• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca o autobusach elektrycznych: zamiast jednego pojazdu potrzeba dwóch

Mirek, kierowca autobusu elektrycznego
21 listopada 2023, godz. 19:00 
Opinie (482)
Najnowszy artykuł na ten temat Zygmunt Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku
Gdańsk kupił 18 nowych autobusów elektrycznych za 62 mln zł. Zdążył już też naliczyć pierwsze kary za niewystarczający zasięg baterii. Gdańsk kupił 18 nowych autobusów elektrycznych za 62 mln zł. Zdążył już też naliczyć pierwsze kary za niewystarczający zasięg baterii.

Gdy przyjdzie zima, autobusy elektryczne będą musiały walczyć ze śniegiem i mrozem, koła będą się ślizgały przy ruszaniu, więc ich zasięg jeszcze szybciej zmaleje. A za kilka lat, gdy kondycja baterii spadnie, będzie jeszcze gorzej. Taką mamy ekologię, gdzie zamiast jednego autobusu potrzeba dwóch, co oznacza większe zatrucie środowiska - pisze pan Mirek, kierowca autobusu elektrycznego w Niemczech.



Oto jego list:

Czy kupując samochód, ma dla Ciebie znaczenie, jakie paliwo będziesz do niego tankować?

Przeczytałem na Trojmiasto.pl artykuł o problemach z autobusami elektrycznymi w Gdańsku i jestem zaskoczony naiwnością spółki transportowej.

Każdy, kto choć interesuje się motoryzacją, wie, że to, co obiecuje producent, jeśli chodzi o zasięg pojazdów (spalinowych oraz elektrycznych), często mija się z prawdą.

Testy są zawsze prowadzone w warunkach optymalnych (płaska nawierzchnia, sucho, bez wiatru itp.). W przypadku samochodów elektrycznych również temperatura powietrza jest ważna (optymalna to ok. 20 st. C).



Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne

Jestem kierowcą autobusu i pracuję w Niemczech, tam również stawia się na autobusy elektryczne, obecnie są kupowane tylko "elektryki".

Długość dziennych zadań w miejscu, gdzie pracuję, wynosi ok. 250 km, są również zadania większe - wynoszące powyżej 300 km. W związku z tym, że deklarowany zasięg często wynosi od 250-350 km, tak też zostały dostosowane długości dziennych zadań przypadających na jeden pojazd.

Wygląda to tak, że wcześniej jeden pojazd o napędzie spalinowym pokonywał dziennie ok. 250 km. Teraz ten dystans jest podzielony na pół. Jeden elektryk jeździ od godz. 5, ale tylko do godz. 13. Resztę przejmuje drugi pojazd. Pierwszy dojeżdża do przystanku końcowego i zjeżdża do zajezdni na ładowanie, a drugi wjeżdża w jego miejsce.

Oczywiście taka zmiana wiąże się ze zmianą planów pracy dla kierowców, ale dla pasażerów jest to niezauważalne.

Rekordowy budżet komunikacji miejskiej w Gdańsku Rekordowy budżet komunikacji miejskiej w Gdańsku

Następna sprawa dotyczy ogrzewania w autobusach. Nie wiem, jak to wygląda w MAN-ach. Ja jeżdżę mercedesami, w których ogrzewanie jest na olej opałowy i nie ma nic wspólnego z zużyciem prądu.

To, jak zmienia się zasięg elektryka, widać na zdjęciach. Nowy autobus o przebiegu tylko 275 km, w którym zasięg pokazuje 356 km, przejeżdża 67 km, a zasięg spada o 109 km.

  • Po naładowaniu do pełna zasięg baterii teoretycznie wynosi 356 km.
  • Tymczasem po przejechaniu 37 km poziom naładowania baterii spada o 63 km.
  • A po pokonaniu kolejnych 30 km (w sumie 67 km) poziom baterii spadł, jakby autobus pokonał 109 km.
Dodam, że jeśli przyjdzie zima, niższe temperatury, auta będą musiały walczyć ze śniegiem, błotem pośniegowym, koła będą się ślizgały przy ruszaniu itp., to zasięg będzie jeszcze szybciej malał. A za kilka lat, gdy kondycja baterii spadnie, to jeszcze bardziej.

Taką mamy ekologię, gdzie zamiast jednego autobusu, potrzeba dwóch, co oznacza większe zatrucie środowiska, bo zamiast jednego, trzeba wyprodukować dwa pojazdy.

Mirek, kierowca autobusu elektrycznego

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • 7% ludności świata poddana ekoterroryzmowi (3)

    ... podczas gdy reszta świata smrodzi i będzie smrodzić jeszcze przez deakdy.
    Jedzmy robaki, jeździjmy autami na prąd produkowany z węgla, dajmy dzieciom płeć wybierać, zlikwidujmy gotówkę , bierzmy szprycę to wszystko będzie dobrze. Oni o nas dbają a jednocześnie dbają o środowisko żeby nam i naszym dzieciom żyło się długo i szczęśliwie. Taa

    • 18 2

    • Na twojej płaskiej ziemi możesz sobie smrodzić (1)

      I jeść robaki. Ale od naszej Ziemi się odwal

      • 1 9

      • A Ty nawet nie wiesz że już jesz. Ogarnij się. Czytaj etykiety globusie

        • 3 1

    • Bredzisz.
      W tej chwili już większość krajów na świecie ma mniej lub bardziej restrykcyjne plany odejścia od napędu spalinowego. Popatrz chociażby na rynek aut elektrycznych w Chinach.

      • 0 4

  • I znowu za nasze pieniądze w Gdańsku kolejne hece.

    Co za pech ta obecna władza w Gdańsku dla Gdańska. No tak ale to ekipa WdG czyli Wstyd dla Gdańska.

    • 6 0

  • Podobno.... (1)

    Słyszałem , że w Gdańsku żeby jechać autobusem elektrycznym nie będzie trzeba mieć biletu a powerbanka

    • 7 0

    • Ci z agregatami będą mieli dodatkowo w gratisie wejściówki do Zoo.

      • 3 0

  • Szkodliwe promieniowanie (2)

    4h wewnątrz jadącego auta elektrycznego jest tak samo destrukcyjne dla naszej głowy jak 1h z komórką przy uchu .
    O tym dopiero znacznie się mówić, że to jest po prostu szkodliwe dla zdrowia.
    Kilka lat za późno. Podobnie jak z e-papierosami

    • 9 5

    • O tym się mówi, a powinno więcej

      Rządzą nami reptalianie...

      • 0 1

    • To prawda, odkąd jeżdżę elektrykiem to mi się kury nie niosą.
      Spałeś na fizyce w liceum?

      • 2 0

  • Według mnie te autobusy , powinny jak ciężarówki mieć instalacje do ładowania na dachu , w sensie panele i w trakcie jazdy się ładować od słońca , są takie pojazdy , a w autobusach to już w szczególności. Zapewne to kwestia przeróbki danego pojazdu , ze względu na brak kompatybilności zapewnień , a stanem realnym zużycia , powinni się to odbić za pomocą firmy sprzedającej / produkującej autobusy.

    • 4 1

  • Co tam autobusy jutro Polska straci swoją suwerenność. (2)

    I już nigdy nie będzie tak samo. To niemcy z francją będą decydowały o naszej obronności, naszych lasach, o wprowadzeniu euro i o wielu innych sprawach. Wielka Brytania opamiętała się w porę, teraz czas na nowe państwa! Precz z unią.

    • 14 4

    • Putler knutin, do piachu :)

      • 0 1

    • Kacper - nie pij już więcej, masz haluny

      • 1 3

  • Pseudo ekologia & elektromobilność

    "gdy niesprawiedliwość staje się prawem, opór staje się obowiązkiem" - T.Jefferson

    • 3 1

  • To uczucie (1)

    To uczucie kiedy podłączasz w autobusie telefon żeby się naładował, a w rzeczywistości to on ładuje autobus xD

    • 11 0

    • Serio?! Nie wiedziałam!

      • 0 0

  • CBA sptawę wyjaśni tylko szybko (1)

    Puki golkzdojcze nie są uwładzy

    • 4 2

    • Szhsheydba

      Snshdue?

      • 0 0

  • Jaka elektryka ludzie (1)

    o czy wy bredzicie te autobusy juz mozna wyzłomowac juz lepiej na wodór było kupowac ropniaka nic nie zastapi

    • 7 0

    • Z wodoru wytwarzasz prąd

      Wodorowe autobusy jeżdżą na prąd :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane