- 1 Wojtek i Agata z Life on Wheelz rozstali się (95 opinii)
- 2 Więcej dzieci trafia do opieki zastępczej i domów dziecka (100 opinii)
- 3 Opracowują test, który wykryje wiele chorób (34 opinie)
- 4 Dzieci uzależniają się od telefonów przez rodziców? (80 opinii)
- 5 Latem więcej narodzin na trójmiejskich oddziałach (85 opinii)
- 6 Gdyńskie Centrum Onkologii zostanie rozbudowane (14 opinii)
Ognisko salmonellozy. Narażonych może być 150 osób - restauracja z mandatem
Zwiększyła się liczba pacjentów z objawami salmonellozy, którzy trafili do gdańskich szpitali. Sanepid ustalił, że narażonych mogłoby być nawet 150 osób. Dochodzenie jest w toku, jednak wszystko wskazuje na to, że przyczyną mogło być spożycie potrawy śniadaniowej na bazie jajek, serwowanej w jednej z gdańskich restauracji. Obiekt został ukarany grzywną.
Aktualizacja godz. 13:20
- Restauracja otrzymała dwa mandaty karne na łączna kwotę 700 zł - informuje Halina Bona, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdańsku.
Do tej pory u 15 osób potwierdzono obecność w kale bakterii Salmonella sp., jednak służby sanitarne już nie były w stanie przebadać jaj w restauracji, bowiem cała partia została wykorzystana do przygotowania posiłków.
- W badanych próbkach jaj kurzych nie stwierdzono obecności pałeczek Salmonella sp. Z ustaleń wynika, że partia jaj wykorzystana do produkcji posiłków w dniach 06-08.06.2023r., trafiła także do innego lokalu, w którym nie odnotowano zachorowań wśród pracowników i klientów obiektu. Dochodzenie epidemiologiczne jest w toku - informuje Halina Bona.
Służby sanitarne nadal badają, czy "zainfekowana partia jaj" nie trafiła również do innych obiektów.
Aktualizacja godz. 15:20
Na Oddział Chorób Zakaźnych dla dorosłych w Redłowie jeszcze w piątek trafiło dwóch pacjentów, u których potwierdzono salmonellozę. Badany był również trzeci chory, jednak został wypisany do domu.
Aktualizacja godz. 12:55
Z informacji przekazanych przez Copernicus wynika, że od czwartku łącznie 27 osób z salmonellozą zaopatrzono na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Szpitalu im. Kopernika, a 11 pacjentów otrzymało opiekę na SOR Szpitala św. Wojciecha.
- Większość osób po wstępnej diagnostyce i doraźnym leczeniu z zaleceniami terapeutycznymi została wypisana do domu - informuje Katarzyna Brożek, rzecznik Copernicus.
Dwóch pacjentów miało trafić na Oddział Chorób Zakaźnych do Gdyni, a w gdańskich szpitalach Copernicus na hospitalizacji nadal przebywa 8 osób.
- Dochodzenie epidemiologiczne prowadzone jest przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku. W toku dochodzenia ustalono, że zachorowania dotyczą osób, które w dniu 7.06.2023 spożywały potrawy śniadaniowe przygotowane na bazie jajek, z dodatkiem łososia - informuje Zbigniew Zawadzki, rzecznik Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku. I dodaje: - Biorąc pod uwagę liczbę wydanych dań, osób narażonych było ok. 150.
Produkt wycofany z menu restauracji
Jak informują służby sanitarne, kontrola restauracji wykazała nieprawidłowości higieniczno-sanitarne, w związku z czym została nałożona grzywna w drodze mandatu karnego.
- Do badania w kierunku salmonelli zostały pobrane próbki jaj oraz próbka łososia wędzonego. Pobrano także do badania próbki wody użytej do produkcji posiłków. Dania, w skład których wchodzi surowe jajko kurze, zostały do odwołania wycofane z menu restauracji - informuje Zbigniew Zawadzki.
PPIS w Gdańsku objął nadzorem chorych oraz pracowników restauracji (w ramach nadzoru zostaną przeprowadzone badania mikrobiologiczne próbek kału).
- Informacje dotyczące wystąpienia ogniska zachorowań i wyników kontroli zostały przekazane Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii, pod nadzorem którego znajduje się hurtownia jaj, w której zaopatrywała się restauracja. Dochodzenie epidemiologiczne jest kontynuowane - wskazuje rzecznik.
Dlaczego leczymy się w internecie? "Influencerzy zajęli miejsce ekspertów"
"Wysoka gorączka, bóle brzucha oraz silna biegunka
Przypomnijmy: pierwsze osoby trafiły do gdańskich szpitali z objawami ostrego nieżytu żołądkowo-jelitowego w czwartek - już kilka godzin po posiłku w jednej z gdańskich restauracji.
Jak udało nam się dowiedzieć, chorzy cierpieli na wysoką gorączkę, bóle brzucha oraz silną biegunkę i byli hospitalizowani w większości przypadków w Szpitalu im. Kopernika i Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku. W piątek potwierdziliśmy, że przypadłości dotknęły 14 osób.
Jak można zarazić się bakterią salmonelli?
- W przypadku salmonellozy obecnie najpowszechniejszym źródłem zakażeń są surowe jaja. Chodzi jednak nie tylko o spożywanie, np. dzieci często bawią się skorupkami czy opakowaniami, niektórzy nie zwracają uwagi na wymianę talerza przy przygotowaniu jajecznicy. Kolejnym źródłem jest surowy drób i tu znowu np. kroimy mięso nożem, którym potem kroimy warzywa czy chleb. Ponadto mamy osoby, które są nosicielami i wydalają bakterie i mogą zarażać np. w przypadku, gdy nie myją rąk - wskazuje dr Sławomira Niedźwiecka, kierownik oddziału w Pomorskim Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy.
Chorzy zwykle są leczeni w warunkach domowych, jednak ciężki przebieg salmonellozy kończy się podaniem antybiotyku bądź chemioterapeutyku. Najczęściej pacjenci trafiają na hospitalizację z powodu silnego odwodnienia spowodowanego biegunką.
Inspekcja sanitarna cały czas prowadzi w tej sprawie dochodzenie i nie informuje o nazwie restauracji. Nie dysponując oficjalnym stanowiskiem WSSE, nie będziemy powielać niepotwierdzonych sugestii.
Miejsca
Opinie (192) ponad 200 zablokowanych
-
2023-06-12 12:11
Opinia wyróżniona
(16)
Wydawać by się mogło, że po pandemii ludzie nauczą się higieny, mycia rąk, utrzymywania dystansu i ogólnie rozsądku. Rzeczywistość pokazuje zgoła coś innego.
- 192 39
-
2023-06-16 15:30
ignorancja
Gastronomia to upadła branża w polsce. Tam nikt o nic nie dba. Kucharz musi przynieść swoje ubrania, noże, najlepiej jeszcze paru kolegów/koleżanki do pracy, niedługo swoją kuchnię będzie musiał ze sobą wziąć. Towar też najlepiej jakby sam sobie przyniósł...
- 0 0
-
2023-06-12 15:28
w artykule nie podanego źródła zakażenia a jedynie droga jaką można się zakazić (1)
jedynie jest informacja o rodzaju pobranych próbek, nie tylko to co było w restauracji ale również pod nadzorem jest dostawca jaj
salmonella potrafi być na skorupkach jaj, możesz nieświadomie wkładać jaja do lodówki a potem weźmiesz np sałatę i rozniesiesz po całej lodówce- 4 0
-
2023-06-13 09:17
Kłania się brak wiedzy o przechowywaniu, higienie i obróbce żywności
- 0 0
-
2023-06-12 14:51
Nic w tym dziwnego. Nadal wiele osób uważa, że pandemii nie było i ludzie chorowali na niby. (3)
Zgony też były, wg nich, na niby.
- 14 14
-
2023-06-12 17:57
To ty co tak TV oglądasz (2)
I powtarzasz ten przekaz ? Pandemia zgineła w 1 dzień , nie dziwi cię to ?chyba że wierzysz w te przekazy TV co pokazywali ludzi po tsunami i na pandemię zwalali.
- 9 3
-
2023-06-14 06:40
a ty jak widać wierzysz w przekaz "ekspertów" z youtube. w płaską ziemię pewnie też. a może ta salmonelloza też jest wymyślona?
- 2 2
-
2023-06-12 18:18
pandemia wyeliminowała terroryzm
a wojna pandemię.
- 6 1
-
2023-06-12 14:22
rzeczywistość pokazuje jak widać
że nowoczesnych faryzeuszów przybyło - na szczęście znaczna większość pozostała normalna
- 2 4
-
2023-06-12 14:12
Co ma higiena do jedzenia surowych jajek czy mięsa? Jeśli mięso lub jajka są skażone i jesz je na surowo, to możesz nawet w rękawiczkach jeść i ci to nie pomoże.
- 20 5
-
2023-06-12 13:12
Ale chodzi Ci o ten etap pandemii, co rzucili cudowne szczepionki (2)
i nagle wszystko wszystkich przestało obchodzić, a choroba z dnia na dzień cudownie zniknęła na skutek zaprzestania publikowania statystyk? Bo taka wiedzą zdaje się została utrwalona.
- 27 23
-
2023-06-12 22:37
Najlepszym lekarzem okazal sie Putin. Kaszel19 zniknal w jeden dzien.
- 11 3
-
2023-06-12 14:05
Chodzi mu zapewne o to, o czym dość jasno napisał w swoim komentarzu.
- 14 6
-
2023-06-12 12:54
Szpilek
Dystans to podstawa .
- 7 2
-
2023-06-12 12:35
A co ma do tego pandemia? (2)
że jakieś wiesniaki (piszę tu o właścicielach, którzy najpewniej chąc zaoszczędzić, zatrudnili w sezonie na chybcika byle kogo) w knajpie podadzą ci brudne żarcie?
- 41 2
-
2023-06-14 06:46
ano to, że jeszcze 3 lata temu regularnie dezynfekowano czy myto ręce, a jak ktoś był przeziębiony to zostawał w domu. posiłki były przygotowywane w rękawiczkach. po 3 latach od początku wybuchu to wygląda jeszcze gorzej niż było wcześniej - kichanie czy kaszlenie w miejscach publicznych bez zasłaniania buzi, macanie wszystkiego brudnymi rękami np.
ano to, że jeszcze 3 lata temu regularnie dezynfekowano czy myto ręce, a jak ktoś był przeziębiony to zostawał w domu. posiłki były przygotowywane w rękawiczkach. po 3 latach od początku wybuchu to wygląda jeszcze gorzej niż było wcześniej - kichanie czy kaszlenie w miejscach publicznych bez zasłaniania buzi, macanie wszystkiego brudnymi rękami np. pieczywa w sklepie czy przyjazd do pracy z wysoką gorączką jest jeszcze bardziej powszechne niż było kiedyś. a można było mieć nadzieję, że ktoś się czegoś nauczy.
- 3 5
-
2023-06-12 22:54
chyba nie wiesz skąd jest salmonella?
- 1 4
Wszystkie opinie
-
2023-06-12 11:05
(1)
No co zrobić. Oby było to nieszczęśliwym przypadkiem. M nadzieję, że knajpa nie wprowadza w obrót jedzenia, które kupuje po kosztach od sklepu któremu to zostało bo się nie sprzedało. Naprawdę chce wierzyć w uczciwość ludzi. Mieszkałem jednak kupę lat obok jednej z najlepszych restauracji na całym Pomorzu!! kolega niedaleko miał sklep i wiadomości z pierwszej ręki... Od samych pracowników...
- 27 3
-
2023-06-12 11:38
....
Niestety tak odbywa się kupowanie warzyw i innych produktów z lidla bądź innego sklepu na granicy terminu lub dzień po bo każdy orze jak może.
- 3 1
-
2023-06-12 11:07
Jak wygląda w tej sytuacji walka o odszkodowanie i zadośćuczynienie na drodze cywilnej? (12)
Skoro jest już nałożona grzywna przez inspektorat to chyba sprawa powinna być łatwa do wygrania.
- 64 1
-
2023-06-12 11:08
(3)
Co chciałbyś ugrać?
- 6 8
-
2023-06-12 11:17
Drugą dokładkę
- 28 0
-
2023-06-12 13:07
Chyba jasne, że chodzi o rekompensatę za utratę zdrowia.
A co, pan z koalicji nic-się-nie-stało-siła-wyższa? Z drugiej strony nieszczęsne galeony dalej pływają po Motławie.
- 25 1
-
2023-06-12 14:22
kasę za stracony czas i ból
- 16 0
-
2023-06-12 11:42
No nie USA (1)
u nas jeszcze cię obciążą kosztami sądowymi
- 15 4
-
2023-06-12 14:19
Czemu kłamiesz?
Po co?
- 3 2
-
2023-06-12 11:48
Chciałoby sie ??
- 0 7
-
2023-06-12 12:27
(1)
Też jestem ciekawy tego. Sprawa teoretycznie oczywista i łatwa do wygrania. Ludzie, głównie turyści swój cały pobyt spędzili/ spędzają w szpitalu. Pomijając kwestię najważniejszą, czyli zdrowie- to kasa za hotele, loty, atrakcje poszła w błoto
- 29 0
-
2023-06-12 16:09
niekoniecznie w błoto, raczej w coś innego
- 3 0
-
2023-06-12 14:19
Wygrana w cuglach
5 a nawet 10 tysięcy można przytulić. Namawiam do składania pozwów
- 11 1
-
2023-06-12 16:08
idz do prawnika, chyba że oczekujesz darmowej porady od specjalistów od wszystkiego z trojmiasto
- 4 1
-
2023-06-14 08:14
Pozew zbiorowy koniecznie i niech w końcu CHiW przestanie truć ludzi :)
swoją drogą, 700 zł mandatu za zatrucie 150 osób to jakiś żart i policzek wymierzony w konsumentów.- 7 0
-
2023-06-12 11:23
Pozew cywilny- niech nauczą sie czystości (3)
Pozew cywilny- niech nauczą sie czystości
- 77 0
-
2023-06-12 14:47
A jak Ty kogoś narazisz czy oszukasz to do 10 lat pudła (albo i więcej)
plus oczywiście srogie kary i grzywny. Bo ile wyniósł ten mandat? Pochwalcie się! Ciekawe jakbym ja spowodował wypadek, gdzie byłoby 100 poszkodowanych czy też bym dostał tylko mandat.
Tam powinien prokurator wejść, znaleźć winnych i ich ukarać - inaczej trucie ludzi się nigdy nie skończy, bo mandat to żadne ryzyko a na kupowaniu przeterminowanych produktów (czy np. soli drogowej zamiast jadalnej) oszczędność jest spora.- 4 0
-
2023-06-12 16:01
ale jestes poszkodowany? to wtedy składaj. jak nie jesteś poszkodowany, to po co doradzasz innym? (1)
kto będzie chciał to zrobi co ma zrobić bez rad wujka
- 1 3
-
2023-06-12 19:08
A co Ciebie to obchodzi, że ktoś doradza innym, boli Ciebie to?
- 0 0
-
2023-06-12 11:26
Przyczyna zatruc jest czesto jedna (5)
mix personelu. słabe wykształcenie - Praktyka! o tym pisze.
typowe olewacctwo . -czytaj brudactwo !/.
czesto poganianie i brak czasu na przygotowanie - własciwe ! produktu
no i jeszcze jeden powód
zatrudniaja czesto owych co w innych standardach wychowani.
tak ,tu nie przechowuje sie zarcia w worku za oknem.
.dalej nie napisze bo to niepoprawne..ale prawdziwe...
ale tu tez sa sssmaciarze co udaja kucharzy a sa kowalami- taka prawda- 64 3
-
2023-06-12 12:57
Szpilek (2)
Ja jak kupuję świeżą rybę ,to trzymam ja w woreczku foliowym na słońcu kilka dni i dopiero smażę .
- 2 4
-
2023-06-12 16:10
ja jak kupuje piwo, to wzorem jednej z sieci dyskontowej, trzymam przez cały dzien na słońcu (1)
dopiero poxniej pije
- 2 0
-
2023-06-12 19:12
No wiesz te tajemnicze dyskonty nie mają magazynów dlatego trzeba składować towar gdzie się da :D Ludzie lubią takie produkty zleżałe na słońcu, czego oko nie widzi temu sercu nie żal, Polak nie świnia wszystko zeżre :)
- 0 0
-
2023-06-12 14:20
(1)
Tu przyczyną może być skażony surowiec dostarczony przez dostawcę - a tego restauracja nie sprawdzi. Mogą mieć atesty na surowce - ale to tylko kawałek papieru.
- 0 3
-
2023-06-13 07:18
Proszę cię, każdy odrobine zorientowany pracownik kuchni wie jak się wyparza jajka, do tego jest osobne naczynie, ręce się często myje, i przede wszystkim wie, jak się robi jajecznicęa średnio zorientowany klient wie, ze się potraw z jajek w restauracji nie je
- 0 0
-
2023-06-12 11:55
Brak higieny. (8)
Ciekawe skąd pracownicy?
Ostatnio pracowałem na statku offshore na którym kucharz z kraju na U, kroił na desce surowego kurczaka, a następnie na tej samej desce (tylko po opłukaniu samą zimną wodą) kroił warzywa na sałatkę.
Autentyk.
Gość z kraju U zdziwiony gdy mu powiedziano, że surowy kurczak może zawierać bakterie powodujące poważne zatrucia pokarmowe.
Foto deski zrobione.- 87 6
-
2023-06-12 12:18
(6)
ostatnio na niemieckim duzym i slynnym dosyc wycieczkowcu (bandery cypryjskiej) zastapilem lekarza
z kraju na U ktory nie mowil w zadnym jezyku pasazerow, na kontrakt nie dostal nawet munduru,
przez caly kontrakt nie wychodzil ze szpitala okretowego. nawet na lad. wychodzil tylko jesc.
po mnie tez byl lekarz z U, wiekszosc oficerow bylo z U, choc wiekszosc zalogi (typowo) z kraju na F
ale za to nie są bardzo drodzy- 10 4
-
2023-06-12 12:48
Co ty masz do Urugwajczyków? (5)
- 12 10
-
2023-06-12 14:16
(4)
albo do Francuzów? ;-)
ale jaja na bok, o nas też na świecie jest taka właśnie opinia:
zawsze byliśmy tani, kiepscy, marudni. low quality menials.
ciekawe że o U opinia jest zwykle wyższa- 2 8
-
2023-06-12 15:15
(3)
Nie miał na myśli Ukraińców i Filipińczyków. Kto pływał na statkach ten wie, co sobą reprezentują te nacje.
- 7 0
-
2023-06-12 19:31
(1)
Pod względem kwalifikacji i znajomości języka angielskiego to akurat Filipińczycy wciągają nosem Ukraińców, którzy tylko ślizgają się przez cały kontrakt na czyichś grzbietach.
Na jednym z poprzednich offshore'owych statków (z agencji z niebieskim logiem zakochanej teraz w UA) Ukraiński bosman nie potrafił zrobić prostego szplajsu na 3-pokrętkowej, 16 mm lince.
Na ostatnim statku z Hindusem lepiej po angielsku swobodnie mi się rozmawiało o d*pie Maryni, niż z Ukraińcem, który na pamięć wykuł się słów i zdań ze słownika IMO i dalej ani me, ani be.
Marlinsa oczywiście miał na pow. 90%.
Do domu zjechałem i za mnie przyjechał... zmiennik z UA.- 5 0
-
2023-06-12 19:59
Zapomniałem o najważniejszym.
W przeciwieństwie do kolegi z Odessy, kolega z Manili czy innego Cebu nie przyjeżdża na statek za karę tylko do pracy i po pieniądze. Chętnie, z uśmiechem wykonuje zlecone prace i jeszcze doda "Yes, sir! It will be done, sir!"
A kolega, marynarz-robotnik (A/B) z Odessy, obrażony że musi robić w pracy coś poza piciem kawy i siedzeniem w smartfonie. I za plecami, pod nosem po cichu komentarze do polskiego chiefa w stylu "cyka", gdy mu się każe malować.- 5 0
-
2023-06-13 06:54
Jak to co?
Azjaci! Od Wisły na prawo jest Azja. Widać to gołym okiem nawet w głosowaniu na ulubione partie. Myślenie nie jest tam najlepszą cechą.
- 1 1
-
2023-06-12 14:15
jakbyś nie wiedział co sie dzieje na kuchniach wielu miejsc xd
- 4 0
-
2023-06-12 12:11
Opinia wyróżniona
(16)
Wydawać by się mogło, że po pandemii ludzie nauczą się higieny, mycia rąk, utrzymywania dystansu i ogólnie rozsądku. Rzeczywistość pokazuje zgoła coś innego.
- 192 39
-
2023-06-12 12:35
A co ma do tego pandemia? (2)
że jakieś wiesniaki (piszę tu o właścicielach, którzy najpewniej chąc zaoszczędzić, zatrudnili w sezonie na chybcika byle kogo) w knajpie podadzą ci brudne żarcie?
- 41 2
-
2023-06-12 22:54
chyba nie wiesz skąd jest salmonella?
- 1 4
-
2023-06-14 06:46
ano to, że jeszcze 3 lata temu regularnie dezynfekowano czy myto ręce, a jak ktoś był przeziębiony to zostawał w domu. posiłki były przygotowywane w rękawiczkach. po 3 latach od początku wybuchu to wygląda jeszcze gorzej niż było wcześniej - kichanie czy kaszlenie w miejscach publicznych bez zasłaniania buzi, macanie wszystkiego brudnymi rękami np. pieczywa w sklepie czy przyjazd do pracy z wysoką gorączką jest jeszcze bardziej powszechne niż było kiedyś. a można było mieć nadzieję, że ktoś się czegoś nauczy.
- 3 5
-
2023-06-12 12:54
Szpilek
Dystans to podstawa .
- 7 2
-
2023-06-12 13:12
Ale chodzi Ci o ten etap pandemii, co rzucili cudowne szczepionki (2)
i nagle wszystko wszystkich przestało obchodzić, a choroba z dnia na dzień cudownie zniknęła na skutek zaprzestania publikowania statystyk? Bo taka wiedzą zdaje się została utrwalona.
- 27 23
-
2023-06-12 14:05
Chodzi mu zapewne o to, o czym dość jasno napisał w swoim komentarzu.
- 14 6
-
2023-06-12 22:37
Najlepszym lekarzem okazal sie Putin. Kaszel19 zniknal w jeden dzien.
- 11 3
-
2023-06-12 14:12
Co ma higiena do jedzenia surowych jajek czy mięsa? Jeśli mięso lub jajka są skażone i jesz je na surowo, to możesz nawet w rękawiczkach jeść i ci to nie pomoże.
- 20 5
-
2023-06-12 14:22
rzeczywistość pokazuje jak widać
że nowoczesnych faryzeuszów przybyło - na szczęście znaczna większość pozostała normalna
- 2 4
-
2023-06-12 14:51
Nic w tym dziwnego. Nadal wiele osób uważa, że pandemii nie było i ludzie chorowali na niby. (3)
Zgony też były, wg nich, na niby.
- 14 14
-
2023-06-12 17:57
To ty co tak TV oglądasz (2)
I powtarzasz ten przekaz ? Pandemia zgineła w 1 dzień , nie dziwi cię to ?chyba że wierzysz w te przekazy TV co pokazywali ludzi po tsunami i na pandemię zwalali.
- 9 3
-
2023-06-12 18:18
pandemia wyeliminowała terroryzm
a wojna pandemię.
- 6 1
-
2023-06-14 06:40
a ty jak widać wierzysz w przekaz "ekspertów" z youtube. w płaską ziemię pewnie też. a może ta salmonelloza też jest wymyślona?
- 2 2
-
2023-06-12 15:28
w artykule nie podanego źródła zakażenia a jedynie droga jaką można się zakazić (1)
jedynie jest informacja o rodzaju pobranych próbek, nie tylko to co było w restauracji ale również pod nadzorem jest dostawca jaj
salmonella potrafi być na skorupkach jaj, możesz nieświadomie wkładać jaja do lodówki a potem weźmiesz np sałatę i rozniesiesz po całej lodówce- 4 0
-
2023-06-13 09:17
Kłania się brak wiedzy o przechowywaniu, higienie i obróbce żywności
- 0 0
-
2023-06-16 15:30
ignorancja
Gastronomia to upadła branża w polsce. Tam nikt o nic nie dba. Kucharz musi przynieść swoje ubrania, noże, najlepiej jeszcze paru kolegów/koleżanki do pracy, niedługo swoją kuchnię będzie musiał ze sobą wziąć. Towar też najlepiej jakby sam sobie przyniósł...
- 0 0
-
2023-06-12 12:16
(10)
ciekawe czy nadal takie kolejki tam będą
- 75 0
-
2023-06-12 13:08
(1)
Jeszcze większe, każdy influenser będzie chciał mieć celebrycką salmonellę.
- 34 0
-
2023-06-12 15:28
I tasiemca - gratis.
- 10 0
-
2023-06-12 13:41
Oczywiście, że tak ten lokal to taki sam przypadek jak np. Mandu, samonapędzające się machiny ze średnim żarciem ale moda i te kolejki budują wrażenie czegoś niezwykłego.
- 24 1
-
2023-06-12 14:33
T mcdonald był? (2)
- 0 7
-
2023-06-12 14:41
Nie.
- 5 0
-
2023-06-12 15:59
nie, to był mc hammer
- 0 0
-
2023-06-12 14:48
Też nie rozumiem fenomenu (1)
Niczym się lokal nie wyróżnia, a kolejki tylko tam. I to samo w ich drugim obiekcie 500m dalej
- 12 0
-
2023-06-12 15:59
to samo w toruniu
- 1 0
-
2023-06-12 15:29
Będą
W długi weekend, nieswiadomi zagrozenia ludzie stali tam w długiej kolejce: 8MX5+R5 Gdańsk
- 8 0
-
2023-06-14 08:16
A wiecie, że oni wynajmują ludzi żeby stali w tej kolejce i udawali klientów? :) marketing lat 90'
- 0 0
-
2023-06-12 12:48
Szpilek (8)
Od dawna wiadomo ,że na jaja trzeba uważać .
Ja jajka gotuje na twardo 40 minut.
Na miękko 35 minut.
Sadzone smażę 15 minut
Jajecznice smażę 14 minut .
Kogel mogel też tylko z jaj ugotowanych.- 24 52
-
2023-06-12 13:11
(1)
i bardzo mądrze!
- 9 0
-
2023-06-12 13:32
Szpikek
Co mądrze?
- 2 2
-
2023-06-12 13:36
Słabo. A co, jeśli trafisz na jajo gęsi? Albo strusia?! (2)
Że o pterodaktylu nie wspomnę.
- 7 0
-
2023-06-12 13:49
Szpilek (1)
Jaja tylko przepiórcze !
- 3 0
-
2023-06-12 13:59
Czyli masowa hodowla klatkowa, idealne warunki rozwoju choroby.
Proponuję zaopatrzyć się w kombinezon typu biohazard i dokonywać operacji kuchennych wyłącznie na otwartym powietrzu, w oddaleniu co najmniej 500 metrów od siedzib ludzkich.
- 3 0
-
2023-06-12 15:33
Ja wszystko gotuję w jednym garnku
a wodę w drugim garnku nie mniej niż jedną godzinę. Trzeci garnek mam w rezerwie. Czwartemu się rączki stopiły, został utylizowany z zachowaniem procedur.
- 4 0
-
2023-06-12 15:58
jajecznice 14 minut? a wodę na herbatę gotujesz z 3 dni (1)
- 7 2
-
2023-06-12 19:16
To uj, ale zrób kogel mogel z gotowanych jajek. Mnie to rozwaliło :D
- 2 0
-
2023-06-12 13:19
(1)
Grzywnę, poważnie!? Ten "przybytek" brudu powinien być natychmiast zamknięty!!!
- 86 1
-
2023-06-12 19:23
W pandemii nie było problemu podawania ilości nałożonych grzywien oraz zamykania knajp mimo, że w owych nic nie zachodziło., ale krzyczmy głośno "demokracja".
- 6 1
-
2023-06-12 13:33
(1)
Artykuł o tym że jedna restauracja truje gości i brak nawet informacji co to za knajpa. Tekst nadaje się do kosza.
- 185 1
-
2023-06-12 14:35
Taki tam złoty kaczor
Kilka jest ich na miescie
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.