rusz glowa!

      • 0 0

    • Macie problem to do Sobieszewa

      • 0 0

  • taaa (4)

    Ludzie zadecydują a Urzędnik zrobi i tak po swojemu i do teko jeszcze kościół postawią w ramach projektu. Z skąd my to znamy panie Adamowicz?

    • 3 0

    • ZTM i ZTM

      Ludzie mają decydowac o nowej trasie ,a będzie tak samo jak z nowym rozkładem autobusowo-tramwajowym w internecie.Stary był o wiele lepszy gdyż nowy nie uwzględnia czasoprzejazdów a Gdańsk ma czasowe bilety.Za inowację jakiś urzędnik pewnie wziął solidne wynagrodzenie.Niech ZTM i ZKM ma tro na uwadze.

      • 0 0

    • Chełm to faktycznie reprezentacja

      Tak sobie myślę, że gdyby Pan/Pani mieszkał we Wrzeszczu, Oliwie... to nawet bym się nie zdziwiła... ale Szanowny Panie - Chełm perełką nie jest a i w centrum też nie bardzo! Trochę to śmieszne, co Pan napisał.

      • 0 0

    • A WARBUS DZISIAJ ZNOWU NIE PRZYJECHAŁ!!!

      TO JUZ JEST ... SZCZYT!!!

      • 0 0

    • PYTANIE SIĘ MIESZKAŃCÓW TO TOTALNA BZDURA

      Przepraszam bardzo, ale za co biorą pieniądze projektanci? Niech wybiorą najlepszy wariant, a nie dają wybór mieszkańcom. Jak ludzie wybiorą komunikacyjnego gniota, to będzie wymówka że sami tego chcieli, no nie?

      Prosty dowód jest taki, że że na wariant trzeci jest najwięcej głosów internatów, podczas gdy w tym wariancie nie widać miejsca na Nową Świętorzyską, która powinna dołączać od południowego zachodu.

      • 0 0

  • (3)

    Zamiast przedłużać na te zadupia, lepiej skończyć jedną inwestycje i dotrzymać słowa połączenia tramwajowego Chełm - Dworzec Główny. Mieliśmy czekać na nowe tramwaje, bo stare nie pokonają wzniesień. Nowe już dawno są tyle, że sa rozkradane na inne linie !!!!

    • 0 5

    • na zadupia? KT-czemu nie jezdzisz swoja furmanka tylko czekasz na tramwaj???

      a moze to wlasnie przez takich jak KT nowe tramwaje nie trafiaja na Chelm-szkoda nowych skladow na taki element

      przepraszam pozostalych mieszkancow dzielnicy Chelm ale jak macie takich rzecznikow prasowych jak KT to nic pozytywnego nie mozna powiedziec

      poza tym..o ile sie orientuje, to omawiane trasy maja trafic za Chelm, wiec jesli KT nazywa to zadupiami, to Chelm nazywa...samym srodkiem d.... - gratuluje!!

      • 0 0

    • A może przez srodek gabinetu p.Asdamowicza

      • 0 0

    • KT nie przesadzaj z tymi zadupiami - tam mieszka juz prawie tyle samo ludzi ile na chełmie i oni tez maja prawo na transport miejski. miasto sie rozwija jescze niedawno chełm był zadumiem!
      Prawda jest natomiast że i Chełm potzrebuje naormalnego połączenia z Dworcem Głównym, obecna styuacja jest delikatnie mówiąz uciążliwa i to nie tylko dla tych co mieszkają na chałmie ale dla wszystkich którzy kozystaja z 1 i dla tych którzy przesiadają sie na Hucisku i jada dalej, bo tam nie ma miejsca na takie tłumy.
      TAKŻE POPIERAM APEL: PRZEDŁUŻYC LINIĘ 1!!!!!!!

      • 0 0

  • Drobne modyfikacje i DO ROBOTY! (3)

    3 opcje ale żadna nie jest idealna.
    Należało by połączyć układ drogowy Nowej Łódzkiej z wersji 2 z pętlą wziętą z opcji 3.
    Ale najważniejsze, zeby jak najszybciej zaczęli wreszczie tę drogę i linię tramwajową (o 10 lat za późno) budować!

    • 1 1

    • kluczowe stwierdzenie w Twej wypowiedzi to "o 10 lat za późno" :)

      • 0 0

    • chyba jednak 3 (1)

      umiejscowienie torow obok obu jezdni (oczywiscie nie po stronie obecnej Lodzkiej) ma pewna zalete szczegolnie w okolicach skrzyzowania Nowej Lodzkiej z Warszawska, Witosa i Lostowicka/Armii Krajowej - samochody jadace Nowa Lodzka na AK nie musialyby przecinac torow
      Torowisko poprowadzone miedzy jezdniami spowodowaloby znaczne komplikacje na wspomnianym skrzyzowaniu

      • 0 0

      • popieram

        dokładnie tak jak piszesz!

        • 0 0

  • Wariant II srodkiem (5)

    Kto za niech się wpisuje :)

    • 1 1

    • wariant II (1)

      za

      • 0 0

      • ZA

        • 0 0

    • trzeci

      najpierw trzeba popatrzeć który powoduje najmniej przecięć ulic, żeby nie było 10 nowych skrzyzowań i swiateł, co powoduje korki i niepotrzebne stanie czy to dla tramwaju czy samochodów

      • 0 0

    • Czyz by deweloperka juz wykupila okoliczny teren?

      w POLU TRAMWAJ? DLACZEGO NIE POLACZYC NAJWIEKSZYCH OSIEDLI CHELM-MORENA NIEDZWIEDNIK-I POZNIEJ WALEM DO OLIWY/?

      • 1 0

    • do tego jest sonda baranie!!!

      • 0 0

  • a ja chce METRO (4)

    ;)

    • 4 1

    • pomyśl, kubuś, ile to kosztuje ;)

      • 0 0

    • to jedź pod dworzec (1)

      gamoniu , tam dają metro

      • 0 0

      • Pod dworcem dają i nie tylko metro..

        • 0 0

    • Mamy metro od Gdańska do Wejherowa

      tyle że naziemne

      • 2 0

  • 2 lub 3 (8)

    Najlepszy jest 3, względnie 2. 1 wariant jest zdecydowanie najgorszy

    • 0 0

    • dlaczego (2)

      • 0 0

      • Ja chce 3!!!!!!! (1)

        Ze względu na parkini. Będzie więcej miejsc.

        • 0 0

        • poprawka: parkingi

          Albo mi się wydaje, albo inne warianty przewidują mniej miejsc?

          • 0 0

    • 3!! (3)

      umiejscowienie torow obok obu jezdni (oczywiscie nie po stronie obecnej Lodzkiej) ma pewna zalete szczegolnie w okolicach skrzyzowania Nowej Lodzkiej z Warszawska, Witosa i Lostowicka/Armii Krajowej - samochody jadace Nowa Lodzka na AK nie musialyby przecinac torow
      Torowisko poprowadzone miedzy jezdniami spowodowaloby znaczne komplikacje na wspomnianym skrzyzowaniu

      oczywiscie ciekawe jest jak bedzie rozwiazane wlaczanie sie w Nowa Lodzka z Przemyskiej, Plockiej i obecnego lacznika Wilanowska-Lodzka

      • 0 0

      • cd (2)

        poza tym uklad jezdnia/tramwaj/jezdnia to automatycznie koniecznosc zagospodarowania wiekszej przestrzeni, gdyz slupy trakcyjne musza isc miedzy torami - rowniez przystanki powoduja, ze pas rozdzielajacy jezdnie musi byc odpowiednio szeroki. w rozwiazaniu jezdnia/jezdnia/tramwaj szerokosc calego ukladu jest o pare metrow mniejsza
        mysle,ze to tez istotne, aby Nowa Lodzka byla oddzielona od domow zielenia

        • 0 0

        • wzgledy bezpieczenstwa przemawiaja za jezdnia - tramwaj- jezdnia (1)

          Czemu ?!

          Mozna sie przypatrzyc rozwiazaniu jezdnia -jezdnia- tramwaj na kartuskiej czy pomorskiej.
          Czesto auta skrecajace (przecinajace ulice) patrza tylko czy auta nie jedzia. Gdy nagle skrecaja, widza tramwaj przed soba. Hamuja i staja na srodku jezdi, blokujac ruch z naprzeciwka. Wredne skrzyzowania.
          W sytuacji jezdnia - tramwaj-jezdnia, obie strony kierowcow maja taka sama "trudnosc" i tak samo uwazaja. W odwrotnej, jedna ze stron ma zawsze 2a razy ciezej

          • 0 0

          • i dlatego ostatnio...

            i dlatego ostatnio ciagle slychac o wypadkach samochodu z tramwajem na Zwyciestwa, Hallera i na Przymorzu. gdzie dziwnym zbiegiem okolicznosci jest jezdnia/tramwaj/jezdnia

            przepis mowi wyraznie,ze nie mozna wjezdzac na skrzyzowanie jesli nie mozna z niego zjechac..jesli kierowcy nie stosuja sie do niego to nawet uklad jezdnia-tramwaj-jezdnia nie pomoze

            • 0 0

    • wariant 3 jest bez sensu ...

      ...zobaczcie jak wygląda zjazd w Świętorzyską.

      • 0 0

  • sr@lux

    to odwrotnie jak internauci ciebie

    • 0 0

  • Przesiadka (26)

    Dla mnie najbardziej bez sensu jest parking przy pętli i pomysł żeby się tam przesiadać z samochodu na tramwaj. Ręka do góry, kto ma samochód i zechce się przesiąść na pętli na Łódzkiej na tramwaj. Nie wierzę, że będą chętni. Już teraz mam dość przesiadania się na Chełmie. Autobusy i tramwaje notorycznie uciekają tam pasażerom sprzed nosa. Czasem trzeba czekać po 20. Nie ma tam nawet lichej wiatki by schronić się przed zimnem. Dziadostwo.

    • 5 1

    • poczekalnia (13)

      Nie marudź, możesz poczekać na tramwaj w swoim aucie.

      • 0 0

      • (12)

        Nie mam auta.

        • 0 0

        • To nic dziwnego, że parking przy pętli jest dla Ciebie bez sensu. (5)

          • 0 0

          • haha, no i alles klar.

            • 0 0

          • (3)

            Ale czy ten, kto ma samochód to się przesiądzie na pętli na tramwaj? To mnie intryguje. Przyjedzie, dajmy na to z Mojego Marzenia, zaparkuje na pętli i dalej pojedzie tramwajem? Trudno mi w to jakoś uwierzyć!!

            • 0 1

            • Jeśli nie ma wielu spraw do załatwienia na mieście, a tylko jedzie do pracy na 8h, może zostawić, ponieważ:
              1. problem z parkowaniem w centrum (8h*3 zł/h =24 dziennie=600/mc)
              2. Jeśli na Łodzkiej i dolnym biegu AK będą korki ( a na AK znów się zdarzają), to tramwajem będzie szybciej.

              • 2 0

            • (1)

              No to uwierz. Dokładnie tak to sobie wyobrażam. Przynajmniej z pętli do centrum dojadę w 10-12min, a nie 30-40min samochodem. Potem myk w SKMkę i jestem w Redłowie za następne 25min :) Autem całą trasę pewnie bym jechał 1h i zapłacił jakąś masakryczną kwotę za paliwo. I tak dzień w dzień. Podziękuję. Wolę tramwaj.

              • 1 0

              • oczywiście że TAK na całym swiecie tego typu rozwiązania sa stosowane i się sprawdzają. ludzie dojeżdzają z gebi osiedli, zostawiaja samochód lub rower na parkingu i jada do centrum do pracy! bardzo dobry pomysł.

                • 0 0

        • to kup jakiegoś starego grata abyś mogła w nim tylko przed chłodem się chronić:P

          • 0 0

        • poczekalnia (4)

          Może poczekasz w moim ;)

          • 0 0

          • No to zadzieram kiecę i lecę. (3)

            Niedoczekanie zboczku.

            • 0 0

            • uderz w stół... (2)

              Tylko takie masz skojarzenia z autem?

              • 0 0

              • Nie (1)

                Powyższe to nie moje zdanie.

                • 0 0

              • Wiara uratowana

                No, bo już myślałem... A tu podszyła się mała grecia pod dużą Gretę :)

                • 0 0

    • jak miasto da możliwośc, to się okaże, czy to będzie trafoony pomysł - bo teraz parking przy pętli tram. jest tylko w jelitkowie... a tam chyba nie ma takiej potrzeby. ja uważam to za dobry pomysł :) propozycja nr 3!!!

      • 0 0

    • czysta ekologia (2)

      W naszej mentalności nie istnieje możliwość ekologicznego korzystania z komunikacji miejskiej (mniej spalin, korków), z racji tego, ze auto to nadal u nas status dobrobytu i raczej nikt nie zrezygnuje ze swojej "pozycji społecznej". Na zachodzie już od dawna panuje trend ekologicznego traktowania miasta i wiele osób (czy to zwyczajnych pracowników, czy biznesmenów) korzysta z komunikacji.

      • 1 0

      • BRAWO

        Pan wie oco chodzi.

        • 0 0

      • brawo 2

        Popieram w 100%

        Ja stawiam na tramwaj i skm.
        Tyle czasu w korkach ile paliwa leci ...

        • 0 0

    • (4)

      a ja powiem, że chętnie bym się przesiadła... z nowej pętli tramwajem można by dojechać do Oliwy - a nie tak jak teraz -z buta 10 min - bus - tramwaj... a tak byłoby tylko 2min autem i tramwaj.

      • 1 0

      • koszt (3)

        Jak znam życie - opłata za parking będzie większa niż koszt paliwa do Oliwy.

        • 0 1

        • pożyjemy, zobaczymy (2)

          • 0 0

          • (1)

            w naszym mieście (i nie tylko) sa wyznaczine strefy płatego parkowania im blizej centrum tym drożej- na teranach nalezacych do miasta oczywiście (bo prywatne to juz inaczej). ul łódzka leży w strefie bezpłatnej

            • 0 0

            • BEZ Płatnej?

              Kolego w jakim kraju Ty żyjesz? Gdy ludzie okaże się iz ludziska tam parkują od razu zmieni się strefa i będziesz płacił jak za zboże. Zresztą auta przypilnują ci biedni przesiedleńcy z utopionej oruni którzy mieszkaja nieopodal.. DLA Wyjaśnienia jestem za pociągnięciem lini tramwajowej w ten rejon jak najbardziej i będe korzystał równiez z parkingu jeśli powstanie. Mieszkam w tym rejonie. Tylko z tymi bezpłatnym parkingiem nie uwierzę jak nie zobaczę

              • 0 0

    • za parking P+R nic się nie płaci

      wystarczy posiadać bilet całodzienny, miesięczny albo semestralny

      • 0 0

    • chyba nie wiesz ile się w korku stoi (1)

      Ja bym się przesiadła, jak będzie taka możliwość, dlatego rozwiązanie parkingowe jest w wariancie III najlepsze. NIe wierzę w czekanie 20min na tramwaj na chełmie-jeżdzą co chwilę. Jakbyś czekała na 213 to w godzinach szczytu pół godzinne opóźnienie,a w roskładzie co godzinę, więc nie pisz głupot i dziękuj za ten tramwaj.

      • 1 0

      • Dokładnie wiem co znaczy przesiadać się. Od 4 lat korzystam z połączenia 155+162 (lub 262).
        A na pętli na Chełmie czeka się 20 minut na autobus, np. w sobotę i niedzielę, gdy 155 ucieknie, bo z taką jeździ (na zakładkę z 255). Więc wiem O CZYM piszę.

        • 0 1

  • zamiast pociągnąć tory przez płocką na Zakoniczyn (4)

    zrobią pętlę w polu, gdzie nikt nit mieszka
    bez sensu

    • 2 4

    • (2)

      To, że Ty tam nie mieszkasz, nie znaczy, że nikt inny tam nie mieszka. Poza tym pętl to jedno a wzdłuż trasy tramwaju masz dużo osiedli.

      • 0 0

      • kto mieszka na polu?

        zające?

        • 0 0

      • lisy

        przy pętli mieszkają lisy-jest tam ferma lisó jak ktoś nie wie-mieszkam nieopodal i czasem wali stolcami lisów. może je wkońcu zlikwidują a na miejscu tych biednych futrzaków zrobią coś. nie będzie lisów to moment a urośnie jakieś osiedle w tej trawie a do pociągu będzie blisko. jaki będzie nr tu jeździl??? nic nie piszą!! nie zrobią referendum co do numeru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 0 0

    • Tramwaj na Zakoniczyn !!!

      Petla na ul Piotrkowskiej juz jest, tylko tramwaju brak :(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane