• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż dalszą trasę tramwaju z Chełmu

Krzysztof Koprowski, Michał Stąporek
2 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców. Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców.

Przygotowania do budowy nowej trasy tramwajowej do pętli Nowa Łódzka nabierają tempa. Urzędnicy do 8 lutego czekają na opinie i sugestie mieszkańców dotyczące dokładnego przebiegu trasy.


Wariant I Wariant I
Wariant II Wariant II
Wariant III Wariant III
Nowa trasa będzie miała swój początek na pętli Chełm zobacz na mapie Gdańska.

W okolicach kościoła przy ul. Witosa teren pod torowisko zostanie wyrównany, tak by zmniejszyć spadek terenu. Pod torami utworzone zostanie przejście dla pieszych. Pierwszym przystankiem na nowej trasie będzie rejon skrzyżowania z ulicą Cieszyńskiego zobacz na mapie Gdańska.

Kilkaset metrów dalej powstanie kolejny przystanek zobacz na mapie Gdańska, noszący nazwę Dragana.

Dla dalszego przebiegu trasy zostały przygotowane trzy warianty, do których mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi i sugerować wybór ich zdaniem najlepszego z przedstawionych.

Wariant I zakłada wprowadzenie torowiska pomiędzy jezdnie ulicy Nowej Łódzkiej. Obecna ulica Łódzka pozostanie nienaruszona i będzie pełnić rolę ulicy lokalnej. Nowe jezdnie oraz tramwaj powstaną po jej wschodniej części.

Wariant II zbliżony jest do pierwszego, przy czym zostanie wykorzystana istniejąca już jezdnia ulicy Łódzkiej oraz powstanie kolejna po stronie wschodniej, która przejmie ruch w stronę ul. Łostowickiej. Istniejąca zaś ul. Łódzka posłuży do obsługi ruchu w stronę ul. Świętokrzyskiej. Tory tramwajowe powstaną pomiędzy jezdniami.

Wariant III zakłada realizację nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej (podobnie jak w wariancie I). Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną jednak ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np wzdłuż ulicy Kartuskiej czy Pomorskiej.

Wszystkie koncepcje przewidują budowę na końcu ulicy zobacz na mapie Gdańska (Nowej) Łódzkiej węzła integracyjnego tramwaj - autobus wraz z parkingiem. W każdym wariancie występują natomiast różnicę w kształcie oraz układzie torowisk na pętli.

Identyczne dla każdego z wariantów, są przystanki wzdłuż ulicy Łódzkiej. Przystanek Wilanowska zobacz na mapie Gdańska będzie się znajdować przy skrzyżowaniu Warszawskiej i Witosa.

Który wariant popierasz?

Następny - Przemyska zobacz na mapie Gdańska - w rejonie połączenia nowej drogi z istniejącą ul. Łódzką oraz u zbiegu planowanego skrzyżowania drogi i rozgałęzienia trasy tramwajowej w Nową Warszawską. Ostatni przystanek przed pętlą nosić będzie nazwę Płocka zobacz na mapie Gdańska i powstanie przy skrzyżowaniu z właśnie tą ulicą. Wariant I zakłada dodatkowo powstanie jednego przystanku przy samej pętli, jeżeli trasa zostanie przedłużona dalej w stronę dzielnic południowych Gdańska.

Opinie oraz uwagi na temat proponowanych przebiegów linii tramwajowej wraz z ulicą Nową Łódzką można przesyłać na adres droga@gdansk.gda.pl do 8 lutego 2009 r.

Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych

Proponowane rozwiązania różnią się między sobą kształtem pętli przy ul. Świętokrzyskiej, ale także wykorzystaniem istniejącej ul. Łódzkiej. W jednym wariancie wykorzystujemy istniejącą już ulicę Łódzką, którą przebudowujemy w jedną z jezdni ul. Nowej Łódzkiej. W pozostałych dwóch wariantach dzisiejsza ul. Łódzka staje się ulicą lokalną, natomiast dwie jezdnie Nowej Łódzkiej powstają od "zera".

Wbrew pozorom wariant z przebudową ul. Łódzkiej w jezdnię Nowej Łódzkiej nie jest ani najtańszy, ani najbardziej prawdopodobny. Żeby zrealizować tę inwestycję należałoby wyciąć od 40 do 60 drzew. Uzyskanie zezwolenia na to byłoby nie tylko czasochłonne, ale i kosztowne.


Tramwaj z pętli Chełm do skrzyżowania Łódzkiej i Świętokrzyskiej

luty - konsultacje społeczne oraz ranking koncepcji, ocena środowiskowa
marzec - wybór koncepcji
czerwiec-lipiec - projekt budowlany
IV kw. 2009 - pozwolenie na budowę
I kw. 2010 - przetarg na budowę
2010-2011 - budowa

Koszt - ok. 150 mln zł, w tym:
tramwaj 60 mln zł (finansowanie: lista indykatywna Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko)
Nowa Łódzka 90 mln zł (planowane finansowanie: Regionalny Program Operacyjny województwa pomorskiego)

Opinie (337) 9 zablokowanych

  • Piszcie, piszcie, Oni i tak zrobią swoje

    Piszcie, piszcie, Oni i tak zrobią swoje. A efekt będzie najgorszy z możliwych, bo TO już jest USTALONE...

    • 0 0

  • TYLKO NIE III

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=556468&page=14

    • 0 0

  • tramwaj zeb

    • 0 0

  • tramwaj zębaty to jest to

    i pod górkę podjedzie i nawet do Kartuz dojedzie a przy okazji obskoczy Orunie dolne, górne, średnie, zahaczy o Szadółki, Kolbudy,
    a co jak szaleć to szaleć
    pętla co 2. przystanek obowiązkowo tak żeby się zapętliło zupełnie!
    a tramwaje mają być piętrowe z nadmuchem filtrowanym!
    w tramwaju możliwość nabycia jajek /za Kolbudami - handel obnośny/ sera, mleka, bryndzy, malin, grzybów niejadalnych,
    pokazy sztucznych ogni, kąpiele błotne, masaże erotyczne, msze na życzenie,
    każdy tramwaj posiada zabezpieczenia Anty-Renoma-progressive-scan!
    i to na tyle
    1. motorniczy p. A. Szczyt

    • 0 1

  • to jest hańba

    cały rok na bzdety. jak mozna pytać o takie sprawy wiadomoże linia tramwajowa pomiędzy jezdniami, REok czasu na plany i pozwolenie na budowę. Przeciez to mozna zrobić w tydzień. A wogóle to jescze kilka miesiecy temu pisaliscie że trawaje rusza kopyta w 2009 roku a juz za rok plany na Morenę. Oczywiście nie budowanie tramwaju z Oruni jest najwiekszym błędem zarządu Miasta Gdańska. Jaki ma sens jazda tramwajem doŚródmieścia dookoła całej górnej dzielnicy. A co do wydłużenia linii z Chełma to chyba trzeba zgody ONZ, akceptacji UE oraz cichej zgody Putina. ZTM jest tworem a raczej potworem nie mający6m sensu. Jaki problem uruchomic trawaj chcociażby do pętli Kliniczna połączy AMG, Politechnike Stocznię Remontową Dworzec Główny. Jaki do cholery problem zeby to zrobikć z dnia na dzień. O ile mniej pojedzie samochodami????

    • 0 0

  • zagadki i głupota

    Tyle było gadania o Dortmunderach, ze dwustronne, ze petla jest droga, że do końca tegoi roku będzie ich ponad 40. I co????? Nadal "jedynka" jeździ bez sensu wożąc powietrze rano do góry a wieczorem na dół. Nic się nie zmieni bez zmiany pokoleniowej na stanowiskach w TKM ZTM no i w Wydziałach Urzędu o prezydentach nie wspominając. I skoro jak zapewniano juz rok temu są pieniądze dlaczego ruszy budowa dopiero za rok. No chyba ze jest tak jak z rządem niby wszystko ok a tutaj brakuje góry pieniędzy

    • 0 0

  • To kolejna manipulacja

    Władze Gdańska z P. Adamowiczem stosują kolejną manipulację. Przy okazji przedstawiają graficznie że teren na którym jest planowana inwestycja to tylko 11% powierzchni miasta. Może warto jednak pokazać ile mieszkańców Gdańska mieszka na tym terenie procentowo! Jak tak dalej pojdzie to podatki większości ludzi mieszkających dotychczas w Gdańsku zasilą Gdynię Sopot i okoliczne gminy a to dlatego że w Gdańsku z powodu braku dróg i braku komunikacji oraz szkół przedszkoli nie da się żyć szczególnie ludziom którzy mają dzieci. Na obszarze Gdańska Południe brakuje szkół nie wspominając o terenach rekreacyjnych. Aby kupić znaczek na list lub bilet na autobus trzeba pokonać kilka kilometrów. Przy najbliższych wyborach pamiętajcie o wszystkich radnych szczególnie tych z klubu PO bo to oni podejmują realnie decyzję, a szczególnie o Panu Adamowiczu gdyby nagle miał jakiekolwiek aspiracje dotyczące polityki czy zarządzania mieniem społecznym. Wystarczy już dyktatu nieudolnych ludzi bez wyobraźni.

    • 0 0

  • DROGA do nikąd

    Gratuluję projektu zajezdni w szczerym polu!!!!
    Szkoda, że ludziom z pobliskich osiedli nie będzie się opłacało chodzić do pętli, bo zajmie to co najmniej tyle czasu co dojechanie do centrum autobusem. B Z D U R A! ! !

    • 0 0

  • Szkoda PLANETOBUSU

    Część Chełmu od strony Zamiejskiej i Hebanowskiego ma połaczenie tylko z centrum., a nie z innymi dzielniacami. Przesiadki nie zdają egzaminu, autobusy i tramwaje sie spóźniają. W innych miastach w Polsce nie trzeba sie przesiadać po trzy razy aby dojechać do innej dzielnicy!
    Dajcie inny autobus na trasę Planetobusu !!

    • 0 0

  • Tramwaj z Chełma. A może tak

    Ta sonda to fikcja. Miasto już ma projekty. I co to za wybór. Tory z lewej, tory z prawej, tory w środku. Jak podają koszty to projekt już jest. Mimo że projekty są to podzieliłbym obie inwestycje. Skoro do dziś ludzie sobie jakoś radzą korzystając z komunikacji miejskiej i własnych środków transportu, to poprowadził bym tramwaj inną trasą osobno a Nowa Łódzką osobno. czyli obie inwestycja do realizacji ale rozłącznie. Tramwaj od pętli w kierunki Ptasiej , Małomiejskiej, wzdłuż Małomiejskiej do obecnie planowanej pętli. Bądź do centrum Oruni Górnej. Odległość taka sama.A droga Nowa Łódzka niech będzie osobna inwestycją.w takim kształcie jak planowana ale bez tramwaju. W ten sposób poprawimy jednocześnie sprawę komunikacji w dwóch dzielnicach.Bo kto jeździł samochodem z Osiedla Szadółki, dalej będzie jeździ, ale tu drogowa inwestycja znacznie poprawi warunki zresztą już poprawiła gdy oddano ulice Wilanowską do końca. Ci którzy długo się nie doczekają udrożnienia trasy z Górnej Oruni, inwestycji mieszkaniowych z obu stron Małomiejskiej, Łostowic itd w kierunku Traktu św. Wojciecha, bo to grubsza inwestycja, mieliby tramwaj. Dołożenie później Do tramwaju drogi a drogę do tramwaju w obu tych inwestyczjach zwłaszcza gdy trasa nie idzie środkiem, bo tak jest bezpieczniej i jezdnia nie jest poprzecinana licznymi przejściami dla pieszych i ruch drogowy jest wtedy na nich jest bardziej płynny, to żadem problem. Kasa ta sama a korzyść i zadowolenie większej liczby mieszkańców, bo choć trochę ale kazdemu się poprawi.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane