• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wskaż dalszą trasę tramwaju z Chełmu

Krzysztof Koprowski, Michał Stąporek
2 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców. Teren na skrzyżowaniu ul. Łódzkiej z ul. Świętokrzyską. Kształt pętli, która tu powstanie będzie zależał także od opinii mieszkańców.

Przygotowania do budowy nowej trasy tramwajowej do pętli Nowa Łódzka nabierają tempa. Urzędnicy do 8 lutego czekają na opinie i sugestie mieszkańców dotyczące dokładnego przebiegu trasy.


Wariant I Wariant I
Wariant II Wariant II
Wariant III Wariant III
Nowa trasa będzie miała swój początek na pętli Chełm zobacz na mapie Gdańska.

W okolicach kościoła przy ul. Witosa teren pod torowisko zostanie wyrównany, tak by zmniejszyć spadek terenu. Pod torami utworzone zostanie przejście dla pieszych. Pierwszym przystankiem na nowej trasie będzie rejon skrzyżowania z ulicą Cieszyńskiego zobacz na mapie Gdańska.

Kilkaset metrów dalej powstanie kolejny przystanek zobacz na mapie Gdańska, noszący nazwę Dragana.

Dla dalszego przebiegu trasy zostały przygotowane trzy warianty, do których mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi i sugerować wybór ich zdaniem najlepszego z przedstawionych.

Wariant I zakłada wprowadzenie torowiska pomiędzy jezdnie ulicy Nowej Łódzkiej. Obecna ulica Łódzka pozostanie nienaruszona i będzie pełnić rolę ulicy lokalnej. Nowe jezdnie oraz tramwaj powstaną po jej wschodniej części.

Wariant II zbliżony jest do pierwszego, przy czym zostanie wykorzystana istniejąca już jezdnia ulicy Łódzkiej oraz powstanie kolejna po stronie wschodniej, która przejmie ruch w stronę ul. Łostowickiej. Istniejąca zaś ul. Łódzka posłuży do obsługi ruchu w stronę ul. Świętokrzyskiej. Tory tramwajowe powstaną pomiędzy jezdniami.

Wariant III zakłada realizację nowych jezdni po wschodniej stronie istniejącej ulicy Łódzkiej (podobnie jak w wariancie I). Zgodnie z tą koncepcją tory tramwajowe zostaną jednak ułożone po jednej stronie ulicy, tak jak ma to miejsce np wzdłuż ulicy Kartuskiej czy Pomorskiej.

Wszystkie koncepcje przewidują budowę na końcu ulicy zobacz na mapie Gdańska (Nowej) Łódzkiej węzła integracyjnego tramwaj - autobus wraz z parkingiem. W każdym wariancie występują natomiast różnicę w kształcie oraz układzie torowisk na pętli.

Identyczne dla każdego z wariantów, są przystanki wzdłuż ulicy Łódzkiej. Przystanek Wilanowska zobacz na mapie Gdańska będzie się znajdować przy skrzyżowaniu Warszawskiej i Witosa.

Który wariant popierasz?

Następny - Przemyska zobacz na mapie Gdańska - w rejonie połączenia nowej drogi z istniejącą ul. Łódzką oraz u zbiegu planowanego skrzyżowania drogi i rozgałęzienia trasy tramwajowej w Nową Warszawską. Ostatni przystanek przed pętlą nosić będzie nazwę Płocka zobacz na mapie Gdańska i powstanie przy skrzyżowaniu z właśnie tą ulicą. Wariant I zakłada dodatkowo powstanie jednego przystanku przy samej pętli, jeżeli trasa zostanie przedłużona dalej w stronę dzielnic południowych Gdańska.

Opinie oraz uwagi na temat proponowanych przebiegów linii tramwajowej wraz z ulicą Nową Łódzką można przesyłać na adres droga@gdansk.gda.pl do 8 lutego 2009 r.

Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych

Proponowane rozwiązania różnią się między sobą kształtem pętli przy ul. Świętokrzyskiej, ale także wykorzystaniem istniejącej ul. Łódzkiej. W jednym wariancie wykorzystujemy istniejącą już ulicę Łódzką, którą przebudowujemy w jedną z jezdni ul. Nowej Łódzkiej. W pozostałych dwóch wariantach dzisiejsza ul. Łódzka staje się ulicą lokalną, natomiast dwie jezdnie Nowej Łódzkiej powstają od "zera".

Wbrew pozorom wariant z przebudową ul. Łódzkiej w jezdnię Nowej Łódzkiej nie jest ani najtańszy, ani najbardziej prawdopodobny. Żeby zrealizować tę inwestycję należałoby wyciąć od 40 do 60 drzew. Uzyskanie zezwolenia na to byłoby nie tylko czasochłonne, ale i kosztowne.


Tramwaj z pętli Chełm do skrzyżowania Łódzkiej i Świętokrzyskiej

luty - konsultacje społeczne oraz ranking koncepcji, ocena środowiskowa
marzec - wybór koncepcji
czerwiec-lipiec - projekt budowlany
IV kw. 2009 - pozwolenie na budowę
I kw. 2010 - przetarg na budowę
2010-2011 - budowa

Koszt - ok. 150 mln zł, w tym:
tramwaj 60 mln zł (finansowanie: lista indykatywna Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko)
Nowa Łódzka 90 mln zł (planowane finansowanie: Regionalny Program Operacyjny województwa pomorskiego)

Opinie (337) 9 zablokowanych

  • kierunek Gubałówka

    bilet normalny: 6pln w obie strony, 4 pln w jedną stronę. bilet ulgowy 50% ceny biletu normalnego. emeryci i renciści na trasie prawo do zakupu ciepłego napoju (kawa inka lub herbata rumiankowa w formie okładów na oczy) za 1 pln.

    • 0 0

  • zostawcie autobusy (1)

    mozgi za stolkami wybudujecie nowa linie tramwajowa i kolejne autobusy zlikwidujecie ktore sa duzo lepsze i wygodniejsze od tramwaji. teraz zostaly tylko dwa 108 i 118 ktore i tak rzadko jezdza to jak na zaden sie nie zdazy to trzeba isc do lotu z buta . Jaka to jest wygoda wg. was ?. Jak chcecie miec wygode i szybki dojazd to wybudujcie METRO !!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

    • albo chociaż 118 powinien jeździć starą trasą

      • 0 0

  • 3

    Wariant 3 jest o tyle fajny że linia tramwajowa nie przecina środka ronda. Myśle że to najlepszy wariant żeby ułatwić jazdę. Jeśli chodzi o to czy wykorzystać Łódzką, to myśle że lepiej nie, zawsze dodatkowa ulica.

    PS. Ciekawe gdzie 155 i 295 bedą miały koniec trasy :)

    • 0 0

  • BRAWO GDAŃSK

    Brawo!!!!!!

    • 1 0

  • a poco?

    tylko patologia w chełmie

    • 0 0

  • Czy ,aby napewno...?

    Wskaż dalszą trasę tramwaju z Chełmu

    2 lutego 2009, godz. 08:59 (218 opinii)---czy ktos jest mi wstanie wyjasnic jak powinno byc napisane?.....z Chelmu czy Chelma ?

    • 0 0

  • a moze tak ulice kampinowska ktos by wyremontowal i droge dla dzieci do szkoly zrobil szczegolnie dla tych co chodza do kosciola sie uczyc a wiec klasy od 1 do 3!!!!!!!

    • 0 0

  • prosze o tramwaj do wrzeszcza z chelmu super to by bylo polaczenie zlikwidowac autobus lini c i slowackiego ominie odroznych oraz korki

    • 0 1

  • Pętla w polu

    Dla kogo jest ta petla? Dla ludzi spacerujacych z pieskami po parku?
    Przecież to totalny bezsens. Ludzie z Oruni Górnej będą drałować 15-20 min.? To juz blizej jest na Trakt. Budują jakieś bloki dla wysiedlanych z terenu pod stadion (będzie druga orunia dolna:-((() zamiast pociagnąć tramwaj w rejon Komisariatu Policji. Kto to wymyślił? Te Tramwaje będą jeździć puste, bo kto do nich wsiądzie???? Ludzie z kilku ostatnich bloków???
    Bravo za pomysł
    Mieszkanka OruGórnej

    • 3 0

  • po

    co budować linie tramwajowe??!! Niech lepiej wezmą się za budowę metra na terenie całego trójmiasta!!!!!!!!!!! Metro tto same korzyści-zero wypadków,zero potrąceń,nikt nie wpadnie pod metro,a nie na każdym skrzyżowaniu trzeba przejeżdżać przez niebezpieczne skrzyżowani tramwajowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane