• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • To przecież jasne, że korki w Trójmieście to wina Tuska (1)

    • 21 1

    • Akurat to prawda

      Kumple Tuska zarżnęli to miasto

      • 9 6

  • Po co kombinować wybudować po jednym pasie ruchu w każda stronę. Proste (1)

    • 20 3

    • tam spokojnie powinny być po dwa pasy w jednym kierunku

      • 2 1

  • Komedia (2)

    Tu trzeba zamawiać projekt budowlany a nie kolejną analizę. Tramwaj z Moreny do Wrzeszcza - analizują. Renowacja parku oliwskiego - analizują. Nowa Świętokrzyska - analizują. I tak bez końca, a kadencje lecą.

    • 26 2

    • I o to im chodzi! Kolejne misie! (1)

      • 2 0

      • I kasa za analizy dla kumpli.

        • 0 0

  • Dwa pasy w jedną dwa pasy w druga i tunel pod Pachołkiem (1)

    Czego znowu Dulkiewicz i jej ekipa nie kuma.
    Z prostą rzeczą siebie nie dają rady, ewidentnie brak kompetencji u tych ludzi którzy obecnie zarządzają miastem.
    Obecnie Dulkiewicz doprowadzała, że budżet miasta Gdańska jest na minusie 700 mln zł nie liczą się inwestycje dla mieszkańców, prorozwojowe, tylko liczy się bicie piany i tęczowe pochody!!!

    • 24 10

    • Jakbyś tyle grzał to też byś nie kumał

      • 6 0

  • Rowerzyści do lasu, drogi są dla samochodów, nie dajmy się zwariować (4)

    • 32 13

    • (1)

      Jakby byla oswietlona w nocy w lesie to bys pajacu mial racje

      • 1 10

      • Rowerki w nocy się ogarniają chyba :)

        Oświetlenia w lesie szukają ;) ?

        • 8 1

    • Drogi są dla pojazdów (1)

      rowerów, e-hulajnóg, motocykli, autobusów, nie tylko dla samochodów

      • 3 1

      • Dla samochodów, motocykli i autobusów

        Rowery i hulajnogi są dużo wolniejsze, więc niech jeżdżą DDR, a nie blokują ruch

        • 0 1

  • Ogolnie tam to trzeba ten tunel na sopot dodac, i miec nadzieje ze trasa kaszubska odblokuje troche spacerowa

    • 8 2

  • Na świecie już nie buduje się ścieżek rowerowych wzdłuż ruchliwej ulicy, poprowadzić ją przez las. (2)

    • 25 5

    • (1)

      Ale tu chodzi o oswietlenie jej noca, w lesie nie ma na petli reja oswietlenia w tym problem tylko choc ja osobiscie mam swiatlo jak w samochodzie na rowerze i mi nie robi.

      • 0 7

      • Po zmroku i tak można jeździć tylko rowerem z oświetleniem, więc nie rozumiem w czym problem.

        • 0 0

  • Czy wy rozumy postradaliscie?

    Bus pas kompletnie nic nie da, no chyba ze chcecie sobie przetarg urządzić to inna sprawa. Po dwa pasy w obu kierunkach a nie Bus Pasy tam są potrzebne. Spacerowa stoi przez światła i zwężenie przy wjeździe na Oliwę, w kierunku na Osowe sytuacja ma się podobnie!
    Wy zacznijcie głowa ruszać w tych urzędach a nie społeczne pieniądze trawicie w nieprzemyślanych inwestycjach!

    • 27 5

  • Wariant 3 z puszczeniem rowerów buspasem

    Autobusy mają swoje bus pasy po obu stronach. Ulica dla aut a rowery nie będą ludziom przeszkadzać

    • 5 2

  • tylko Słowackiego bis

    Adamowicz by załatwił z tunelem

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane