• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • A gdzie wariant budowy normalnej, nowej drogi??? (5)

    Z taką ilością pasów dla wszystkich żeby nie tworzyły się korki???

    • 25 13

    • Miał być tunel

      • 5 1

    • (2)

      To chybiony pomysł, zachęcalby ludzi do jazdy samochodem, zamieszkania w Osowej itp.

      • 2 11

      • Czy tak trudno ci wyobrazić sobie, że dla wielu ludzi samochód jest zwykłym narzędziem pracy???

        • 11 4

      • Do jazdy samochodem to ludzi zachęca tragiczny stan zbiorkomu.

        • 6 0

    • Naprawdę chcesz uśmiercić tyle drzew w TPK?

      • 0 0

  • Będzie tylko gorzej. Gnijcie dalej w korkach. (5)

    Może czas na zmianę i odstawienie samochodu?

    • 13 22

    • Nigdy! Ludzie zaczną sie wyprowadzać z Gdańska a zostaną tylko maturzyści co Stalina nie odróżniają na zdjęciu od piłsudskiego.

      Takie jest POKO I lewica współczesna. Oni cofnęli się w rozwoju do starożytności.

      • 5 3

    • A na co byś chciał zamienić ten samochód? Na zbiorkom który nie działa? Nie ma alternatywy. Niestety - rowerowi faszyści nie rozumieją, że nikt po polskich drogach nie jeździ autem dla przyjemności. Żeby tak robić to trzeba by być masochistą. Z drugiej strony - sami jeżdżą bez siodełka, to pewnie myślą że każdy tak ma.

      • 8 2

    • (1)

      Życzę Ci abyś trochę pochorowali, może wtedy empatia będzie większa

      • 3 3

      • Soro tych chorych, że kokrki się tworzą.

        Jest PKM - ją trzeba doinwestować. W parking, lokalne busy i częstość połączeń.

        • 1 1

    • A może czas sprzedać ten złom elektryczny na złom ?

      • 0 0

  • Znowu się zastanawiają.... masakra (2)

    Wystarczy mieć średnio rozwiniętą wyobraźnię i inteligencję by wiedzieć, że ta droga będzie coraz bardziej obciążona. NIE ma miejsca na półśrodki. Trzeba zbudować pasy 2+2 i po jednej DDR w każdą stronę. Nasz nieudaczny Rząd i tak wycina lasy na potęgę, to chyba nikt nie będzie robił inby z powodu wycięcia kilku drzew w skrajni drogi.

    • 28 14

    • Nasz nieudaczny Rząd (1)

      A co ma rząd do Spacerowej?

      • 2 5

      • Do lasów Państwowych ma, a to się wiąże z wycięciem drzew pod drogę

        Już jasne, czy raz jeszcze głupio zapytasz?

        • 6 4

  • zamiast poszeżać ulice o dodatkowy pas to polska tworzy buspasy. (3)

    dośc dbania o dobre imie,ile mozna znosic i**otyzmy tych pomysłów, polska to kraj baranów.

    • 18 14

    • dośc dbania o dobre imie,

      To się przedstaw.

      • 2 1

    • "Poszeż" zasoby o słownik

      • 5 1

    • Nauczyć się najpierw pisać , a potem wypowiadaj

      • 1 1

  • Rozważana powinna być tylko jedna opcja 2x2 dla osobówek 2x1 dla autobusów 2x ścieżki rowerowe. (1)

    Jak się nie da pod pachołkiem zrobić tunelu to trzeba rozkopać ... i dać most dla zwierząt i ludzi ;)

    • 17 6

    • Skąd ta łapka w dół...

      Przecież węzeł chwaszyno ma odnogę na nową kielińską. Dodatkowo ten węzeł będzie przyjmować ruch z obwodnicy metropolitalnej. Nie ma innego wyjścia. I tak systemy GPS będzie pchał ruch na spacerową....

      • 2 0

  • W pierwszym wariancie (3)

    nie da się legalnie wyprzedzić bez łamania przepisow tzn bez wjechania na srodkowy buspas.

    • 12 5

    • I bardzo dobrze, nie będzie wyprzedzania. (2)

      • 1 8

      • Czyli jak będzie jechał ciągnik 10 km/h pod górę to nadal wszyscy będą się wlec

        • 1 0

      • "Ja nie dam rady wyprzedzić rowerem pod górę, więc nikt nikogo nie wyprzedzi"

        • 0 0

  • Patalaxhy kilkanaście lat temu był remont,wszyscy mówili o dodatkowym pasie to latarenki postawili....tak wszystko tutaj funkcjonuje nic porządnie się nie zrobi

    • 18 2

  • Ci co zaniechali w przeszłości

    ... aby była to normalna droga na miarę potrzeb powinni siedzieć już dawno w pierdlu.

    • 18 4

  • Po dwa pasy w każdym kierunku (3)

    Tak jak na Słowackiego.
    + tunel

    • 21 8

    • (2)

      I co dala poszerzona Słowackiego? We Wrzeszczu ściek drogowy, a korki nie zniknęły. Tylko buspas albo tramwaj. Dość dewastacji miasta przez kierofczyków!

      • 3 10

      • więcej ludzi pomyślało

        że to super pomysł mieszkać w Baninie itp. Teraz jęczą, że im nie robią Budowlanych. I tak stracą pół życia w korkach, póki się nie wyprowadzą w normalne miejsce. Albo zaczną pracować z domu i hodować kury.

        • 4 5

      • Pisać że nic nie dała

        To faktycznie mogą tylko rowerowe gimby, które w czasach jednopasmowej Słowackiego jeszcze w pieluchę waliły.

        • 3 0

  • waldi70

    Zamiast po każdej stronie bus pas wystarczy dodatkowa jezdnia po obu sztonach - tu by był mniejszy koszt i wygoda.

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane