- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (91 opinii)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (72 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (26 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (222 opinie)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-09 13:29
Podwale Przedmiejskie (2)
bez tuneli.W tych tunelach tylko zboczeńcy i pijacy piją piwo .Brud i smród ,zlikwidować to szambo miejskie dla złodziei.Tereny, poza Podwalem będą atrakcyjne i bezpieczne.Teraz wieczorem strach przechodzić tymi tunelami.Szkoda pieniędzy na remonty,i tak obsikają i zdemolują ,a przejście dla pieszych z sygnalizacją będzie czyste i wbrew pozorom bezpieczniejsze.Miasto powinno jak najszybciej zburzyć te nory szczurze.
- 11 15
-
2012-09-09 13:41
Bzdury. Całe życie chodzę takimi tunelami. 80% z nich nie jest monitorowanych. (1)
Jak dotąd wszystkich typów z pod ciemnej gwiazdy natrafiłem na powierzchni.
Skoro jest ich tam tak dużo, trzeba monitoringu i ścieżki zdrowia. Jak złamie się paznokieć, nie ucina się całej ręki.- 4 1
-
2012-09-10 09:51
najlepiej zamieszkaj w tunelu
i licz pieszych
- 0 0
-
2012-09-09 13:31
zasypać tunel na wysokości stągiewnej
pomysł z cyklu: trzeba się leczyć . panie Naskręt jeśli postawić by szpaler ludzi którzy nie zostali potrąceni przez samochody dzięki tunelom i uratowali życie to miałby on chyba kilometr w samym Gdańsku.życzę zdrowszego rozsądku.
- 5 3
-
2012-09-09 13:36
Brawo
Gdansk dla ludzi, nie dla samochodow. Marzy mi sie przyjazne dojscie z Dlugiej na Dolne Miasto.
- 6 6
-
2012-09-09 13:38
hahahaha
chore pomysły
- 7 3
-
2012-09-09 13:46
ludzie ! Spokojnie !
Nie miał pomysłu na artykuł więc napisał coś takiego - nie ma co się podniecać !
- 5 5
-
2012-09-09 13:50
Aha! O! Co to są te?
- Spółdzielcze punktowce.
- Aha...
- Panie Dyrektorze! Tu jest jezioro!
- A to nie, nie, nie.. To nie, nie... A nie, dobrze! To jezioro damy tutaj a ten niech sobie stoi w zieleni.- 13 0
-
2012-09-09 13:51
tunele i przejścia (1)
Najpierw trzeba zobaczyć z jaką szybkością jadą samochody z estakady (8o km/godz to jeszcze mało) a potem dopiero myśleć jak nie ułatwić zabijania ludzi na tak ruchliwej ulicy.Do tej pory wspomniane tunele są jedynym sensownym rozwiązaniem.Takie przyjęto przed wielu już laty nie tylko w Polsce. Natomiast u nas z powodu braku nadzoru trudno się dziwić, że bywa tam chlew albo mordownia.
- 8 6
-
2012-09-10 09:52
tak więc szybkość tę należy ograniczyć
ulice to nie autostrady
- 1 1
-
2012-09-09 13:57
Bzdura
Na odcinku Wały Jagieloński - Brama Żuławska jest 5 przejść podziemnych to w zupełności wystarczy. Na tej ulicy są bardzo często korki, światła jeszcze bardziej utrudnią ruch, więc uważam, że pomysł za beznadziejny.
- 6 5
-
2012-09-09 14:02
Jak najszybciej należy wybudować wiadukt nad skrzyżowaniem Armii Krajowej z Łostowicką.Korki na tym skrzyżowaniu utrudniają wyjazd z ul.Wilanowskiej.
- 10 1
-
2012-09-09 14:05
jak WZ stanie sie droga miejska to bedzie ruina a nie droga
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.