- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (242 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (320 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (49 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (201 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (65 opinii)
Zagrożona modernizacja SKM-ek?
Warta ok. 129 mln zł modernizacja 21 kolejek SKM stanęła pod znakiem zapytania po tym, jak do sądu wpłynął wniosek o upadłość układową firmy Tabor Szynowy Opole, która wspólnie z czeską Skodą remontuje składy trójmiejskiego przewoźnika.
Sytuacja TS Opole jest trudna. W ubiegłym roku zlikwidowano oddział tej firmy w Zielonej Górze. Jego pracownikom zaproponowano pracę w centrali lub Ostrowii Mazowieckiej.
Jeśli TS Opole upadnie, zobowiązania z tytułu realizacji kontraktu poniesie też czeska Skoda.
Przypomnijmy, że obie firmy podpisały w maju 2012 r. z SKM Trójmiasto kontrakt na modernizację 21 składów typu EN-57. Mają za to zainkasować ok. 129 mln zł. 59 proc. kosztów modernizacji kolejek pokryje dotacja unijna. Pozostałe 41 proc. SKM uzyska z emisji obligacji.
Ewentualny upadek TS Opole może bardzo utrudnić realizację tego kontraktu w terminie.
- O tym, że TS Opole złożyło wniosek o upadłość z propozycją ugody dla wierzycieli, dowiedzieliśmy się w środę. Nie jest to dobra wiadomość, ale na takie sytuacje trzeba być przygotowanym. Mamy kilka scenariuszy awaryjnych i jesteśmy zdeterminowani, aby zrealizować projekt w pełni w terminie, czyli do końca 2014 roku. Najpierw chcemy jednak wszystko przeanalizować i omówić z właścicielami spółki oraz bankiem. Dopiero wtedy, kiedy podejmiemy konkretne decyzje, poinformujemy o tym opinię publiczną - mówi Maciej Lignowski, prezes SKM.
Przypomnijmy, że cały zmodernizowany tabor miał być gotowy dla podróżnych 10 lipca 2013 r. Pierwszy odnowiony skład miał wyruszyć na trójmiejskie tory w styczniu, ale żaden z nich do Trójmiasta jeszcze nie dotarł.
Miejsca
Opinie (161) 6 zablokowanych
-
2013-02-28 16:26
czyli jest jeszcze szansa, że nie wyrzucą w błoto tych pieniędzy które miały iść na tą żałosną modernizacje?
- 12 5
-
2013-02-28 16:31
Żal (1)
Żałosna firma zarządzana przez śmiesznych ludzi z głu(p)szkiem na czele
- 15 5
-
2013-02-28 17:21
Nie zapominaj
o prezesuniu L. Ten facio to dopiero miesza....Właściwy człowiek na właściwym miejscu.Niebawem usłyszymy,że częstotliwość w szczycie bedzie co 15 min. bo tak "wyszło" im z badań marketingowych.Żałosne "kierownictwo,żałosny tabor....
- 8 0
-
2013-02-28 16:40
ŻENADA
no i dobrze ...niech kupia nowe a nie te 45 letnie sklady odmalowuja...... ciekawe czy tez Ci co decyduja to kupuja stare samochody i je modernizuja czy kupuja nowe..... po prostu ten pomysl z remontami to ZENADA !!!! ....w Warszawie jezdza bardzo ladne nowoczesne skmki ....nie moga takich kupic ???
- 15 3
-
2013-02-28 16:40
Modernizacja (12)
Mamy 2013rok w Niemczech, Francji czy innych państwach pociągi dalekobieżne osiągają ponad 300km\h, z pasażerami. U nas wielkie zachwyty są że pociąg pojechał trochę ponad 200km\h i to podczas testów tylko.
SKM rozwija prędkość do 60km\h czas przejazdy z Gdynia głównej do Gdańska głównego od 20lat nie uległ skróceniu. Modernizacja to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Stare zezłomować i na kupno nowych wziąć dofinansowanie unii.- 35 7
-
2013-02-28 17:38
w Niemczech i Francji średnia krajowa to 2500 euro netto a w Polsce 650 euro (11)
co ty porównujesz nasz dziki kraj do starej UE
- 9 3
-
2013-02-28 18:23
Niemcy 2200, Francja 2000
Ale poza tym racja,niestety.
- 9 0
-
2013-02-28 18:58
Spójrz jeszcze na to że wszystko jest tam 4x drożej (7)
- 0 12
-
2013-02-28 19:35
(1)
Nieprawda
- 7 1
-
2013-03-01 09:15
Jemu chodziło że w centrum Paryża i Berlina jest drożej niż w pcimiu wielkim.
- 1 0
-
2013-02-28 19:54
widać że nigdy tam nie byłeś jeśli twierdzisz że wszystko tam 4x droższe (4)
- 7 1
-
2013-02-28 20:25
Ale np. usługi komunikacyjne często już tak. Może nie we Francji, bo tam się panoszy etatyzm i dotacje (2)
Ale jak zobaczyłem ceny ICE do Lipska, to mi przeszło. I nie tylko mi, znajomy z Rotterdamu też chciał jechać na tą imprezę i też mu przeszło. Głównie przez koszty dojazdu.
Wysoki standard kosztuje. Oby nie doszło do sytuacji, jak w Wielkiej Brytanii, gdzie prywatne koleje ... są 3-4 razy droższe, niż jazda samochodem!- 0 5
-
2013-02-28 20:39
Gdzie są droższe jak jestes jełop to tak zapłacisz (1)
Wchodzisz w net i masz non stop promocje. Przy takiej konkurencji kupisz w necie wcze śniej zamiast 5 minut przed wyjazdem i oszczedzasz nawet 80% jak jechaliśmy ekipą to braliśmy np. grupowe powrotne od razu i płaciłeś mniej niz za przejazd autobusem z Moreny do Wrzeszcza albo podobnie. Oni zarabiają na tym, że kanar co pare minut chodzi z wózkiem i sprzedaje napoje, kawę czy jakieś snaki.
- 3 1
-
2013-03-01 10:12
Czyli tacy spryciarze jak ty jeżdżą tylko jak są promocje?
Nie wyobrażasz sobie sytuacji że potrzebujesz gdzieś jechać w PONIEDZIAŁEK o 8 a wrócić w ŚRODĘ o 14? W takiej sytuacji kupisz bilety na piątek i sobotę, bo taniej?
- 2 0
-
2013-02-28 20:33
Zawsze jaskiś pełowiec wpier**li się między wódke a zakąske
na zasadzie jest syf z robotą a przepraszam ale mój tata były milicjant ma super przędąca firmę ochroniarską. Albo kradną kasę na budowy a przepraszam ale pod Kościerzyną asfalt na osiedlu zrobili widziałem wczoraj.Co jest 4 razy droższe podaj chociaż jeden przykład?
- 3 1
-
2013-02-28 20:30
Grecja ma PKB na głowe 2 razy większy niż my a USA PKB 2 razy większe
niż Grecja, na łeb. My za to mamy 2 razy większa cene wachy niż USA. W czymś jesteśmy lepsi.
- 5 0
-
2013-03-01 10:51
Skąd masz te 2500 netto średnio? :D
Nie ma to jak znajomość świata... Opowiadaj dalej te bzdury, może ktoś uwierzy :)
- 1 0
-
2013-02-28 16:42
"Głebia przyjemności na finansowej mieliźnie"
"portfel leszcza" Co za idiota robił tę reklamę?!!!
- 7 2
-
2013-02-28 16:44
Powinni zlikwidowac pociagi
Zamiast tego mogliby wprowadzic teleportacje
- 7 5
-
2013-02-28 16:50
Tylko wstawcie do nich plastikowe siedzenia. (1)
Bo te szmaciane siedziska śmierdzą menelami, którzy robią sobie noclegownie w kolejkach.
- 24 2
-
2013-02-28 20:30
pod czujnym
okiem ochrony i bohaterskich patroli SOK SKM :-))))
- 5 0
-
2013-02-28 16:54
oznaczenie serii. (2)
taka mała uwaga - nie ma czegoś takiego jak EN-57, prawidłowe oznaczenie to EN57. Tak samo z EN71, czy EW58.
- 8 1
-
2013-02-28 21:23
zawsze się zastanawiałem czy to od roku produkcji czy maksymalnej prędkości (1)
- 7 0
-
2013-03-01 13:33
Od ilości warstw farby. Jak położą sześćdziesiątą, to będzie zmodernizowany EN60.
- 1 0
-
2013-02-28 17:01
i bardzo dobrze, ile można pudrować te trupy, może przetarg 20 letni na zewnętrzego przewoźnika a infra dalej we władaniu SKM? (1)
Cały efekt moderny peronów pada przy tych trupach: mało drzwi, słynna dziura, wysoki pokład, gorsza wentylacja niż przed moderną (o klimie można zapomnieć), wnętrze archaiczne jak na potrzeby Trójmiasta i specyfiki metra.
- 9 3
-
2013-02-28 17:49
Żaden inny przewożnik tu nie wejdzie żeby mu patologia zniszczyła i rozkradła co się da
- 8 5
-
2013-02-28 17:02
Automaty biletowe w Gda. Głównym są tak ustawione, że słońce świeci prosto (2)
w ekrany. Ludzie próbują sobie przysłaniać ekran rękami, gazetą ale to niewiele pomaga. Zróbcie coś z tym bo w słoneczne dni to tragedia.
- 22 0
-
2013-02-28 17:57
Ty masz chłopie problemy !!! Idz kup do kasy... (1)
- 5 9
-
2013-03-04 15:38
ale on ma racje: po co automat jesli nie da sie z niego korzystac? tylko po to by SKM zaksiegowala wydatek?
jak slonce to trzeba isc na ten automat w cieniu na peronie i zraz sie robi dluga kolejka, bo system operacyjny w srodku wolniejszy od dzdzownicy- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.