- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (385 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (230 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (124 opinie)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (44 opinie)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (54 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (31 opinii)
Po karach za opóźnienia we wdrożeniu systemu Fala jego twórcy zabrali głos
Po tym, jak spółka Innobaltica nałożyła prawie 1 mln zł kar na Asseco Data Systems za opóźnienia przy wdrożeniu systemu Fala, głos w sprawie zabrali przedstawiciele ukaranej spółki. Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający w Asseco Data Systems tłumaczy, że system Fala to złożony i ambitny projekt, wymagający w realnym środowisku długotrwałych testów. Kiedy system będzie gotowy, by uruchomić go także na kolei? - Po zakończeniu wewnętrznych testów.
Teraz głos w sprawie zabrali przedstawiciele Asseco. Jak przyznaje Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający z pionu Smart City w Asseco Data Systems, kary rzeczywiście zostały naliczone, ale obecnie trwa ich analiza i weryfikacja.
Fala to jakiś zart (12 opinii)
To po co one ram wiszą, żeby się stresować czy się uda, czy nie?
To po co one ram wiszą, żeby się stresować czy się uda, czy nie?
- W trakcie trwającej obecnie fazy testowej Systemu Fala spółka Innobaltica zwróciła się do nas z listą zgłoszeń i informacją o naliczonych karach. Nie dotyczą one jednak stricte opóźnień, a czasu obsługi incydentów w systemie - podkreśla Banaś. - Obecnie jesteśmy w trakcie weryfikacji tych zgłoszeń i szczegółowo analizujemy każde z nich. W projekt jest zaangażowanych wielu podwykonawców, trwa ciągły dialog i wspólna praca nad systemem. Nieustannie działamy, by przekazać mieszkańcom województwa narzędzie, które ułatwi podróżowanie na Pomorzu.
Najważniejsze, by zakończyć testy
Problem w tym, że system nadal działa w trybie testowym i nie jest gotowy, by udostępnić pasażerom jego wszystkie funkcjonalności np. optymalizację biletów (przy zakupie kilku jednorazowych system sam zamienia je na korzystniejszy cenowo jeden bilet dobowy). Fala nie jest obecna też na kolei. Kiedy będzie to możliwe?
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w twoim telefonie
- System Fala jest w pełni wdrożony u wszystkich organizatorów transportu miejskiego w miastach województwa pomorskiego tj. Lęborku, Chojnicach, Pucku, Słupsku, Władysławowie, Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Ostatnim etapem wdrożenia systemu będzie udostępnienie go przewoźnikom kolejowym: Polregio i SKM. W chwili obecnej najważniejszą kwestią pozostaje zakończenie wewnętrznych testów poprzedzających uruchomienie systemu u przewoźników kolejowych - dodaje Banaś.
Złożone projekty informatyczne wymagają długotrwałych testów
Jednoznacznej deklaracji, kiedy zakończą się testy, a system będzie w pełni gotowy nadal jednak nie uzyskaliśmy. Twórcy informatycznego wkładu do systemu Fala tłumaczą, że to "niezwykle złożony i ambitny projekt, który integruje ponad 100 taryf dostępnych w województwie pomorskim i dotyczy wielu organizatorów transportu, operatorów i ich pracowników".
- Poza wykonaniem samego systemu, wymaga przygotowania organizacyjnego wszystkich uczestników oraz potwierdzenia ich gotowości do korzystania z niego. Co istotne, wdrożenie tej klasy rozwiązań informatycznych niesie za sobą zmiany w dotychczasowych sposobach funkcjonowania zaangażowanych instytucji, które się od siebie różnią. Tak złożone projekty informatyczne wymagają długotrwałych testów w realnym środowisku. W tym czasie obserwujemy reakcje systemu, wdrażamy działania optymalizacyjne i dostrajamy go do bieżących potrzeb odbiorców. Takie zmiany stanowią nieodzowną część tego typu przedsięwzięć. Trwa proces weryfikacji wprowadzanych zmian, natomiast decyzje dotyczące harmonogramu udostępniania poszczególnych funkcjonalności podejmuje spółka Innobaltica w porozumieniu z organizatorami transportu - dodaje dyrektor zarządzający Asseco Data Systems.
Całkowita wartość systemu Fala to 153 mln zł, z czego 90 mln zł to dofinansowanie z funduszy UE.
Jak działa - lub nie - system Fala?
Miejsca
Opinie (258) 2 zablokowane
-
2024-05-20 09:19
tzn kiedy zacznie dzialac? -data?
- 9 0
-
2024-05-20 09:24
Czy dzisiaj jest Prima Aprilis? A może zaczął się festiwal kabaretów?
Skoro Asseco przerasta to zadanie, to niech zlecą je studentom informatyki, bo to jest taki poziom skomplikowania.
Tego nawet komentować się nie da...- 14 0
-
2024-05-20 09:25
Całkowita wartość zmarnowanych pieniędzy
to 153 mln zł, z czego 90 mln to dofinansowanie z funduszy UE. Plus roczny koszt obsługi systemu.
- 16 0
-
2024-05-20 09:29
Kiedy będą siedzieć w pudle? (1)
- 14 0
-
2024-05-20 14:53
jak przestaniecie
na nich głosować
- 3 1
-
2024-05-20 09:33
Borawski w Urzędzie Miejskim w Gdańsku - odpowiedzialny za Falę.
Borawski w radzie nadzorczej Innobaltici - odpowiedzialny za Falę.
Borawski - szef lokalnego PO/KO - brak odpowiedzialności za Falę.- 25 1
-
2024-05-20 09:33
"projekt, który integruje ponad 100 taryf dostępnych w województwie pomorskim" - mam przekonanie graniczące z pewnoscia
że chyba jednak mamy w wojewodztwie pomorskim troszke za duzo taryf.
Kiedy jade do jakiegokolwiek cywilizowanego miejsca na swiecie kupuje bilet dobowy, trzydniowy, tygodniowy, grupowy czy jaki tam akurat pootrzebuje , wsiadam i jezdze wszystkim co jedzie. U na nie da sie. Zeby przejechac z Dabrowy na Brzezno trzeba kupic 3 rózne bilety- 20 1
-
2024-05-20 09:33
nikt tych urzadzen nie serwisuje. nie które pojazdy maja uszkodzony juz terminal.sprawy zglaszane i nik nic nie robi .
- 7 0
-
2024-05-20 09:35
(1)
Niech ci programiści za +20 tyś./m-c pokażą, że są tyle warci.
- 11 0
-
2024-05-20 09:48
Poco i dlaczego ? skoro nie musza :)
- 1 0
-
2024-05-20 09:47
Buta Asseco niesłychana
Po karach za spóźnienie na Śląsku wniosków nie wyciągnięto. Tak się kończy robienie od zera systemu informatycznego zamiast kupienia go od partnera w konsorcjum. Staliśmy się poletkiem doświadczalnym dla największej w Polsce firmy IT. Ten milion to śmiech. Praca przy weryfikacji i odbiorach wykonywana przez pracowników Innobaltica powinna być dodatkowo płatna. Mamy system, w którym wygląda , że Asseco coś się wydawało proste. Problem z uruchomieniem systemu dla SKM? Farsa. Aplikacja? Tragedia. Próba płatności kartą płatniczą czasem udaje się za trzecim razem. i
Intuicyjności ? Żadna. System w Gdańsku podpowiada bilety z Chojnic. Brak fachowców od transportu publicznego w Asseco jest rażący. A p. Barnaś? Podobno pracował przy systemie śląskim, ale dalej zbiera doświadczenia- 12 0
-
2024-05-20 09:51
1. A nie można najpierw uprościć tych 100 taryf na poziomie administracyjnym, a potem brać się za projektowanie systemu? Ponoć Pomorzem rządzi jedna partia...
2. 90 baniek z UE? Czyli jak nam zabiorą kolejne KPO to nie będzie kolejnej Fali? Straszna strata...- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.