• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca o autobusach elektrycznych: zamiast jednego pojazdu potrzeba dwóch

Mirek, kierowca autobusu elektrycznego
21 listopada 2023, godz. 19:00 
Opinie (482)
Najnowszy artykuł na ten temat Zygmunt Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku
Gdańsk kupił 18 nowych autobusów elektrycznych za 62 mln zł. Zdążył już też naliczyć pierwsze kary za niewystarczający zasięg baterii. Gdańsk kupił 18 nowych autobusów elektrycznych za 62 mln zł. Zdążył już też naliczyć pierwsze kary za niewystarczający zasięg baterii.

Gdy przyjdzie zima, autobusy elektryczne będą musiały walczyć ze śniegiem i mrozem, koła będą się ślizgały przy ruszaniu, więc ich zasięg jeszcze szybciej zmaleje. A za kilka lat, gdy kondycja baterii spadnie, będzie jeszcze gorzej. Taką mamy ekologię, gdzie zamiast jednego autobusu potrzeba dwóch, co oznacza większe zatrucie środowiska - pisze pan Mirek, kierowca autobusu elektrycznego w Niemczech.



Oto jego list:

Czy kupując samochód, ma dla Ciebie znaczenie, jakie paliwo będziesz do niego tankować?

Przeczytałem na Trojmiasto.pl artykuł o problemach z autobusami elektrycznymi w Gdańsku i jestem zaskoczony naiwnością spółki transportowej.

Każdy, kto choć interesuje się motoryzacją, wie, że to, co obiecuje producent, jeśli chodzi o zasięg pojazdów (spalinowych oraz elektrycznych), często mija się z prawdą.

Testy są zawsze prowadzone w warunkach optymalnych (płaska nawierzchnia, sucho, bez wiatru itp.). W przypadku samochodów elektrycznych również temperatura powietrza jest ważna (optymalna to ok. 20 st. C).



Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne

Jestem kierowcą autobusu i pracuję w Niemczech, tam również stawia się na autobusy elektryczne, obecnie są kupowane tylko "elektryki".

Długość dziennych zadań w miejscu, gdzie pracuję, wynosi ok. 250 km, są również zadania większe - wynoszące powyżej 300 km. W związku z tym, że deklarowany zasięg często wynosi od 250-350 km, tak też zostały dostosowane długości dziennych zadań przypadających na jeden pojazd.

Wygląda to tak, że wcześniej jeden pojazd o napędzie spalinowym pokonywał dziennie ok. 250 km. Teraz ten dystans jest podzielony na pół. Jeden elektryk jeździ od godz. 5, ale tylko do godz. 13. Resztę przejmuje drugi pojazd. Pierwszy dojeżdża do przystanku końcowego i zjeżdża do zajezdni na ładowanie, a drugi wjeżdża w jego miejsce.

Oczywiście taka zmiana wiąże się ze zmianą planów pracy dla kierowców, ale dla pasażerów jest to niezauważalne.

Rekordowy budżet komunikacji miejskiej w Gdańsku Rekordowy budżet komunikacji miejskiej w Gdańsku

Następna sprawa dotyczy ogrzewania w autobusach. Nie wiem, jak to wygląda w MAN-ach. Ja jeżdżę mercedesami, w których ogrzewanie jest na olej opałowy i nie ma nic wspólnego z zużyciem prądu.

To, jak zmienia się zasięg elektryka, widać na zdjęciach. Nowy autobus o przebiegu tylko 275 km, w którym zasięg pokazuje 356 km, przejeżdża 67 km, a zasięg spada o 109 km.

  • Po naładowaniu do pełna zasięg baterii teoretycznie wynosi 356 km.
  • Tymczasem po przejechaniu 37 km poziom naładowania baterii spada o 63 km.
  • A po pokonaniu kolejnych 30 km (w sumie 67 km) poziom baterii spadł, jakby autobus pokonał 109 km.
Dodam, że jeśli przyjdzie zima, niższe temperatury, auta będą musiały walczyć ze śniegiem, błotem pośniegowym, koła będą się ślizgały przy ruszaniu itp., to zasięg będzie jeszcze szybciej malał. A za kilka lat, gdy kondycja baterii spadnie, to jeszcze bardziej.

Taką mamy ekologię, gdzie zamiast jednego autobusu, potrzeba dwóch, co oznacza większe zatrucie środowiska, bo zamiast jednego, trzeba wyprodukować dwa pojazdy.

Mirek, kierowca autobusu elektrycznego

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • i ma rację, elektryki takie ekologiczne, buhahahahaha

    • 8 0

  • I co? kierowca winny że nie dojechał.. (1)

    • 2 0

    • Raczej tak

      • 2 1

  • (2)

    Niestety jakby nie rozpatrywać, emisja dotycząca wyprodukowania pojazdu to jakiś niewielki odsetek tego co wyemituje ze spalania paliw kopalnych (również tych w elektrowni węglowej).

    • 3 3

    • (1)

      A trzeba dodać, że silnik elektryczny ma 5 razy mniej części niż diesel. Wiec sama produkcja na starcie jest znacznie bardziej eko wliczając baterie, niż diesel

      • 0 2

      • Myślę, że nawet nie 5, a nawet z 20 razy mniej. Kto zna budowę obydwu ten potwierdzi. Nie podoba mi się "skręt" motoryzacji w tym kierunku, ale zaprzeczanie jakie to pojazdy elektryczne są nieekologiczne to zakłamywanie rzeczywistości. Każdy kto ma chociaż trochę elementarnej wiedzy z zakresu fizyki i otaczającego świata nie będzie miał wątpliwości. Na razie największym problemem EV jest jego bardzo wysoka cena i małe zasięgi. Prąd na skalę przemysłową potrafimy produkować bardziej ekologiczne niż ze spalania węgla. Natomiast nie ma przemysłowych sposobów ekologicznego pozyskania paliw płynnych.

        • 0 0

  • Dzieki Ue osiwiec mozna (2)

    Pseudo ekologia do prania pieniedzy.Te auta to wysypiska .Benzyna , diesel lpg jest dobrym paliwem dopóki nikt nie wymysli alternatywy która jest naprawdę ekologiczna to wszystkie zakazy które mają byc dla aut spalinowych moga sobie w buta wsadzić.I ustalenie terminów w związku ze strefami w miastach.

    • 12 1

    • (1)

      Lubie ten wasz kwik :)))))

      • 1 4

      • Oho, frustrat. Słychać wycie xD

        • 0 1

  • Trzeba odkorkować miasto z samochodów

    Wtedy elektryczne busy będą trzaskać więcej kilometrów

    • 1 4

  • ogrzewanie elektryków jest na olej opałowy....

    ... a skąd mamy prąd do tych elektryków?

    niemniej, pojazdy elektryczne centralizują wydzielania spalin do elektrowni i wyrzucają je poza miasta

    • 0 4

  • Źle to rozwiązano (3)

    Chyba lepszym rozwiązaniem byłaby mniejsza bateria ładowana na każdej pętli

    • 5 1

    • Nadal to można zrobić

      • 1 0

    • Prezes Wiatr wie lepiej

      • 0 0

    • Lepszym rozwiazaniem bylby diesel.

      • 1 1

  • Niemożliwe (2)

    Przecież eksperci na pewnym forum twierdzą, że po prostu kierowcy źle jeżdżą, że w innych miastach elektryczne autobusy działają i że w ogóle o o co chodzi.

    • 3 3

    • A co to za forum? :) dla kolegi pytam

      • 0 0

    • W innych miastach sa ladowarki na petlach i nie ma prpblemow

      • 1 0

  • Kirowca

    Tu tylko chodziło o wydojenie kasy z podatników i tyle

    • 4 0

  • Furmanki są niskoemisyjne

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane