• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej

Maciej Korolczuk
7 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku. Obecnie autobusy poruszające się w godzinach szczytu ul. Spacerową muszą stać w korkach. Trasa między Osową a Oliwą to jedna z najczęściej korkujących się ulic w Gdańsku.

Z trzech do czterech wzrosła liczba wariantów buspasa, jaki ma powstać na SpacerowejMapka między Osową a Oliwą. Miasto robi kolejny krok w kierunku jego budowy i w ciągu kilku dni zamierza ogłosić przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji. Ma być ona gotowa w ciągu 12 miesięcy.



Na który wariant buspasa na Spacerowej powinno się zdecydować miasto?

Po raz pierwszy o planach drogowców zamierzających przebudować ul. Spacerową, by usprawnić na niej ruch transportu publicznego pisaliśmy w 2015 r.

W 2018 r. temat wrócił, ale jako kiełbasa wyborcza, którą przerzucali się kandydaci na prezydenta Gdańska.

Konkrety poznaliśmy jesienią 2020 r. gdy o trwających pracach koncepcyjnych informował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Mamy pomysł na buspas na Spacerowej - prawdopodobnie zmiennego kierunku, a więc rano w kierunku Oliwy, a po południu w stronę Osowej. Na pewno będzie to przedsięwzięcie inwestycyjne, potrzebne będą i środki finansowe i uzgodnienia m.in. z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym i Lasami Państwowymi. Będziemy w przyszłości szukać finansowania dla tej inwestycji - mówił przed dwoma laty Grzelak.
Ogólny zarys tych ustaleń poznaliśmy latem zeszłego roku, gdy drogowcy przygotowali trzy warianty buspasa na ul. Spacerowej.

W kolejnych miesiącach przygotowano dodatkowy, czwarty wariant.

Teraz pora na szczegóły.

Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej. Docelowo Spacerowa ma zostać poszerzona o trzeci pas, którym poruszać się będą pojazdy komunikacji miejskiej.

Buspas na Spacerowej długi na prawie 6 km



- W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy od daty podpisania umowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy, poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców. Koncepcja będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji.
  1. Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  2. Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  3. Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  4. Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.

W ramach opracowania koncepcji przedstawione zostaną m.in. kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe mają potrwać 12 miesięcy. Ogłoszenie przetargu planowane jest w najbliższych dniach.

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
  • Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
  • Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
  • Czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie.

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Żaden! 2x Buspasy i 1x Zwykły o zmiennym kierunku plus Droga rowerowa 3 m szerokości do szybkiej jazdy w dół i powolnej pod górę

    • 1 6

  • Kiedy mieszkańcy Gdańska zrozumieją że władza Gdańska jest dla ludzi a nie ludzie dla władzy w Gdańsku ? (2)

    Wtedy wybiorą ludzi z prawicy do władzy i Gdańsk zacznie być zarządzany dla ludzi !

    • 15 10

    • PiS to nie jest prawica tylko populizm narodowy i rozdawnictwo socjalu (1)

      • 6 3

      • Populiści od tuska są przy władzy w Gdańsku i niczego dobrego nie robią dla większości w Gdańsku

        • 3 3

  • proponuję wariant nr 5: zielone strefy w miastach jak w Niemczech, czyli zakaz wjazdu szrotów. (1)

    Ruch samochodów spadnie o połowę!

    • 6 15

    • wyjedz do tych niemiec i bedziesz miał na codzień to co ci się podoba

      a Polkom i Polakom życia nie układaj

      • 4 1

  • decyzyjni z dysfunkcjami umysłu

    Spacerowa remontowana naście lat temu , 2 lata utrudnień żeby w 22 roku projektować bus pas !!! Tam na już podobnie jak na początku 21 wieku potrzeba po 2 pasy w obu kierunkach. Po projektach , przetargach itd. czyli za kolejnych naście lat powinno powstać sześć pasów.

    • 14 1

  • Po co droga dla rowerów?

    A wytyczyć drogę rowerową lasem. Zdrowiej i powietrze czystsze. Dwa buspasy i starczy.

    • 15 2

  • (1)

    Przetarg na koncepcje czyli za 10 lat wlasciwy

    • 6 1

    • oby szybciej

      • 0 0

  • Pomysły -Spacerowa

    Spacerowa jest przejezdna tylko problem to korki Oliwa i Kielnieńska oraz swiatła przy Auchon.
    Konieczny tramwaj - może OLIWA - OSOWA- II etap do Chwaszczyna /tam będzie rozwój mieszkalnictwa i miasta./

    • 9 1

  • Po co tam ścieżka rowerowa, tam jest ostro w dół a kiedy padałby deszcz to rowerzyści co chwila wpadaliby pod samochody !

    To musi być pomysł tęgich umysłów poko tęczowych żeby takie coś ogłaszać.

    • 16 4

  • Zwykła droga 2×2 bez chorych kombinacji i ścieżek rowerowych

    Obok w lesie jest 5 szlaków równoległych. Znowu niezgoda rujnuje.

    • 15 2

  • Moim zdaniem należy wybudować kolejną nitkę tylko dla autobusów ! (3)

    I do niej mogła by być dobudowana droga dla rowerów ale te drogę powinno się zbudować od podstaw gdzieś obok a tę istniejącą pozostawić bez zmian dla ruchu kołowego który przecież nie maleje a powiększa się z roku na rok więc rozdzielenie tych dwóch strumieni pojazdów miało by zbawienny wpływ na to miejsce i płynność ruchu po za tym było by to już przyszłościowe rozwiązanie komunikacyjne w tym miejscu !

    • 1 13

    • (1)

      Tak tak, a TPK wytniemy do końca. Samochody muszą mieć miejsce.
      W łeb się walnij.

      • 1 2

      • Olać ciepłym moczem twój TPK !!!!!

        Miasto ma się rozwijać a nie zwijać jak tak chcesz mocno do lasu to się przeprowadź na wieś albo do puszczy albo się rozpędź i walnij się w łeb o drzewo to może zrozumiesz że to jest miasto a nie bory i lasy !!!

        • 0 1

    • .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane